JantjeMB5 |
29-11-2009 12:21 |
Posts: 374 |
ringetje dat zo beetje hoekig is komt idd onder de onder onderste zuigerveer,
clipjes moeten erin als de pen ein steekt, die passen naast de pen in een gleufje in de zuiger, (bij mijn mb zuigers is het toch zo)
(ik denk dat dit ook in kvt kon)
en de carbu moet je altijd helemaal opnieuw afstellen elke cilinder is anders van karakteristiek.
Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 29-11-2009 om 12:22 uur.
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
dopsleutelman |
29-11-2009 12:24 |
Posts: 64 |
Wat is kvt
En moet ik de cilinder ook insmeren met 2takt olie, heb namelijk alleen nog maar 4takt olie staan en mengsmering, en waar ik woon is het zondag
|
|
Fryslân! |
|
master3rnie |
29-11-2009 12:24 |
Posts: 601 |
- ik weet niet hoe het bij deze zuiger zit. maar je moet ff goed kijken naar de groeven.. je hebt rechte en conische zuiger veren..
als je zelf ff goed kijkt naar de groeven in de zuiger kom je een eind.. ook ff opletten op de slotjes van de zuigerveer als je hem monteert in de cilinder..
- een borg ringetje moet je al in de groef doen in de zuiger.(lijkt me wel waar je weet waar die piston pin door heen moet) dan doe je het naald lager in de drijfstang en doe je de zuiger erop.. de pin door de zuiger en dan tegen het borg ringetje aan. andere ringetje er goed in doen, anders komt het zaakje los en heb je kans alles weer kapot te lopen, dan cilinder erop.. je moet ook opletten dat als er een pijl op staat dat die naar de uitlaat moet wijzen.. bij de snellere zuigers zit er ook een gat of gleuf erin.. die moet naar de inlaat wijzen.
- witte rook komt door de olie.. is vorige bougie zwart?(het deel wat in de cilinder zat) dan moet je een kleinere sproeier.. en dat is gewoon afstellen..
|
|
|
|
master3rnie |
29-11-2009 12:26 |
|
dopsleutelman |
29-11-2009 12:26 |
Posts: 64 |
Vorige bougie was mooi bruin, maar als ik em naar top jaagde kwam er witte rook ongeveer zoveel als bij de choke (dat rijmt)
Ik heb conische zuigerveren
En er staat op mijn zuiger 'in' die moet naar de inlaatpoort als ik het goed heb (dat zij gerlof schaaf tegen mij)
|
|
Fryslân! |
|
master3rnie |
29-11-2009 12:32 |
Posts: 601 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dopsleutelman
Vorige bougie was mooi bruin, maar als ik em naar top jaagde kwam er witte rook ongeveer zoveel als bij de choke (dat rijmt)
Ik heb conische zuigerveren
En er staat op mijn zuiger 'in' die moet naar de inlaatpoort als ik het goed heb (dat zij gerlof schaaf tegen mij)
dat is ook het meest logische, IN naar inlaat
wat voor carb, lucht filter en uitlaat heb je ?
bruin is mooi.. maar je moet toch weer gaan afstellen..
lucht stel schroef 3 slagen uit. de gas naald op de middelst stand (dit bepaald het mengel als je weinig gas geeft),
en dan met de sproeiers gaan kloten..
|
|
|
|
dopsleutelman |
29-11-2009 12:38 |
Posts: 64 |
Heb een HM166 carb volgens mij zijn die 13 mm
|
|
Fryslân! |
|
master3rnie |
29-11-2009 12:44 |
Posts: 601 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: dopsleutelman
Heb een HM166 carb volgens mij zijn die 13 mm
oh nou dan zou ik als ik jou was ook maar een grotere carb kopen.. want 13 is wel wat krap.. al moet ik zeggen dat het wel lkkr kan lopen.. ik had een standaard 12 op een 70 mallossi (aprilia af1).
maar is ook weer makkelijker af te stellen :P
gewoon proberen..
|
|
|
|
mestyle |
29-11-2009 13:08 |
Posts: 630 |
is die onderste niet je schraap veer ??
volgens mij hoeft die er niet in (is mij een keer verteld)
|
|
|
|
master3rnie |
29-11-2009 13:18 |
Posts: 601 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mestyle
is die onderste niet je schraap veer ??
volgens mij hoeft die er niet in (is mij een keer verteld)
das bij een 4 tact, daar heet het een schraapveer..
bij 2 tact heb je ook zuigers met 1 zuiger veer..
hebben minder weerstand maar hebben weer minder compressie..
de 2 veren zitten er niet voor niks dus gewoon installeren als je een zuiger heb met 2 zuigerveren
|
|
|
|
JantjeMB5 |
29-11-2009 13:32 |
Posts: 374 |
(kvt bedoelt kleine vragen topic, waar de meeste kleine vragen gesteld worden, deze zou daar eventueel ook in kunnen, anders zijn er veel topics over kleine dingetjes)
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
PRO TUNING |
29-11-2009 14:48 |
|
mestyle |
29-11-2009 14:58 |
Posts: 630 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: master3rnie
[...]
das bij een 4 tact, daar heet het een schraapveer..
bij 2 tact heb je ook zuigers met 1 zuiger veer..
hebben minder weerstand maar hebben weer minder compressie..
de 2 veren zitten er niet voor niks dus gewoon installeren als je een zuiger heb met 2 zuigerveren
ja maar bij tsx heb je orgineel geloof ik ook schraapveer
|
|
|
|
ChielTZR |
29-11-2009 16:33 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mestyle
[...]
ja maar bij tsx heb je orgineel geloof ik ook schraapveer
heb je fout.
luchtschroef btw op 1,5 slag uit.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
ChielTZR |
29-11-2009 17:17 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Plux
[...]
Heb jij fout (K)
Origineel zit er wel een schraapveer op, maar tegenwoordig word die niet meer bijgeleverd / gebruikt.
leg eens uit wat het nut is van een olie schraapveer op een 2takt?
het zijn gewoon 2 normale zuigerveren.
Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 29-11-2009 om 17:23 uur.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|