Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - van 50cc naar 125cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 993 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59744 - van 50cc naar 125cc
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
Dit topic is 10827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Frysk 11-12-2009 10:26 Print reply

Posts: 34928
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rens
vroeger toen ik nog klein was reed ik op een mtx met 125cc. Jaren lang op gereden en er ging niets krom, verving alleen de remblokken om het half jaar en ik heb een keer de lagers van de achter brug vervangen.




spul kan wel wat hebben
 
giggitybyte
mb8 11-12-2009 21:30 Print reply
Posts: 90
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rens
mtxjes zijn ook geleverd als 80 en het 2e type als 125cc. Het frame lijkt het zelfde als van de 50cc uitvoering.




lijkt inderdaad zo , zeker weten doe ik het niet, in de honda mb5 en 8 zit wel degelijk een lengte verschil, net zoals veer plaatsing.

bij een mtx durf ik die gok wel te nemen trouwens dinge zijn echt goed gebouwd, maar je mag er nooit zomaar vanuit gaan
 
epenees 2-2-2010 21:52 Print reply
Posts: 6
Heb een Yamaha dt50mx met een 80cc blok met een 110cc autisa, een onderlangs pijp van een mb8, 21mm mikuni im., een powerfilter van twinair en elektronische ontsteking. Dit dingetje loopt als de brandweer, ruim boven de honderd maar ik heb nog niets krom! Tis dus wel degelijk mogelijk met een duits 80cc 5bak blok en een ander cilindertje! Enige wat je moet beunen is die uitlaat. Dit frame werd wel degelijk voor de dt80mx gebruikt! Aangezien dat ze die frames met ruime marges bouwen kan deze ook zeker wel wat meer vermogen aan..! Figure out..! MAAR veilig is anders... zul je wat aan de remmerij aan de voorkant moeten doen! Dat geknooi blijft natuuwk altijd mooi, maar denk wel een x na voordat je hiermee bezig gaat!

Linkje naar mijn brommer: http://94.100.116.171/862100001-862150000/862110501-862110600/862110513_6_MOvM.jpeg

Dit bericht is gewijzigd door epenees op 2-2-2010 om 21:56 uur.
 
kenny77 2-2-2010 21:54 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: epenees
Heb een Yamaha dt50mx met een 80cc blok met een 110cc autisa, een onderlangs pijp van een mb8, 21mm mikuni im., een powerfilter van twinair en elektronische ontsteking. Dit dingetje loopt als de brandweer, ruim boven de honderd maar ik heb nog niets krom! Tis dus wel degelijk mogelijk met een duits 80cc 5bak blok en een ander cilindertje! Enige wat je moet beunen is die uitlaat. Dit frame werd wel degelijk voor de dt80mx gebruikt! Aangezien dat ze die frames met ruime marges bouwen kan deze ook zeker wel wat meer vermogen aan..! Figure out..!



naja die 93cc autisa is niet zo snel.
 
epenees 2-2-2010 21:57 Print reply
Posts: 6
93cc? hebben ze mij een oor aangenaaid? Weet je zo de slag van een standaard dt50mx? Dit is dan een langeslag krukas, dat is +3 mm erbij. Dan ga ik dat ff na meten!

Dit bericht is gewijzigd door epenees op 2-2-2010 om 21:58 uur.
 
st.nyksterdriver 2-2-2010 21:58 Print reply
Posts: 3376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: epenees
93cc? hebben ze mij een oor aangenaaid?

nee dat werd altijd gezegt net als mallossi is ook 93 maar word ook 110 genoemd
 
epenees 2-2-2010 21:59 Print reply
Posts: 6
maar weet je zo de slag?


but back to the point, blijf maar lekker onder die 80cctjes hangen, dat lijkt me een stuk verstandiger. Ik heb hiero 2,5 rijervaring opgedaan. Steeds een stukje meer opgevoerd en dat lijkt mij de beste wijze. Als je van 50 naar 125cc gaat is het verschil gewoon te groot. Heb nu motorrijlessen en als ik dat verschil dan weer bekijk is dat ook gewoon NIET te vergelijken!

Dit bericht is gewijzigd door epenees op 2-2-2010 om 22:04 uur.
 
kenny77 2-2-2010 22:36 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: epenees
93cc? hebben ze mij een oor aangenaaid? Weet je zo de slag van een standaard dt50mx? Dit is dan een langeslag krukas, dat is +3 mm erbij. Dan ga ik dat ff na meten!

Dit bericht is gewijzigd door epenees op 2-2-2010 om 21:58 uur.


slag dt50 blok is 39.7mm
dt80 blok is 42mm

met 53 mm kom je in de buurt van 93cc.

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 2-2-2010 om 22:37 uur.
 
BenjaminDG 2-2-2010 22:51 Print reply

Posts: 4605
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: epenees
maar weet je zo de slag?


but back to the point, blijf maar lekker onder die 80cctjes hangen, dat lijkt me een stuk verstandiger. Ik heb hiero 2,5 rijervaring opgedaan. Steeds een stukje meer opgevoerd en dat lijkt mij de beste wijze. Als je van 50 naar 125cc gaat is het verschil gewoon te groot. Heb nu motorrijlessen en als ik dat verschil dan weer bekijk is dat ook gewoon NIET te vergelijken!

Dit bericht is gewijzigd door epenees op 2-2-2010 om 22:04 uur.


Valt wel mee hoor 125cc. Ik bedoel het geeft niet het vermogen van een echte 125cc 2takt motor (35pk), je moet het dan extreem gaan tunen wil je iet of wat vermogne hebben (ook ong 25-30pk).

Denk dat een gewone 125cc cilinder voor zo'n 80blok rond de 15-20pk zit, doenbaar dus
 
Vlaanderen vrij!

Dit topic is 10827 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved