Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Cilinder monteren vraagjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 523 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59746 - Cilinder monteren vraagjes
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 5406 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dopsleutelman 30-11-2009 19:25 Print reply
Posts: 64
Ongeveer zo veel rook:

http://www.youtube.com/watch?v=yJim-5oqrh8

Dit is niet mijn filmpje maar het is wel ongeveer zo veel.
Er ligt nu ook een druppel blokolie onder het blok, hij heeft ongeveer 10 uur gestaan. Misschien is het wel het laatste restje van waar ik mee gesmeerd had maar ik denk et niet
Zal hem even verplaatsen en zien of het morgen weer zo is

Mn pa zegt dat de zuigerveren er niet goed op zitten en daardoor blokolie de cilinder in loopt

Iemand andere ideeen?
Als ik die keerring wil vervangen moet alles er weer af zeker *zucht*

Dit bericht is gewijzigd door dopsleutelman op 30-11-2009 om 19:26 uur.
 
Fryslân!
Fabio 30-11-2009 19:41 Print reply

Posts: 1737
Wat je pa zegt kan helaas niet. Dat is alleen bij 4takt waar de cilinders gesmeerd worden door de blokolie. Bij 2takt heb je twee aparte compartimenten. Het blok met alle tandwielen, koppeling en dergelijke. En het compartiment waar de ontbranding plaats vindt en waar je krukaswangen draaien. Dit wordt van elkaar gescheiden door keerringen en wanneer deze lek zijn of niet goed sluiten dan komt er blokolie bij de verbranding met flinke pluimen tot gevolg.

Ik wil je niet teleurstellen maar wanneer je rechterkrukaskeerring lek is, dan moet niet alleen je cilinder er weer af maar je hele blok moet dan open.

De olie op de grond kan komen doordat je carters een beetje lekken. Niet erg maar kan vervelend zijn. Vettig blok, vieze vloer, vuile kleren en dergelijke.

Ik ga even je filmpje bekijken.

Ongeveer zo veel of heb jij nog meer? Ik heb het zelf nog nooit zo erg gehad behalve met een lekke rechterkeerring. We wachten nog even andere meningen af maar ik zeg dat hij lek is of je hebt nog veel olie rond je krukas slingeren.

Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 30-11-2009 om 19:44 uur.
 
mtx_owned 30-11-2009 19:47 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dopsleutelman
Ongeveer zo veel rook:

http://www.youtube.com/watch?v=yJim-5oqrh8

Dit is niet mijn filmpje maar het is wel ongeveer zo veel.
Er ligt nu ook een druppel blokolie onder het blok, hij heeft ongeveer 10 uur gestaan. Misschien is het wel het laatste restje van waar ik mee gesmeerd had maar ik denk et niet
Zal hem even verplaatsen en zien of het morgen weer zo is

Mn pa zegt dat de zuigerveren er niet goed op zitten en daardoor blokolie de cilinder in loopt

Iemand andere ideeen?
Als ik die keerring wil vervangen moet alles er weer af zeker *zucht*

Dit bericht is gewijzigd door dopsleutelman op 30-11-2009 om 19:26 uur.


je hebt dus net een nieuwe cilinder erop gebouwd? en had je die ingesmeerd met 2takt olie? heb je een vetter mengel gemakt voor het inrijden? En lang heeft hij al gelopen met de nieuwe cilinder? Als hij nog maar net loopt is het iig wel normaal als hij in het begin zoveel rookt. Ik zou er gewoon eerst even een stuk mee rijden, is het na 10 minuten a een kwartiertje nog niet verbeterd, dan zal het wss je rechter krukaskeerring zijn. Maarja zoveel werk is dat nou ook weer niet om die te vervangen, avondje werk.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
dopsleutelman 30-11-2009 22:34 Print reply
Posts: 64
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Wat je pa zegt kan helaas niet. Dat is alleen bij 4takt waar de cilinders gesmeerd worden door de blokolie. Bij 2takt heb je twee aparte compartimenten. Het blok met alle tandwielen, koppeling en dergelijke. En het compartiment waar de ontbranding plaats vindt en waar je krukaswangen draaien. Dit wordt van elkaar gescheiden door keerringen en wanneer deze lek zijn of niet goed sluiten dan komt er blokolie bij de verbranding met flinke pluimen tot gevolg.


O ja ik was even in de veronderstelling dat bij 2takt de krukas in de blokolie draait, maar dat is dus niet zo

Quote:

De olie op de grond kan komen doordat je carters een beetje lekken. Niet erg maar kan vervelend zijn. Vettig blok, vieze vloer, vuile kleren en dergelijke.


Lijkt me wel wat waarschijnlijk, loopt de bende dan straks niet vast doordat er te weinig blok olie in zit?


Zal em ook wel even 10min laten draaien

 
Fryslân!
Fabio 30-11-2009 23:18 Print reply

Posts: 1737
je pijl moet je altijd in de gaten houden!
 
master3rnie 1-12-2009 10:50 Print reply

Posts: 601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dopsleutelman
[...]

O ja ik was even in de veronderstelling dat bij 2takt de krukas in de blokolie draait, maar dat is dus niet zo

[...]

Lijkt me wel wat waarschijnlijk, loopt de bende dan straks niet vast doordat er te weinig blok olie in zit?


Zal em ook wel even 10min laten draaien



nee want zoveel blok olie zal hij wel niet pakken anders liep hij niet eens en was de rook meerdere malen groter..

je moet de brommer niet 10 minuten laten lopen!! je moet er op rijden.. gewoon rustig rijden omdat het een nieuwe cilinder is
dan word hij teminste normaal warm.. en mocht het alleen de rest olie zijn, verbrand hij dat gewoon.. succes.. is het dat niet zien we je terug
 
dopsleutelman 1-12-2009 16:17 Print reply
Posts: 64
Ok bedankt, dan is dit het plan: ik koop een handje sproeiers een gashendel (of ik beun de oude in elkaar) en een keerring dan ga ik rijden als die het dan nog zo rookt doe ik die keerring er in.

Het viel trouwens wel een beetje mee toen ik vandaag keek de rook.

Ik maak wel even een foto nog voor de zekerheid.
 
Fryslân!
master3rnie 1-12-2009 20:51 Print reply

Posts: 601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dopsleutelman
Ok bedankt, dan is dit het plan: ik koop een handje sproeiers een gashendel (of ik beun de oude in elkaar) en een keerring dan ga ik rijden als die het dan nog zo rookt doe ik die keerring er in.

Het viel trouwens wel een beetje mee toen ik vandaag keek de rook.

Ik maak wel even een foto nog voor de zekerheid.


wat jij moet doen is inderdaad handje sproeiers kopen, en een nieuwe gas hendel,, stel dat die in elkaar gebeunde blijft hangen.. kan je flink de lul zijn..
en zal die keering nog niet kopen,, want dan moet je nieuwe blok olie en pakking voor je koppelings kant, ojah en zo even erin doen gaat ook niet, want die oude moet er eerst nog uit,, en dat is kut werk..

zien die foto vanzelf wel.. :P
 

Dit topic is 5406 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved