luukcobussen |
29-11-2009 14:06 |
Posts: 106 |
Ow dit kan het best eens zijn dan ik heb net nieuwe keerringen erin zitten en wist eigenlijk ook niet hoever ik die keering precies erin moest slaan maar hij moet dus strak tegen het lager.(wat hij dus niet zit)
|
|
|
|
luukcobussen |
29-11-2009 14:35 |
Posts: 106 |
Ik heb net de keerring proberen iets aan te slaan maar ik denk dat hij al helemaal tegen het lager zat want hij ging niks verder. Ook heb ik net nog ff een andere 21 mm van een vriend geprobeerd maar dat was het dus ook niet. Ik heb net ook nog een andere bobine erop gezet maar hij maakt nog steeds hetzelfde geluid als ik het gas los trek. Stationair lopen doet hij daarentegen nog steeds echt kei mooi. Wie heeft er nog ideeën want ik raak echt ontmoedigd van die *** mt
|
|
|
|
hond mb |
29-11-2009 14:44 |
Posts: 528 |
wat voor sproeier heb je erin?
|
|
|
|
luukcobussen |
29-11-2009 15:05 |
Posts: 106 |
Al van alles erin gehad maar elke keer hetzelfde. Hij loopt stationair maar als ik gas geef dan komt hij niet op toeren. Sproeier is denk ik niet waar ik moet zoeken want met een verkeerde sproeier zou hij wel redelijk moeten lopen maar dat doet hij dus niet. Net trouwens ook nog een ander mebraam er in gezet maar geen resultaat, nog steeds slecht lopen zoals op het filmpje. Wie heeft er nog ideeën waar ik nog kan zoeken want ik weet het echt niet meer.
|
|
|
|
luukcobussen |
30-11-2009 15:41 |
Posts: 106 |
Ok even alles op een rijtje
Nieuwe ontgrensde imi cdi
Overal nieuwe pakkingen en keerringen in
Nieuwe cilinder
3 Cdi's geprobeerd
2 Ontstekingen
2 Bobine's
2 carbs geprobeerd
Ontsteking op meerdere voorontstekingen gehad
Meerdere bougie's geprobeerd
Meerdere sproeiers geprobeerd
Krukaskeerring nog een keer aangetikt
En telkens hetzelfde resultaat zoals op het filmpje.
Ik weet er geen raad meer mee wie kan helpen?
Dit bericht is gewijzigd door luukcobussen op 30-11-2009 om 15:42 uur.
|
|
|
|
koekie - Administrator |
30-11-2009 15:46 |
Posts: 12588 |
Je hebt dit topic nou al 4 keer gekickt, en je snapt natuurlijk wel dat dit niet de bedoeling is!
Van de 21 posts in dit topic heb jij er zelf al 14!!!
Je moet gewoon net als iedereen geduld hebben. Tevens mogen je posts wel iets netter geformuleerd worden, want een zulke slordige posts schrikken mensen af.
|
|
Haaks de hoek om! |
|
luukcobussen |
30-11-2009 17:22 |
Posts: 106 |
Ja oke ik weet dat ik geduld moet hebben eigenlijk. Maarja stop je ¤400 in een brommer en dan krijg je hem niet aan het lopen daar wordt je natuurlijk ook niet vrolijk van. Maar ik zal voortaan wel wat meer geduld hebben.
Gr Luuk
|
|
|
|
luukcobussen |
4-12-2009 8:52 |
Posts: 106 |
Ok heb gister nog even de kop eraf gehad. Deze was ook niet helemaal recht. Toen een andere kop geprobeerd maar nog steeds hetzelfde (deze kop was wel vlak). Ik heb nog wat zitten zoek en toen kwam ik dit tegen Link. Hier wordt beschreven dat als je spoel kapot is dat hij wel stationair loopt maar geen toeren kan maken. Maar zou dit het kunnen zijn. Iemand ervaring met kapotte spoelen misschien?
Dit bericht is gewijzigd door luukcobussen op 6-12-2009 om 10:07 uur.
|
|
|
|
Pixl |
4-12-2009 9:57 |
Posts: 3125 |
Loop je weer te kicken
Maargoed. probeer een andere spoel / meet 'm ff door?
|
|
So fuckin' what!? |
|
Fabio |
4-12-2009 10:07 |
Posts: 1737 |
@Pixl, weet jij welke waarden uit de meting moeten komen?
@Luukcobussen: Gebruik dit teken om je laatste post te editten:
|
|
|
|
Pixl |
4-12-2009 10:42 |
Posts: 3125 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fabio
@Pixl, weet jij welke waarden uit de meting moeten komen?
@Luukcobussen: Gebruik dit teken om je laatste post te editten: afbeelding
Hm nee niet precies. Bij m'n TSX moet er een waarde tussen de 140 en 190 ohm uit komen, ik denk niet dat er veel verschil in zit aangezien ook een mt5 redelijk oud is.
|
|
So fuckin' what!? |
|
Fabio |
4-12-2009 11:07 |
Posts: 1737 |
Ik denk dat er wel degelijk verschil in zit. Er zitten gewoon verschillende spoelen in. Ik meen dat de spoel voor de ontsteking minimaal 110 Ohm moet zijn. Voor de pick-up zou ik het niet weten.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
4-12-2009 17:10 |
Posts: 9841 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Pixl
[...]
Hm nee niet precies. Bij m'n TSX moet er een waarde tussen de 140 en 190 ohm uit komen, ik denk niet dat er veel verschil in zit aangezien ook een mt5 redelijk oud is.
Een honda ontstekingssysteem werkt compleet anders dan dat van een tsx. Wil nog steeds niet zeggen dat de spoelen anders zijn, maar dat ze allebei oud zijn is natuurlijk geen argument. Hooguit als ze exact hetzelfde werkten.
Uit ervaring weet ik dat het niet veel scheelt qua weerstand, daarom had ik ook een MT spoel in mn tsx gezet. En dat werkt niet en verneukt je hele timing. Daaruit blijkt ook al weer dat er ergens een substantieel verschil in de spoel zit.
Van de andere kant beredeneerd... bij tsx gaat de puls via die spoel, evenals de energie benodigd om de vonk te maken. Bij MT is de grote spoel alleen voor de vonk-energie, en gebruikt een trigger voor de puls. Wat dat betreft zouden ze niet veel schelen... en dat doen ze dan ook niet. Ik zou ook tussen de 120-160 ohm gokken
|
|
Too cool for school! |
|
luukcobussen |
4-12-2009 17:27 |
Posts: 106 |
De stroomspoel moet een meting geven boven de 100ohm, eigenlijk is het 110. Bij 100 moet je alleen harder kicken om te starten.
Hoe moet je dit dan meten. Gewoon de uitgaande draad en een op de massa en dan moet die waarde eruit komen?
De pulser(blauw/geel) moet een meting geven van 23ohm. Tussen de 20 en 30.
Pick up moet dus tussen de 20 en 30
|
|
|
|
mb8 |
6-12-2009 22:05 |
Posts: 90 |
je hebt toch niet je spruitstuk gepolijst he?
|
|
|
|