Derbi1991 |
29-11-2009 14:08 |
Posts: 363 |
Ja, gevalletje valse lucht. Zoek het tussen je carb en cilinder. Maak alle pakkingen schoon en evt vloeibare pakking
|
|
Drive like you stole it. |
|
zurrik3 |
29-11-2009 14:08 |
Posts: 248 |
controleer maar eens op valse lucht (deo rond carb spuiten en kijken of hij anders gaat lopen) en anders even de stationairschroef uitdraien, dan gaat hij stationair rustiger lopen.
(correct me if i'm wrong)
|
|
|
|
larrezz |
29-11-2009 14:22 |
Posts: 17 |
Welke pakkingen moet ik dan vernieuwen? ik zag trouwens gister toen ik ermee bezig was, had ik het spruitstuk er even afgehaald, en daar zat GEEN pakking op ( waar die op het blok zit (membraan?)).
Kan ik daar gewoon vloeibare pakking tussen doen?
En ik ga liever niet met een deobus aan het werk, aangezien de vorige keer mijn brommer in de brand is gevlogen toen ik ermee bezig was. ( stootte tegen de electrische startknop aan toen die op contact stond en ik de bougie e.d. los had liggen :P)
Maar zit het lekken dus zeker tussen de carburateur en de cilinder? en niet bij de uitlaat? want daar loopt een heel klein beetje verbrand mengsel overheen...
|
|
|
|
hond mb |
29-11-2009 14:24 |
Posts: 528 |
waarschijnlijk valse lucht ja
is op de shoke nog anders?
als je alleen op reserve hebt kan ook nog wel is zijn dat je troep in de tank hebt. als jij weer tankt, carb schoonmaakt en dan is weer probeerd wat doet die dan?
Dit bericht is gewijzigd door hond mb op 29-11-2009 om 14:26 uur.
|
|
|
|
larrezz |
29-11-2009 14:26 |
Posts: 17 |
Ja wanneer ik de Choke indruk, dan rijdt die wel iets beter dat die dan een beetje terugvalt in de toeren, maar verder niet veel verschil
|
|
|
|
hond mb |
29-11-2009 14:27 |
Posts: 528 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: larrezz
Ja wanneer ik de Choke indruk, dan rijdt die wel iets beter dat die dan een beetje terugvalt in de toeren, maar verder niet veel verschil
wat voor sproeier rij je mee?
|
|
|
|
larrezz |
29-11-2009 14:28 |
Posts: 17 |
Ik heb de tank al helemaal volgegooid en toen hem van de reserve afgehaald. Ook heb ik een beetje benzine uit de tank laten lopen met kraantje op reserve, en ik zag er geen vuil o.i.d. zitten. De benzine zag er gewoon goed uit. En dan vind ik het raar, want ik heb de carburateur schoongemaakt, en het probleem is nog niet verholpen, dus dan zit het toch echt ergens anders nietwaar?
|
|
|
|
larrezz |
29-11-2009 14:29 |
Posts: 17 |
Ik rijd met sproeier 134. Met choke erop, rijdt die verder wel minder hoor, alleen hij valt iig beetje terug in toeren .
De brommer heeft gewoon goed gelopen, en toen kwam opeens dit probleem opspelen. Dat is juist het rare
Dit bericht is gewijzigd door larrezz op 29-11-2009 om 14:29 uur.
|
|
|
|
hond mb |
29-11-2009 14:43 |
Posts: 528 |
toch wel carb probleem
vlotter er ook uitgehad om doorvoerkanaal goed schoon te maken
en de rest van de kanalen
gasschuif geen halfe slag gedraait
denk wel dat je daar ergens in moet zoeken
|
|
|
|
larrezz |
29-11-2009 14:46 |
Posts: 17 |
Ja ik heb echt alles schoongemaakt.
Na het schoonmaken deed hij het even iets beter, maar daarna gelijk weer kut. Het is vervelend dat ik er zo moeilijk bijkom, ik moet constant alles los halen wil ik bij de carburateur komen e.d. .Daarom de vraag hier wat het is :P anders blijf ik maar aan de gang.
Bij de brommerwinkel zeiden ze ook al Valse lucht, maarja waarom eerst niet en nu opeens wel :S
|
|
|
|
hond mb |
29-11-2009 15:03 |
Posts: 528 |
als je carb goed is en daar geen valse lucht hebt kan ook wat anders zijn.
rookt die ook nog erg?
mischien heb je ook wel krukaskering eruit liggen
|
|
|
|
larrezz |
29-11-2009 15:07 |
Posts: 17 |
Hij rookt niet heel erg. Gewoon normaal. Je ziet wel een beetje rook, maar dat komt omdat ik iets meer olie bij de benzine heb gegooid zodat die iets beter koelt want de cilinder werd vrijsnel te heet. Ik moet ook even het koelsysteem nog ontluchten want daardoor wordt waarschijnlijk de cilinder vrij snel warm.
|
|
|
|
Derbi1991 |
29-11-2009 22:12 |
Posts: 363 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: larrezz
Bij de brommerwinkel zeiden ze ook al Valse lucht, maarja waarom eerst niet en nu opeens wel :S
Kan vuil tussen zijn gekomen, tussen spruit en membraam moet een pakking zitten, de rest weet ik niet. En voor de rest de bouten goed vast draaien.
|
|
Drive like you stole it. |
|
larrezz |
1-12-2009 15:36 |
Posts: 17 |
Ik heb vandaag NOG een keer de carburateur schoongemaakt, en daarbij gelijk vloeibare pakking gedaan tussen het spruitstuk en membraan, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Wat mij wel opviel, is dat er rook uit het spruitstuk kwam. Betekent dit dat het membraan naar de klote is?
|
|
|
|
4takker |
1-12-2009 15:47 |
Posts: 2395 |
al is je gaskabel gesmeerd?
stationair naar beneden draaien met je stel schroef
Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 1-12-2009 om 15:48 uur.
|
|
Never drive faster then your guardian angel can fly |
|