Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Cilinder monteren vraagjes

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 903 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59746 - Cilinder monteren vraagjes
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

dopsleutelman 29-11-2009 12:15 Print topicpost
Posts: 64
Ik heb een nieuwe 70cc DMP gekocht, wat vraagjes over monteren (ik heb de FAQ gelezen)

- Het ringetje dat je er bij krijgt, ongeveer zo groot als een zuigeriveer maar dunner en een beetje hoekig moet die onder de onderste zuigerveer?

- De borgringetjes voor de piston pen moet je gewoon die er omheen doen en fijn knijpen?

- Moet ik een kleinere sproeier? Mijn vorige 70cc DMP was uitgeboord naar 46.3mm, en die liep een heel klein beetje rijk met de sproeier van nu (wat witte rook bij volgas), moet de sproeier dan nu groter/kleiner/zelfde


 
Fryslân!

JantjeMB5 29-11-2009 12:21 Print reply

Posts: 374
ringetje dat zo beetje hoekig is komt idd onder de onder onderste zuigerveer,
clipjes moeten erin als de pen ein steekt, die passen naast de pen in een gleufje in de zuiger, (bij mijn mb zuigers is het toch zo)
(ik denk dat dit ook in kvt kon)
en de carbu moet je altijd helemaal opnieuw afstellen elke cilinder is anders van karakteristiek.


Dit bericht is gewijzigd door JantjeMB5 op 29-11-2009 om 12:22 uur.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
dopsleutelman 29-11-2009 12:24 Print reply
Posts: 64
Wat is kvt

En moet ik de cilinder ook insmeren met 2takt olie, heb namelijk alleen nog maar 4takt olie staan en mengsmering, en waar ik woon is het zondag
 
Fryslân!
master3rnie 29-11-2009 12:24 Print reply

Posts: 601
- ik weet niet hoe het bij deze zuiger zit. maar je moet ff goed kijken naar de groeven.. je hebt rechte en conische zuiger veren..
als je zelf ff goed kijkt naar de groeven in de zuiger kom je een eind.. ook ff opletten op de slotjes van de zuigerveer als je hem monteert in de cilinder..

- een borg ringetje moet je al in de groef doen in de zuiger.(lijkt me wel waar je weet waar die piston pin door heen moet) dan doe je het naald lager in de drijfstang en doe je de zuiger erop.. de pin door de zuiger en dan tegen het borg ringetje aan. andere ringetje er goed in doen, anders komt het zaakje los en heb je kans alles weer kapot te lopen, dan cilinder erop.. je moet ook opletten dat als er een pijl op staat dat die naar de uitlaat moet wijzen.. bij de snellere zuigers zit er ook een gat of gleuf erin.. die moet naar de inlaat wijzen.

- witte rook komt door de olie.. is vorige bougie zwart?(het deel wat in de cilinder zat) dan moet je een kleinere sproeier.. en dat is gewoon afstellen..
 
master3rnie 29-11-2009 12:26 Print reply

Posts: 601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dopsleutelman
Wat is kvt

En moet ik de cilinder ook insmeren met 2takt olie, heb namelijk alleen nog maar 4takt olie staan en mengsmering, en waar ik woon is het zondag


4t kan ook gewoon als er maar wat olie op zit, het is tenslotte maar voor het soepel monteren.. (niet te veel gebruiken)
 
dopsleutelman 29-11-2009 12:26 Print reply
Posts: 64
Vorige bougie was mooi bruin, maar als ik em naar top jaagde kwam er witte rook ongeveer zoveel als bij de choke (dat rijmt)

Ik heb conische zuigerveren
En er staat op mijn zuiger 'in' die moet naar de inlaatpoort als ik het goed heb (dat zij gerlof schaaf tegen mij)
 
Fryslân!
master3rnie 29-11-2009 12:32 Print reply

Posts: 601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dopsleutelman
Vorige bougie was mooi bruin, maar als ik em naar top jaagde kwam er witte rook ongeveer zoveel als bij de choke (dat rijmt)

Ik heb conische zuigerveren
En er staat op mijn zuiger 'in' die moet naar de inlaatpoort als ik het goed heb (dat zij gerlof schaaf tegen mij)


dat is ook het meest logische, IN naar inlaat

wat voor carb, lucht filter en uitlaat heb je ?

bruin is mooi.. maar je moet toch weer gaan afstellen..

lucht stel schroef 3 slagen uit. de gas naald op de middelst stand (dit bepaald het mengel als je weinig gas geeft),
en dan met de sproeiers gaan kloten..
 
dopsleutelman 29-11-2009 12:38 Print reply
Posts: 64
Heb een HM166 carb volgens mij zijn die 13 mm
 
Fryslân!
master3rnie 29-11-2009 12:44 Print reply

Posts: 601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dopsleutelman
Heb een HM166 carb volgens mij zijn die 13 mm


oh nou dan zou ik als ik jou was ook maar een grotere carb kopen.. want 13 is wel wat krap.. al moet ik zeggen dat het wel lkkr kan lopen.. ik had een standaard 12 op een 70 mallossi (aprilia af1).
maar is ook weer makkelijker af te stellen :P
gewoon proberen..
 
mestyle 29-11-2009 13:08 Print reply
Posts: 630
is die onderste niet je schraap veer ??

volgens mij hoeft die er niet in (is mij een keer verteld)
 
master3rnie 29-11-2009 13:18 Print reply

Posts: 601
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
is die onderste niet je schraap veer ??

volgens mij hoeft die er niet in (is mij een keer verteld)


das bij een 4 tact, daar heet het een schraapveer..

bij 2 tact heb je ook zuigers met 1 zuiger veer..
hebben minder weerstand maar hebben weer minder compressie..
de 2 veren zitten er niet voor niks dus gewoon installeren als je een zuiger heb met 2 zuigerveren
 
JantjeMB5 29-11-2009 13:32 Print reply

Posts: 374
(kvt bedoelt kleine vragen topic, waar de meeste kleine vragen gesteld worden, deze zou daar eventueel ook in kunnen, anders zijn er veel topics over kleine dingetjes)
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
PRO TUNING 29-11-2009 14:48 Print reply

Posts: 4000
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master3rnie
[...]


dat is ook het meest logische, IN naar inlaat

wat voor carb, lucht filter en uitlaat heb je ?

bruin is mooi.. maar je moet toch weer gaan afstellen..

lucht stel schroef 3 slagen uit. de gas naald op de middelst stand (dit bepaald het mengel als je weinig gas geeft),
en dan met de sproeiers gaan kloten..


Luchtstelschroef 3 slagen uit ?? en hij heeft maar een bereik tussen 1/2 en 2 slagen
 
mestyle 29-11-2009 14:58 Print reply
Posts: 630
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: master3rnie
[...]


das bij een 4 tact, daar heet het een schraapveer..

bij 2 tact heb je ook zuigers met 1 zuiger veer..
hebben minder weerstand maar hebben weer minder compressie..
de 2 veren zitten er niet voor niks dus gewoon installeren als je een zuiger heb met 2 zuigerveren


ja maar bij tsx heb je orgineel geloof ik ook schraapveer
 
ChielTZR 29-11-2009 16:33 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
[...]


ja maar bij tsx heb je orgineel geloof ik ook schraapveer


heb je fout.

luchtschroef btw op 1,5 slag uit.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
ChielTZR 29-11-2009 17:17 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Plux
[...]


Heb jij fout (K)

Origineel zit er wel een schraapveer op, maar tegenwoordig word die niet meer bijgeleverd / gebruikt.


leg eens uit wat het nut is van een olie schraapveer op een 2takt?
het zijn gewoon 2 normale zuigerveren.

Dit bericht is gewijzigd door chieltl op 29-11-2009 om 17:23 uur.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 5401 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved