dopsleutelman |
29-11-2009 19:29 |
Posts: 64 |
Ik weet niet of ik hier voor een nieuw topic moet starten of niet, of het in kvt moet maar ik heb nu dit:
Cilinder en alles gemonteerd, bedrading aangesloten, dus ik zou hem starten
Beide schroeven aan de rechterkant helemaal dichtgedraaid, beide 1,5 slag uit omdat ze volgens mij geen 3 slagen kunnen (slag = heel rondje toch)
Kicken: voel wel compressie, gebeurt verder niks
Aanlopen: Als ik heel heel hard loop en dan rustig ont koppel hoor je hem even wat toeren maken gaat het licht aan en valt hij na 1 seconde ofzo weer uit.
Als ik hem niet op de choke doe gebeurt er niks.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
Oja, mijn gashendel is er af, ik heb gewoon de losse kabel, als ik die ver uitgetrokken heb (zegmaar volgas) dan doet ie het zelfde
70cc DMP 13mm Keihin (HM166), origineel luchtfilter allez
|
|
Fryslân! |
|
ChielTZR |
29-11-2009 19:31 |
Posts: 6016 |
wat gebeurt er als je hem WEL op de choke zet?
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
dopsleutelman |
29-11-2009 19:33 |
Posts: 64 |
Dan heb ik dus dat wat boven stond,1 seconde licht met hard aanlopen, zonder choke gebeurt er niks
Dit bericht is gewijzigd door dopsleutelman op 29-11-2009 om 19:34 uur.
|
|
Fryslân! |
|
alwin mtx |
29-11-2009 19:35 |
Posts: 505 |
eerst effe kijke of je wel een sterken vonk heb.
dat is meestal het probleem dat hij niet wil starten
|
|
|
|
dopsleutelman |
29-11-2009 19:36 |
Posts: 64 |
en hoe doe k dat ongeveer?
|
|
Fryslân! |
|
k--k |
29-11-2009 19:36 |
Posts: 292 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
ringetje dat zo beetje hoekig is komt idd onder de onder onderste zuigerveer,
clipjes moeten erin als de pen ein steekt, die passen naast de pen in een gleufje in de zuiger, (bij mijn mb zuigers is het toch zo)
(ik denk dat dit ook in kvt kon)
en de carbu moet je altijd helemaal opnieuw afstellen elke cilinder is anders van karakteristiek.
Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 29-11-2009 om 12:22 uur.
dat ringetje dat hoekig is moet je eerst over de zuiger heen doen en dan de normale zuigerveer. wat heeft dat ringetje voor nut dan?
|
|
|
|
JB1 |
29-11-2009 20:06 |
Posts: 14881 |
Ik vermoed een te kleine sproeier.
Kijk eens of je bougie uberhaupt wel nat word.
Enne, Motip is mooier dan Action verf =)
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
dopsleutelman |
29-11-2009 20:33 |
Posts: 64 |
huh dat heb ik toch niet op brommerforum ergens staan? :P
als zo even zien of mn bougie nat wordt
en morgen maar om bougie en een handje sproeiers
|
|
Fryslân! |
|
alwin mtx |
29-11-2009 20:53 |
Posts: 505 |
bougie test je door em er uit te draaien.
terug in de dop doen.
zijkant tegen een kaal stuk cilinder aan te houden.
en op de kick start trappen.
kijk wel uit dat je geen schok krijgt :P is niet prettig.
de vonk moet constant en blauw zijn.
|
|
|
|
JB1 |
29-11-2009 21:00 |
Posts: 14881 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dopsleutelman
huh dat heb ik toch niet op brommerforum ergens staan? :P
als zo even zien of mn bougie nat wordt
en morgen maar om bougie en een handje sproeiers
Joah, nee dat klopt
Dus moet je me ergens anders van kennen :P
Maar laat het ff weten morgen
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Freddy-fish |
29-11-2009 21:43 |
Posts: 2129 |
benzine kraan ope ? dat had ik namelijk na mijn pret spul gemonteerd te hebbe , zuigertje niet verkeerd om?
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
dopsleutelman |
29-11-2009 22:19 |
Posts: 64 |
Ik had de bougie er uit gehaald hij was wat donker... Schoongemaakt toen ging die (iets) beter.
Uitlaat en kop er afgehaald, even gekeken, zie ik ineens 4takt olie onder mn uitlaat liggen
Daar had ik dus mn cilinder mee gesmeerd zodat ik de zuiger dr makkelijker in kreeg... en er nog niet uitgehaald.
Alles maar even uitgeveegd toen liep die (wel dikke witte rook->andere sproeier)
Morgen maar om een handje sproeiers en nieuwe gashendel, dan moet alles ongeveer in orde zijn en kan ik weer
|
|
Fryslân! |
|
Fabio |
29-11-2009 22:36 |
Posts: 1737 |
De rook komt omdat je het spul met olie hebt gemonteerd. Dat verbrandt nu mee met het mengsel. Maar hoeveel heb je gebruikt bij montage? Gaat er om dat hij niet droog loopt bij de eerste start.
Een dergelijke rijke afstelling dat de brommer goed loopt en een flinke pluim rook uit de uitlaat is bijna niet mogelijk. Tenzij de afstelling gewoon goed is en je een lekke keerring hebt. Dan brandt er namelijk blokolie mee. Kan je een voorzichtige schatting doen van de hoeveelheid rook?
|
|
|
|
JantjeMB5 |
29-11-2009 22:44 |
Posts: 374 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: k--k
[...]
dat ringetje dat hoekig is moet je eerst over de zuiger heen doen en dan de normale zuigerveer. wat heeft dat ringetje voor nut dan?
ik denk dat het de veer wat aandrukt of zo, ik heb het wel altijd tegen gekomen in al mijn zuigers. anders kan ik er ook niet direct iets voor verzinnen. als iemand het echt weet misschien
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
master3rnie |
30-11-2009 9:20 |
Posts: 601 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: JantjeMB5
[...]
ik denk dat het de veer wat aandrukt of zo, ik heb het wel altijd tegen gekomen in al mijn zuigers. anders kan ik er ook niet direct iets voor verzinnen. als iemand het echt weet misschien
die extra ring die je bedoelt is inderdaad om de onderste zuigerveer meer kracht tegen de cilinder wand te geven.. zodat er meer compressie is.. naar mijn idee werkt het niet echt..
en 3 slagen.. ik doe altijd halve, xD omdat je niet met je hand 360 graden kan draaienXD:P
dus inderdaad 1,5 rondjes uit
mzzl
|
|
|
|