Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - van 50cc naar 125cc

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1067 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59744 - van 50cc naar 125cc
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 10903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bierbundelhonda 29-11-2009 3:29 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


er is al een parmakit 110cc kit of cilinder te krijgen voor op een derbi en am6 brommerblok. er moet dan wel wat aangepast worden maar dan past het wel.
verdere info weet ik niet, maar 125 is er niet en zal er denk ik ook niet snel komen. maar zo'n 110cc is ook niet mis.


ja en na hoeveel uur moet je de zuiger vervangen ?
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
-simon- 29-11-2009 3:32 Print reply

Posts: 8211
daar heb ik geen ervaring mee.
maar ik ga er vanuit dat die regelmatig moet gebeuren. bij een rs125 of mito hoeft dit mischien niet zo vaak (geen ervaring).
maar bij een crosserblok moet dit ook om de 15u.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Freddy-fish 29-11-2009 11:47 Print reply

Posts: 2129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
[...]



nogmaals derbi of am6 blokken hebben geen 125 cc cilinder
als aprilia of derbi of yamaha een brommer model in 125 uitvoering hebben dan zit daar een compleet andere blok onder.


kuttekop, je moet godver is lezen zeg, ik heb het over een 80 yamaha blok, nixte am6 of derbi, en aprilia heeft ook eigen blokken dus ik heb het ook daar niet over am6 of derbi

Dit bericht is gewijzigd door Fedor-tzr op 29-11-2009 om 11:48 uur.
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Gary - Forum en Gallery Moderator 29-11-2009 11:57 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
[...]


kuttekop, je moet godver is lezen zeg, ik heb het over een 80 yamaha blok, nixte am6 of derbi, en aprilia heeft ook eigen blokken dus ik heb het ook daar niet over am6 of derbi

Dit bericht is gewijzigd door Fedor-tzr op 29-11-2009 om 11:48 uur.


Misschien verstandig om normaal te reageren, een ban heb je zo (weer) te pakken.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
Freddy-fish 29-11-2009 12:30 Print reply

Posts: 2129
idd sorry, maar hij praat over blokken waar ik het totaal niet over heb
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Gary - Forum en Gallery Moderator 29-11-2009 12:32 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
idd sorry, maar hij praat over blokken waar ik het totaal niet over heb


Dan wijs je hem daar op een andere manier op.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
mtx_owned 29-11-2009 15:16 Print reply

Posts: 2183
de enige fatsoenlijke oplossing:

koop maar gewoon een echte 125er. Dan heb je dus een fatsoenlijk frame wat de krachten wel aankan. En je kunt met een echte WEL fatsoenlijk rijden in tegenstelling tot een brommertje met een dik blok eronder, want dat rijd gewoon kut.

remmen, vering enz. enz. zijn er gewoon niet op berekend. Heb zelf een MT met 125cc en ik dacht dat dat ding koning was. Maarja wel om ieder hondsgezeik ging dat ding voor de lucht in, en het rijd gewoon bagger. Tot ik een 250 kocht, toen wist ik wel waarom er geen 125+ gedoe op een brommertje hoort.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 29-11-2009 om 15:20 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
ErikVerkade 29-11-2009 15:37 Print reply

Posts: 980
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
de enige fatsoenlijke oplossing:

koop maar gewoon een echte 125er. Dan heb je dus een fatsoenlijk frame wat de krachten wel aankan. En je kunt met een echte WEL fatsoenlijk rijden in tegenstelling tot een brommertje met een dik blok eronder, want dat rijd gewoon kut.

remmen, vering enz. enz. zijn er gewoon niet op berekend. Heb zelf een MT met 125cc en ik dacht dat dat ding koning was. Maarja wel om ieder hondsgezeik ging dat ding voor de lucht in, en het rijd gewoon bagger. Tot ik een 250 kocht, toen wist ik wel waarom er geen 125+ gedoe op een brommertje hoort.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 29-11-2009 om 15:20 uur.

daar heb je gelijk in ja en je ben ook zo verschrikkelijk de lul als je een ongeluk maakt op een brommertje met 130+ km/h je ben gewoon DOOD nou is dat op een motor ook zo maar het is toch ook wat meer gebouwt op dat soort kracht
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
Gary - Forum en Gallery Moderator 29-11-2009 15:40 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
[...]

daar heb je gelijk in ja en je ben ook zo verschrikkelijk de lul als je een ongeluk maakt op een brommertje met 130+ km/h je ben gewoon DOOD nou is dat op een motor ook zo maar het is toch ook wat meer gebouwt op dat soort kracht


Of je met 130 km/h op je brommer of met de motor een boom kopt maakt weinig verschil.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....
ErikVerkade 29-11-2009 15:44 Print reply

Posts: 980
jah maar dan is het je eigen schuld en niet omdat het frame ineens dubbelvouwt doordat je de koppeling te gouw los laat
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
mb8 9-12-2009 23:12 Print reply
Posts: 90
er word te licht over gedacht, maar ieder zijn meug ik vind het jammer om alleen maar even een ander blok eronder te steken, remmen, ketting en voorvork voorzien van een cross beugel zou je moeten meenemen.

als je echt veel plezier wil hebben in 125cc rijden de complete karakteristiek van de fiets veranderen en lekker tunen.

het frame is niet hetzelfde btw, de hellingshoek van je balhoofd is stijler bij een 50cc...om die reden kan dezelfde achterbrug in een 125cc worden gevoerd doordat de krachten anders op het frame komen te staan ( hoe korter de voorzijde hoe meer kracht/torsie achter), dit gaat ook op voor je achtervering ( hoe haakser hoe minder het kan hebben)wat dus ook weer terug corespondeerd naar je achterbrug.



op de manier van even een ander blok eronder steken, heb je heel kort plezier van je yamaha,

maar laten we niet beginnen over mezelf,en tegen een boom etc, ik was geen haar beter en heb het ook allemaal geleerd op diverse slechte frames met een echte 125cc eronder.

ik hoop in ieder geval dat je wat hebt aan dit verhaal.

alleen door schade en schande leert men toch?



 
Rens 10-12-2009 1:29 Print reply

Posts: 6863
vroeger toen ik nog klein was reed ik op een mtx met 125cc. Jaren lang op gereden en er ging niets krom, verving alleen de remblokken om het half jaar en ik heb een keer de lagers van de achter brug vervangen.

 
achter de maan is alles beter
mb8 10-12-2009 23:40 Print reply
Posts: 90
beter, mijn mb met 50 frame ging wel krom... mtx heeft ook gewoon standaard een dikkkke achterbrug erin, was wel wat anders als een mb.

ik vond toen de kwaliteit zowiezo beter als wat er nu op de markt is, lijkt wel of de nieuwe schakels worden gebouwd om een paar jaar mee te gaan, een honda ja eigenlijk kocht je dat voor het leven zo sterk. de oude yamaha dt's gingen ook krom btw, nog een dt50 met 80 lc gehad, zo krom als nun hoepel, hoe het met de nieuwe generatie dt's zit weet ik niet, maar ik zelf ben nooit echt een yamaha fan geweest.


 
kenny77 10-12-2009 23:45 Print reply

Posts: 29286
achterbrug van een dt50mx is inderdaad niet zo geweldig.
Meeste zijn zo rot als een nispel, dan voel je hem inderdaad wringen bij het overschakelen.
ik heb nu een achterbrug van een dt50mx II erin, die is een stuk dikker.
Dan is dat probleem voorbij.

 
Rens 10-12-2009 23:53 Print reply

Posts: 6863
mtxjes zijn ook geleverd als 80 en het 2e type als 125cc. Het frame lijkt het zelfde als van de 50cc uitvoering.
 
achter de maan is alles beter

Dit topic is 10903 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved