Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Mag ik vragen waarom je de kop gaat afdraaien/uitdraaien en eventueel vlakken? Heb je bij je huidige kop niet gewoon je verbrandingsruimte verpest? En waar bevindt die scheur zich in je huidige kop?
De scheur in de kop die ik nu heb zit zeg maar aan de kant van de ophanging. Hij lekte daar ook dus ik dacht ik vlak hem effe en omdat hij toen zo schoon was zag ik de schuur gewoon zitten. De kop die ik nu wil gebruiken vlak ik gewoon ff en draai hem een stukje uit omdat hij nogal wat detonatie putjes heeft. En wat bedoel je met bij je huidige kop de verbrandingsruimte verpest? Ik heb deze niet aangepast ofzo, is gewoon zo'n imi 45mm kopje.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Ik had eerder aangegeven dat er zo'n 110 Ohm uit de spoel moet komen. Jij geeft aan dat deze 100 Ohm is en dat je dan alleen harder moet kicken maar dat klopt niet helemaal. Daarnaast heb je nog dat kleine spoeltje. Dat is de pick-up. Deze kan ook kapot/versleten zijn. Heb je deze ook gemeten? Ik heb geen idee welke waarde daar uit moet komen maar je bent niet in de mogelijk een andere ontsteking te lenen ergens?
Ja ik heb drie ontsteking gemeten maar kreeg elke keer vage waardes uit of helemaal niks ik zal morgen ook wel 2 ontstekingen meenemen om nog effe met een andere multimeter te meten. Maar die dingen die 'ik gezegd heb' kwamen uit een topic waarin uitgelegd staat hoe je de ontsteking door moet meten. En voor de pick up, die waardes staan ook in dat topic. Zo uit me hoofd was dat 24 ohm. Ik ken wel iemand die een mt'tje heeft hier in de buurt ik zal is vragen of hij nog een goede onsteking heeft.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Ik kaart de pick up nog even aan want het lijkt mij dat je gehele vervroeging verkeerd is. Dit kan uiteraard heel goed komen door je CDI waar je in eerste instantie mee aan de slag ging maar oa ook de pick up is van invloed op de vervroegingskarakteristiek.
Ik zat laatst trouwens wel effe op internet en die andere 2 cdi's die ik heb bleken ook imitatie te zijn, iets van slazgener ofzo was dat. Is dit dan een typisch probleem van een verkeerde vervroeging ofzo?
Dit bericht is gewijzigd door luukcobussen op 16-12-2009 om 15:21 uur.
|