Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Cilinder monteren vraagjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 894 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59746 - Cilinder monteren vraagjes
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5400 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dopsleutelman 29-11-2009 19:29 Print reply
Posts: 64
Ik weet niet of ik hier voor een nieuw topic moet starten of niet, of het in kvt moet maar ik heb nu dit:

Cilinder en alles gemonteerd, bedrading aangesloten, dus ik zou hem starten

Beide schroeven aan de rechterkant helemaal dichtgedraaid, beide 1,5 slag uit omdat ze volgens mij geen 3 slagen kunnen (slag = heel rondje toch)

Kicken: voel wel compressie, gebeurt verder niks

Aanlopen: Als ik heel heel hard loop en dan rustig ont koppel hoor je hem even wat toeren maken gaat het licht aan en valt hij na 1 seconde ofzo weer uit.

Als ik hem niet op de choke doe gebeurt er niks.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

Oja, mijn gashendel is er af, ik heb gewoon de losse kabel, als ik die ver uitgetrokken heb (zegmaar volgas) dan doet ie het zelfde

70cc DMP 13mm Keihin (HM166), origineel luchtfilter allez
 
Fryslân!
ChielTZR 29-11-2009 19:31 Print reply

Posts: 6016
wat gebeurt er als je hem WEL op de choke zet?

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
dopsleutelman 29-11-2009 19:33 Print reply
Posts: 64
Dan heb ik dus dat wat boven stond,1 seconde licht met hard aanlopen, zonder choke gebeurt er niks

Dit bericht is gewijzigd door dopsleutelman op 29-11-2009 om 19:34 uur.
 
Fryslân!
alwin mtx 29-11-2009 19:35 Print reply

Posts: 505
eerst effe kijke of je wel een sterken vonk heb.

dat is meestal het probleem dat hij niet wil starten
 
dopsleutelman 29-11-2009 19:36 Print reply
Posts: 64
en hoe doe k dat ongeveer?
 
Fryslân!
k--k 29-11-2009 19:36 Print reply

Posts: 292
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
ringetje dat zo beetje hoekig is komt idd onder de onder onderste zuigerveer,
clipjes moeten erin als de pen ein steekt, die passen naast de pen in een gleufje in de zuiger, (bij mijn mb zuigers is het toch zo)
(ik denk dat dit ook in kvt kon)
en de carbu moet je altijd helemaal opnieuw afstellen elke cilinder is anders van karakteristiek.


Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 29-11-2009 om 12:22 uur.


dat ringetje dat hoekig is moet je eerst over de zuiger heen doen en dan de normale zuigerveer. wat heeft dat ringetje voor nut dan?
 
JB1 29-11-2009 20:06 Print reply

Posts: 14881
Ik vermoed een te kleine sproeier.

Kijk eens of je bougie uberhaupt wel nat word.

Enne, Motip is mooier dan Action verf =)
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
dopsleutelman 29-11-2009 20:33 Print reply
Posts: 64
huh dat heb ik toch niet op brommerforum ergens staan? :P
als zo even zien of mn bougie nat wordt
en morgen maar om bougie en een handje sproeiers
 
Fryslân!
alwin mtx 29-11-2009 20:53 Print reply

Posts: 505
bougie test je door em er uit te draaien.

terug in de dop doen.
zijkant tegen een kaal stuk cilinder aan te houden.

en op de kick start trappen.

kijk wel uit dat je geen schok krijgt :P is niet prettig.

de vonk moet constant en blauw zijn.
 
JB1 29-11-2009 21:00 Print reply

Posts: 14881
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dopsleutelman
huh dat heb ik toch niet op brommerforum ergens staan? :P
als zo even zien of mn bougie nat wordt
en morgen maar om bougie en een handje sproeiers


Joah, nee dat klopt

Dus moet je me ergens anders van kennen :P

Maar laat het ff weten morgen
 
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass!
Freddy-fish 29-11-2009 21:43 Print reply

Posts: 2129
benzine kraan ope ? dat had ik namelijk na mijn pret spul gemonteerd te hebbe , zuigertje niet verkeerd om?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
dopsleutelman 29-11-2009 22:19 Print reply
Posts: 64
Ik had de bougie er uit gehaald hij was wat donker... Schoongemaakt toen ging die (iets) beter.

Uitlaat en kop er afgehaald, even gekeken, zie ik ineens 4takt olie onder mn uitlaat liggen

Daar had ik dus mn cilinder mee gesmeerd zodat ik de zuiger dr makkelijker in kreeg... en er nog niet uitgehaald.

Alles maar even uitgeveegd toen liep die (wel dikke witte rook->andere sproeier)

Morgen maar om een handje sproeiers en nieuwe gashendel, dan moet alles ongeveer in orde zijn en kan ik weer
 
Fryslân!
Fabio 29-11-2009 22:36 Print reply

Posts: 1737
De rook komt omdat je het spul met olie hebt gemonteerd. Dat verbrandt nu mee met het mengsel. Maar hoeveel heb je gebruikt bij montage? Gaat er om dat hij niet droog loopt bij de eerste start.

Een dergelijke rijke afstelling dat de brommer goed loopt en een flinke pluim rook uit de uitlaat is bijna niet mogelijk. Tenzij de afstelling gewoon goed is en je een lekke keerring hebt. Dan brandt er namelijk blokolie mee. Kan je een voorzichtige schatting doen van de hoeveelheid rook?
 
JantjeMB5 29-11-2009 22:44 Print reply

Posts: 374
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: k--k
[...]


dat ringetje dat hoekig is moet je eerst over de zuiger heen doen en dan de normale zuigerveer. wat heeft dat ringetje voor nut dan?

ik denk dat het de veer wat aandrukt of zo, ik heb het wel altijd tegen gekomen in al mijn zuigers. anders kan ik er ook niet direct iets voor verzinnen. als iemand het echt weet misschien
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
master3rnie 30-11-2009 9:20 Print reply

Posts: 601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
[...]

ik denk dat het de veer wat aandrukt of zo, ik heb het wel altijd tegen gekomen in al mijn zuigers. anders kan ik er ook niet direct iets voor verzinnen. als iemand het echt weet misschien


die extra ring die je bedoelt is inderdaad om de onderste zuigerveer meer kracht tegen de cilinder wand te geven.. zodat er meer compressie is.. naar mijn idee werkt het niet echt..

en 3 slagen.. ik doe altijd halve, xD omdat je niet met je hand 360 graden kan draaienXD:P
dus inderdaad 1,5 rondjes uit

mzzl

 

Dit topic is 5400 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved