Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mt loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 548 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59745 - Mt loopt slecht
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sendaSM-almkerk 7-12-2009 0:36 Print reply
Posts: 207
ik zouw boezietje 8 ff proberen want 7 is best wel laag voor jouw cilinder want die heb ik zelf ook er een keer opgehad en dan was met een 9 boezie dus dat zouw ook nog kunnen
 
luukcobussen 7-12-2009 14:24 Print reply
Posts: 106
Oke en nee ik heb me spruitstuk niet gepolijst. (het is nutteloos en veel te veel werk )
 
mb8 9-12-2009 21:09 Print reply
Posts: 90
zit je vliegwiel wel goed vast op je krukas is het spietje nog ok? staat deze op tijd? zijn je membraam platen niet versleten? soms door te dunne plaatjes te monteren krijg je tiplift van de platen tijdens de verbrandingsslag, met andere woorden gaat je membraam dan open door de neerwaartse druk en ja dat vind zo'n blok niet lekker.


is je choke krom?
 
mb8 9-12-2009 21:10 Print reply
Posts: 90
nog wat stationair gaat via je stationair sproeier, pas bij gas geven gaat je hoofdsproeier werken...sproeier losgetrild?

 
luukcobussen 9-12-2009 21:41 Print reply
Posts: 106
Nou choke kan het niet zijn want ik heb 2 carbs geprobeerd waarvan de choke beide goed werken. Vlotterbakje ook vaak genoeg los gehad en de sproeier zit nog gewoon. Vliegwiel en spietje zit allemaal oke en spietje is gewoon heel. En membraamkleppen lijkt me ook sterk want ze sluiten goed en ik heb 2 membramen geprobeerd.
 
mb8 12-12-2009 21:25 Print reply
Posts: 90
lastig verhaal man, tja zo'n beetje alles al gehad wat er te noemen valt het keerring verhaal gaat ook niet op? nee filmpje werkt niet btw
 
luukcobussen 14-12-2009 15:31 Print reply
Posts: 106
Filmpje Werkt deze wel? En het is idd een lastig probleem. Kop was trouwens niet scheef of krom maar gescheurd. Maar is de kast in duiken en een nieuwe zoeken. Doormeten van de ontsteking lukt met trouwens ook niet. Ik heb zon aldi multimeter van een vriend van mij geleend en heb drie onstekingen doorgemeten maar ik krijg telkens rare waardes uit of helemaal niks bij elke ontsteking hetzelfde.


Dit bericht is gewijzigd door luukcobussen op 14-12-2009 om 15:36 uur.
 
mb8 15-12-2009 23:24 Print reply
Posts: 90
gescheurde kop hmm word het niet beter van, denk dat daar je probleem zit, filmpje doet het nu wel btw
 
luukcobussen 16-12-2009 7:52 Print reply
Posts: 106
Ja ik dacht eigenlijk dat de kop krom was dus ik denk effe een stukje afdraaien en dan nog is proberen. Maar ik had hem afgedraaid en toen liep ik weg bij de draaibank en opeens zag ik een schuur maar ik ga morgen even een andere kop afdraaien en een stukie uitdraaien en dan nog is proberen.
 
Fabio 16-12-2009 8:39 Print reply

Posts: 1737
Mag ik vragen waarom je de kop gaat afdraaien/uitdraaien en eventueel vlakken? Heb je bij je huidige kop niet gewoon je verbrandingsruimte verpest? En waar bevindt die scheur zich in je huidige kop?


Ik had eerder aangegeven dat er zo'n 110 Ohm uit de spoel moet komen. Jij geeft aan dat deze 100 Ohm is en dat je dan alleen harder moet kicken maar dat klopt niet helemaal. Daarnaast heb je nog dat kleine spoeltje. Dat is de pick-up. Deze kan ook kapot/versleten zijn. Heb je deze ook gemeten? Ik heb geen idee welke waarde daar uit moet komen maar je bent niet in de mogelijk een andere ontsteking te lenen ergens?

Ik kaart de pick up nog even aan want het lijkt mij dat je gehele vervroeging verkeerd is. Dit kan uiteraard heel goed komen door je CDI waar je in eerste instantie mee aan de slag ging maar oa ook de pick up is van invloed op de vervroegingskarakteristiek.
 
luukcobussen 16-12-2009 15:20 Print reply
Posts: 106
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Mag ik vragen waarom je de kop gaat afdraaien/uitdraaien en eventueel vlakken? Heb je bij je huidige kop niet gewoon je verbrandingsruimte verpest? En waar bevindt die scheur zich in je huidige kop?



De scheur in de kop die ik nu heb zit zeg maar aan de kant van de ophanging. Hij lekte daar ook dus ik dacht ik vlak hem effe en omdat hij toen zo schoon was zag ik de schuur gewoon zitten. De kop die ik nu wil gebruiken vlak ik gewoon ff en draai hem een stukje uit omdat hij nogal wat detonatie putjes heeft. En wat bedoel je met bij je huidige kop de verbrandingsruimte verpest? Ik heb deze niet aangepast ofzo, is gewoon zo'n imi 45mm kopje.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Ik had eerder aangegeven dat er zo'n 110 Ohm uit de spoel moet komen. Jij geeft aan dat deze 100 Ohm is en dat je dan alleen harder moet kicken maar dat klopt niet helemaal. Daarnaast heb je nog dat kleine spoeltje. Dat is de pick-up. Deze kan ook kapot/versleten zijn. Heb je deze ook gemeten? Ik heb geen idee welke waarde daar uit moet komen maar je bent niet in de mogelijk een andere ontsteking te lenen ergens?


Ja ik heb drie ontsteking gemeten maar kreeg elke keer vage waardes uit of helemaal niks ik zal morgen ook wel 2 ontstekingen meenemen om nog effe met een andere multimeter te meten. Maar die dingen die 'ik gezegd heb' kwamen uit een topic waarin uitgelegd staat hoe je de ontsteking door moet meten. En voor de pick up, die waardes staan ook in dat topic. Zo uit me hoofd was dat 24 ohm. Ik ken wel iemand die een mt'tje heeft hier in de buurt ik zal is vragen of hij nog een goede onsteking heeft.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Ik kaart de pick up nog even aan want het lijkt mij dat je gehele vervroeging verkeerd is. Dit kan uiteraard heel goed komen door je CDI waar je in eerste instantie mee aan de slag ging maar oa ook de pick up is van invloed op de vervroegingskarakteristiek.


Ik zat laatst trouwens wel effe op internet en die andere 2 cdi's die ik heb bleken ook imitatie te zijn, iets van slazgener ofzo was dat. Is dit dan een typisch probleem van een verkeerde vervroeging ofzo?

Dit bericht is gewijzigd door luukcobussen op 16-12-2009 om 15:21 uur.
 
Fabio 16-12-2009 15:40 Print reply

Posts: 1737
Ik was in de veronderstelling dat je de huidige kop bewerkt had. Dan is het natuurlijk goed mogelijk dat de vorm van de verbrandingsruimte negatief is beïnvloed. En zo doende het slechte lopen verklaard.

Uit mijn eigen ervaring bleek het meten niet altijd voldoende om te concluderen dat de ontsteking defect is of niet. Ik heb vaker te lang blind gestaard op de gemeten waardes en kreeg het probleem maar niet opgelost. Het beste is gewoon het vliegwiel er af te trekken en de ontsteking te wisselen. Als je meerdere ontstekingen heb, probeer ze dan een voor een. Blijf je met alle drie hetzelfde resultaat hebben dan kan je er wel vanuit gaan dat het niet aan de ontsteking ligt.

Wat betreft de cdi's, ik heb altijd met immi's gereden. Nooit problemen mee gehad. Nog een keer een mps300 kunnen bemachtigen maar daar merkte ik geen verschil mee. Bedoel je shingdengen(ofzoiets)? Is zeker geen typisch probleem. Gezien je te maken hebt met een voorgeprogrammeerde cdi ontsteking kan je de ontstekingscurve niet aanpassen. Wel kan je de curve in zijn geheel verplaatsen door de grondplaat te verdraaien. Maar de cdi wordt mede aangestuurd door de pick-up. Als deze dus niet naar behoren functioneert dan wordt de cdi niet goed aangestuurd en krijg je dus een verrotte curve.
 
luukcobussen 16-12-2009 16:26 Print reply
Posts: 106
Ja ik zal is aan die vriend van me vragen of hij nog een ontsteking heeft liggen thuis en dan nog effe kop vlakken morgen en dan maar weer is testen. En ik bedoelde inderdaad shingdengen ofzoiets.
 
Fabio 16-12-2009 16:35 Print reply

Posts: 1737
Nooit problemen gehad met die CDI's. Weet eigenlijk niet zeker of dat immitatie is. Iig heb ik altijd gereden met die shingdengen dingen
 
luukcobussen 16-12-2009 16:37 Print reply
Posts: 106
Ow ik dacht laatst ergens te lezen dat dat imitatie was maar wel een goede imitatie.
 

Dit topic is 4773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved