Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mt loopt slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 503 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59745 - Mt loopt slecht
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

luukcobussen 28-11-2009 22:49 Print topicpost
Posts: 106
Hallo,

Ik heb net mijn mt5 weer in elkaar zitten maar nou wil die maar niet goed lopen. Ik heb al en aantal verschillende sproeiers geprobeerd maar hij doet telkens het zelfde, in lage toeren loopt hij best mooi maar als ik het gas los trek dan lijkt het wel of hij te veel lucht krijgt maar als ik mijn hand voor de carb. hou dan krijg ik hem nog niet hoger in de toeren.

Setup:
Nieuwe 70cc airsal
21mm dellorto
proma uitlaat
70cc kop
bougie hittegraad 7
4 kleps membraam van mtx
Schuimfilter
Ontgrensde cdi

Ook zitten er overal nieuwe lagers en keerringen in dus het licht niet aan de keering ook zit er een nieuwe cdi op. De bobine zou nog kunnen. Wie kan me helpen want ik weet het niet meer.
 

bierbundelhonda 28-11-2009 22:54 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luukcobussen
Hallo,

Ik heb net mijn mt5 weer in elkaar zitten maar nou wil die maar niet goed lopen. Ik heb al en aantal verschillende sproeiers geprobeerd maar hij doet telkens het zelfde, in lage toeren loopt hij best mooi maar als ik het gas los trek dan lijkt het wel of hij te veel lucht krijgt maar als ik mijn hand voor de carb. hou dan krijg ik hem nog niet hoger in de toeren.

Setup:
Nieuwe 70cc airsal
21mm dellorto
proma uitlaat
70cc kop
bougie hittegraad 7
4 kleps membraam van mtx
Schuimfilter
Ontgrensde cdi

Ook zitten er overal nieuwe lagers en keerringen in dus het licht niet aan de keering ook zit er een nieuwe cdi op. De bobine zou nog kunnen. Wie kan me helpen want ik weet het niet meer.



oke begin eerst is met een bougie B8,dan grondplaat helemaal op zijn vroegst(met de klok mee). dan een sproeier 100 in de carb (lichtschroef helemaal dicht doen) en dan 2 slagen open draaien.

stationair schroef een beetje aandraaien dan aanlopen ! zodat je controlle hebt over de toerental (als je kickt en hij vliegt vol toeren dan ken het fout gaan.

en van daaruit afstellen (naar de bougie kleur kijken of tie teveel of teweinig krijgt)
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
luukcobussen 28-11-2009 23:01 Print reply
Posts: 106
Grondplaat helemaal om lijkt me niet zon goed idee in verband met een beetje veel voorontsteking maar ik heb hem al vrij vroeg staan. En je zag wel dat bij sproeier 85 dat de bougie grijs werd en bij 96 zwart maar hij liep er niet zo veel anders mee. En 89 hetzelfde trouwens. Luchtschroef staat al 2 slagen uit.
 
bierbundelhonda 28-11-2009 23:02 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luukcobussen
Grondplaat helemaal om lijkt me niet zon goed idee in verband met een beetje veel voorontsteking maar ik heb hem al vrij vroeg staan. En je zag wel dat bij sproeier 85 dat de bougie grijs werd en bij 96 zwart maar hij liep er niet zo veel anders mee. En 89 hetzelfde trouwens. Luchtschroef staat al 2 slagen uit.


B8 moet je er in doen inplaats van B7

bij Honda (heb zelf 2 honda MT5jes) met 70 cc staan de grondplaten Helemaal op zijn vroegst (dat kan gewoon bij honda) en het rijdt prima.
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
luukcobussen 28-11-2009 23:07 Print reply
Posts: 106
Ok zal wel een B8 halen dan maar ik zit zo ff te lezen en ik vind dit.
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: banus19
je heb toch wel een origineel honda CDI erop gezet? geen imitatie --> daar heb ik zeer slechte ervaringen mee, gewoon totaal niet goed lopen bovenin toeren.

Andere bobine even proberen, eventueel ontsteking.

mvg


Ik ben dus naar motoimport geweest vroeg ik een ongrensde honda cdi en toen kreeg ik dus zo'n imitatie. Niet zo'n mps300 dus.

 
bierbundelhonda 28-11-2009 23:11 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luukcobussen
Ok zal wel een B8 halen dan maar ik zit zo ff te lezen en ik vind dit. [...]


Ik ben dus naar motoimport geweest vroeg ik een ongrensde honda cdi en toen kreeg ik dus zo'n imitatie. Niet zo'n mps300 dus.




lol imitatie is troep
een standaard cdi van honda is ook al goed genoeg
maar gelukkig ben ik blij met mijn daytona CDI
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
luukcobussen 28-11-2009 23:12 Print reply
Posts: 106
Ja ik heb ook nog wel een orginele die maar is proberen maar die is dus niet ontgrensd

Dit bericht is gewijzigd door luukcobussen op 28-11-2009 om 23:12 uur.
 
rik hulkenberg 29-11-2009 3:17 Print reply

Posts: 10029
je moet nog een grotere sproeier denk rond de 115
 
luukcobussen 29-11-2009 10:05 Print reply
Posts: 106
Ok ik zal straks wel ff 115 erin doen en oude cdi erop. Wat zijn de symptomen als je bobine kapot is.
 
luukcobussen 29-11-2009 11:44 Print reply
Posts: 106
Ok heb net ff twee andere cdi's geprobeerd maar het werd er niet beter op. Met de orginele cdi's slaat hij alleen aan soms en dan schiet hij ff naar de 3000 toeren en valt dan meteen weer uit. Met de imi cdi doet hij het in elk geval wel beter. Maar ik ga nou ff de ontsteking een eind vroeger zetten en dan nog een proberen.
 
luukcobussen 29-11-2009 11:47 Print reply
Posts: 106
Ook al B 8 bougie erin gedaan. Maar doet het er niet beter op.
 
ChielTZR 29-11-2009 11:49 Print reply

Posts: 6016
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: luukcobussen
Ook al B 8 bougie erin gedaan. Maar doet het er niet beter op.



laat die hittegraad 8 er maar inzitten. Heb je met je ori ontstekig al verschillende vervroegingen geprobeerd?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
luukcobussen 29-11-2009 12:21 Print reply
Posts: 106
Ja ik heb hem nou op z'n vroegst en net had ik hem op het originele merkteken. Maar er was geen verschil eigenlijk. Ik heb net ook een ander vliegwiel geprobeerd maar dat hielp ook niet. Ik zal zou een filmpje posten van het geluid wat die maakt.
 
luukcobussen 29-11-2009 12:31 Print reply
Posts: 106
http://www.youtube.com/watch?v=vFtFLoPpMJc
Of typ in bij youtube Honda mt wil maar niet lekker lopen. dan is het de tweede.


Dit bericht is gewijzigd door luukcobussen op 29-11-2009 om 12:37 uur.
 
luukcobussen 29-11-2009 12:33 Print reply
Posts: 106
Werk het filmje?
 
banus19 29-11-2009 13:28 Print reply

Posts: 425
Ik heb dit probleem ook al eens gehad, en toen had ik mijn linkerkrukaskeerring (dus die aan de kant van het vliegwiel) niet ver genoeg tegen het lager aangedrukt. Dus toen had m'n karter teveel volume gekregen.

Dus heb ik met een bus die om m'n krukas paste de keerring verder in t karter geslagen en toen liep hij weer als een zonnetje.
 
Honda's are like: Rawr

Dit topic is 4771 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved