Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - TZR blijft hangen in de toeren (am6)

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 856 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59747 - TZR blijft hangen in de toeren (am6...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 7067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

larrezz 29-11-2009 14:04 Print topicpost
Posts: 17
Hallo,
Ik heb het probleem dat het blok constant blijft hangen in de toeren van wanneer jij de koppeling indrukt. Bijv. bij 8k toeren, als je dan overschakeld, dan blijft die op de 8k toeren hangen totdat je weer de koppeling loslaat en de motor weer belast. Ook als die in de neutraal staat, loopt die eerst normaal stationair en dan schiet die opeens naar de 6k toeren :S. Wat kan in godsnaam het probleem veroorzaken? Ik heb de carburateur al helemaal schoongemaakt. En de gasnaald blijft ook niet hangen. Ook ben ik bezig geweest met de luchtschroef, maar zonder succes.
Er ligt 70cc Airsal op, met 17.5 mm dellorto carburateur en een Leo Vince V6 uitlaat.
Hij heeft het goed gedaan, maar toen ik op reserve ben gaan rijden is dit probleem ontstaan. Zou het misschien met valse lucht te maken hebben?
Wanneer ik de hand op de uitlaat houdt ( als die stationair loopt), dan gaat die wel weer normaal op de 2k toeren stationair draaien. Zogauw je loslaat, schiet die weer naar de 6k toeren.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit irritante probleem!
 

Derbi1991 29-11-2009 14:08 Print reply

Posts: 363
Ja, gevalletje valse lucht. Zoek het tussen je carb en cilinder. Maak alle pakkingen schoon en evt vloeibare pakking
 
Drive like you stole it.
zurrik3 29-11-2009 14:08 Print reply

Posts: 248
controleer maar eens op valse lucht (deo rond carb spuiten en kijken of hij anders gaat lopen) en anders even de stationairschroef uitdraien, dan gaat hij stationair rustiger lopen.

(correct me if i'm wrong)
 
larrezz 29-11-2009 14:22 Print reply
Posts: 17
Welke pakkingen moet ik dan vernieuwen? ik zag trouwens gister toen ik ermee bezig was, had ik het spruitstuk er even afgehaald, en daar zat GEEN pakking op ( waar die op het blok zit (membraan?)).
Kan ik daar gewoon vloeibare pakking tussen doen?

En ik ga liever niet met een deobus aan het werk, aangezien de vorige keer mijn brommer in de brand is gevlogen toen ik ermee bezig was. ( stootte tegen de electrische startknop aan toen die op contact stond en ik de bougie e.d. los had liggen :P)

Maar zit het lekken dus zeker tussen de carburateur en de cilinder? en niet bij de uitlaat? want daar loopt een heel klein beetje verbrand mengsel overheen...
 
hond mb 29-11-2009 14:24 Print reply

Posts: 528
waarschijnlijk valse lucht ja
is op de shoke nog anders?
als je alleen op reserve hebt kan ook nog wel is zijn dat je troep in de tank hebt. als jij weer tankt, carb schoonmaakt en dan is weer probeerd wat doet die dan?

Dit bericht is gewijzigd door hond mb op 29-11-2009 om 14:26 uur.
 
larrezz 29-11-2009 14:26 Print reply
Posts: 17
Ja wanneer ik de Choke indruk, dan rijdt die wel iets beter dat die dan een beetje terugvalt in de toeren, maar verder niet veel verschil
 
hond mb 29-11-2009 14:27 Print reply

Posts: 528
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: larrezz
Ja wanneer ik de Choke indruk, dan rijdt die wel iets beter dat die dan een beetje terugvalt in de toeren, maar verder niet veel verschil


wat voor sproeier rij je mee?
 
larrezz 29-11-2009 14:28 Print reply
Posts: 17
Ik heb de tank al helemaal volgegooid en toen hem van de reserve afgehaald. Ook heb ik een beetje benzine uit de tank laten lopen met kraantje op reserve, en ik zag er geen vuil o.i.d. zitten. De benzine zag er gewoon goed uit. En dan vind ik het raar, want ik heb de carburateur schoongemaakt, en het probleem is nog niet verholpen, dus dan zit het toch echt ergens anders nietwaar?

 
larrezz 29-11-2009 14:29 Print reply
Posts: 17
Ik rijd met sproeier 134. Met choke erop, rijdt die verder wel minder hoor, alleen hij valt iig beetje terug in toeren .
De brommer heeft gewoon goed gelopen, en toen kwam opeens dit probleem opspelen. Dat is juist het rare

Dit bericht is gewijzigd door larrezz op 29-11-2009 om 14:29 uur.
 
hond mb 29-11-2009 14:43 Print reply

Posts: 528
toch wel carb probleem
vlotter er ook uitgehad om doorvoerkanaal goed schoon te maken
en de rest van de kanalen
gasschuif geen halfe slag gedraait
denk wel dat je daar ergens in moet zoeken
 
larrezz 29-11-2009 14:46 Print reply
Posts: 17
Ja ik heb echt alles schoongemaakt.
Na het schoonmaken deed hij het even iets beter, maar daarna gelijk weer kut. Het is vervelend dat ik er zo moeilijk bijkom, ik moet constant alles los halen wil ik bij de carburateur komen e.d. .Daarom de vraag hier wat het is :P anders blijf ik maar aan de gang.
Bij de brommerwinkel zeiden ze ook al Valse lucht, maarja waarom eerst niet en nu opeens wel :S
 
hond mb 29-11-2009 15:03 Print reply

Posts: 528
als je carb goed is en daar geen valse lucht hebt kan ook wat anders zijn.
rookt die ook nog erg?
mischien heb je ook wel krukaskering eruit liggen
 
larrezz 29-11-2009 15:07 Print reply
Posts: 17
Hij rookt niet heel erg. Gewoon normaal. Je ziet wel een beetje rook, maar dat komt omdat ik iets meer olie bij de benzine heb gegooid zodat die iets beter koelt want de cilinder werd vrijsnel te heet. Ik moet ook even het koelsysteem nog ontluchten want daardoor wordt waarschijnlijk de cilinder vrij snel warm.
 
Derbi1991 29-11-2009 22:12 Print reply

Posts: 363
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: larrezz

Bij de brommerwinkel zeiden ze ook al Valse lucht, maarja waarom eerst niet en nu opeens wel :S


Kan vuil tussen zijn gekomen, tussen spruit en membraam moet een pakking zitten, de rest weet ik niet. En voor de rest de bouten goed vast draaien.
 
Drive like you stole it.
larrezz 1-12-2009 15:36 Print reply
Posts: 17
Ik heb vandaag NOG een keer de carburateur schoongemaakt, en daarbij gelijk vloeibare pakking gedaan tussen het spruitstuk en membraan, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Wat mij wel opviel, is dat er rook uit het spruitstuk kwam. Betekent dit dat het membraan naar de klote is?

 
4takker 1-12-2009 15:47 Print reply

Posts: 2395
al is je gaskabel gesmeerd?

stationair naar beneden draaien met je stel schroef


Dit bericht is gewijzigd door 4takker op 1-12-2009 om 15:48 uur.
 
Never drive faster then your guardian angel can fly

Dit topic is 7067 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved