Tycho |
27-11-2009 13:55 |
Posts: 168 |
kijken of je nog een goede vlotter naald hebt, anders een nieuwe halen (kijken of het puntje hem nog goed afsluit) Want anders blijft hij door lekken. Verder moet je er ook voor zorgen dat je de carb goed recht achter de brommer hebt en anders even de vlotter bij buigen (moet je wel weten wat je doet )
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
27-11-2009 14:13 |
Posts: 5285 |
De carburateur staat gewoon goed op de brommer.
En het feit dat hij pas door gaat lekken als ik even kort het knopje op de carb indrukt om hem vol te laten lopen?
|
|
|
|
Freddy-fish |
27-11-2009 16:47 |
Posts: 2129 |
pakking vlotterkamer lekt of het pinnetje blijft hange
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-11-2009 17:05 |
Posts: 9841 |
of vuil op de vlotternaald.
kan het trouwens niet zo zijn dat het pinnetje wat je induwt het probleem is? dat die de vlotter blijft openduwen?
het is overigens niet zo gek dat ie stopt met lekken als je de kraan dichtdraait, en dat ie weer gaat lekker als je em weer opendraait
mijn bing carbs op mn maxi lekten altijd gewoon langs de vlotterbak. troep is het
|
|
Too cool for school! |
|
Paul de Salmiakbal |
27-11-2009 19:18 |
Posts: 5285 |
Ja dat ie stopt met lekken als ik de kraan dicht draai snap ik ook wel
Ik heb de vlotterkamerpakking laatst vervangen met een rubberen, dus dat kan het niet zijn. Ik zal morgen de vlotternaald nakijken.
Oowja en met dat stiftje dat ik indruk en dat dan de kamer volloopt is onderdeel 37 hierzo: http://www.brommerforum.nl/kb/artikel/255
Een tickler heet het zo te zien .
|
|
|
|
Yytrium |
27-11-2009 19:24 |
Posts: 95 |
Dit klinkt als een vieze vlotternaald. Kan ook zijn dat het naaldje is verbogen of iets dergelijks (misschien toen je hem een keer hebt schoongemaakt?). In ieder geval, het lekken komt doordat je vlotter de toevoer niet meer stopt, waardoor de benzine zo hoog komt te staan in de vlotterbak dat deze in de drainage naald kan lopen.
Als het goed is komt de benzine dan ook vrij hard hier uit lopen:
Als dit het geval is denk ik niet dat je pakking lek is, het is gewoon je vlotter(naald).
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
27-11-2009 19:27 |
Posts: 5285 |
Ik heb niet zo'n pieletje onderaan mn vlotterbak (het is een 12mm Bing)
Verder komt het gewoon over de rand van mn vlotterbak (langs de pakking)
Ik heb hem super strak aangedraaid en de pakking is net nieuw. Het is ook ineens gekomen dus lijkt me sterk dat het de pakking is)
Hoe kun je je vlotter losmaken en je vlotternaald tevoorschijn halen?
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 27-11-2009 om 19:29 uur.
|
|
|
|
Martijn II - Forum en Sales Moderator |
27-11-2009 19:32 |
Posts: 9841 |
klinkt toch als je pakking
superstrak aandraaien moet je juist niet doen. Dan sloop je je pakking. zit er normaal ook rubber tussen? volgens mij wel he...
die bing carbs hebben gewoon altijd de neiging om te lekken. ik klatste er altijd vloeibare pakking tussen volgens mij, maar toen was ik 13 en nu weet ik wel beter.
gewoon nieuwe o ring halen en minder strak aandraaien, evt met een laagje vet erop.
dan ook even opnieuw naar je naald kijken en evt voor de zekerheid vervangen als ze niet duur zijn.
|
|
Too cool for school! |
|
Yytrium |
27-11-2009 19:34 |
Posts: 95 |
Vlotterbakje zit onder de carb, deze kun je losmaken door paar moertjes los te draaien. Vlotter is vaak plastic boei-achtig ding dat ergens een clipje optilt. Dat clipje zit als het goed is aan de vlotternaald vast. FF kijken of die niet vuil is, en of iets het clipje blokkeert.
Wat je kan proberen is de achterkant van je brommer optillen en laten vallen, de schok kan je vlotter goed doen schieten.
Ik heb zelf ook dit probleem gehad maar door ermee te rijden is de vlotter goed geschoten en het probleem is daardoor opgelost.
Als alle bovenstaande dingen niet werken kan het zijn dat je clipje of naald is verbogen. Als dit plots is gekomen dan lijkt me dit sterk (maar zou er toch rekening mee houden). Kan bijv. gebeurd zijn tijdens schoonmaken van carb.
Let erop als je sproeiers / naaldjes schoonmaakt dat je geen scherpe voorwerpen gebruikt. Het is van goudkoper gemaakt in de meeste gevallen, dat is erg zacht ijzerachtig materiaal, als je bijvoorbeeld je sproeier gaatjes schoonmaakt, niet met een naald prikken, want je hebt kans dat je van je 95 dan een 120 maakt (ik zeg maar wat getallen).
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
superstrak aandraaien moet je juist niet doen. Dan sloop je je pakking.
Hij heeft gelijk, voor de meeste onderdelen met pakking is hand-vast aangedraaid met een moersleutel of schroevendraaier voldoende. Teveel is niet goed, ook al ben je misschien bang dat dingen lostrillen.
Dit bericht is gewijzigd door Yytrium op 27-11-2009 om 19:35 uur.
|
|
|
|
Paul de Salmiakbal |
27-11-2009 19:35 |
Posts: 5285 |
Die pakking is net nieuw. Is van rubber gemaakt en ziet er nog prima uit(elastisch en stevig). Is een maand geleden ofzo vervangen.
En als het door de pakking komt, waarom gaat ie dan pas lekken als ik die tickler even heel kort indrukt(en blijft ie lekken)?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Yytrium
Vlotterbakje zit onder de carb, deze kun je losmaken door paar moertjes los te draaien. Vlotter is vaak plastic boei-achtig ding dat ergens een clipje optilt. Dat clipje zit als het goed is aan de vlotternaald vast. FF kijken of die niet vuil is, en of iets het clipje blokkeert.
Wat je kan proberen is de achterkant van je brommer optillen en laten vallen, de schok kan je vlotter goed doen schieten.
Ik heb zelf ook dit probleem gehad maar door ermee te rijden is de vlotter goed geschoten en het probleem is daardoor opgelost.
Als alle bovenstaande dingen niet werken kan het zijn dat je clipje of naald is verbogen. Als dit plots is gekomen dan lijkt me dit sterk (maar zou er toch rekening mee houden). Kan bijv. gebeurd zijn tijdens schoonmaken van carb.
Let erop als je sproeiers / naaldjes schoonmaakt dat je geen scherpe voorwerpen gebruikt. Het is van goudkoper gemaakt in de meeste gevallen, dat is erg zacht ijzerachtig materiaal, als je bijvoorbeeld je sproeier gaatjes schoonmaakt, niet met een naald prikken, want je hebt kans dat je van je 95 dan een 120 maakt (ik zeg maar wat getallen).
Ok ik zal erop letten
Ik ga morgen de vlotternaald nakijken en dan vertel ik of het geholpen heeft
Dit bericht is gewijzigd door Paul_Met_Puch op 27-11-2009 om 19:41 uur.
|
|
|
|
Freddy-fish |
27-11-2009 21:22 |
Posts: 2129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Yytrium
Vlotterbakje zit onder de carb, deze kun je losmaken door paar moertjes los te draaien. Vlotter is vaak plastic boei-achtig ding dat ergens een clipje optilt. Dat clipje zit als het goed is aan de vlotternaald vast. FF kijken of die niet vuil is, en of iets het clipje blokkeert.
Wat je kan proberen is de achterkant van je brommer optillen en laten vallen, de schok kan je vlotter goed doen schieten.
Ik heb zelf ook dit probleem gehad maar door ermee te rijden is de vlotter goed geschoten en het probleem is daardoor opgelost.
Als alle bovenstaande dingen niet werken kan het zijn dat je clipje of naald is verbogen. Als dit plots is gekomen dan lijkt me dit sterk (maar zou er toch rekening mee houden). Kan bijv. gebeurd zijn tijdens schoonmaken van carb.
Let erop als je sproeiers / naaldjes schoonmaakt dat je geen scherpe voorwerpen gebruikt. Het is van goudkoper gemaakt in de meeste gevallen, dat is erg zacht ijzerachtig materiaal, als je bijvoorbeeld je sproeier gaatjes schoonmaakt, niet met een naald prikken, want je hebt kans dat je van je 95 dan een 120 maakt (ik zeg maar wat getallen).
[...]
Hij heeft gelijk, voor de meeste onderdelen met pakking is hand-vast aangedraaid met een moersleutel of schroevendraaier voldoende. Teveel is niet goed, ook al ben je misschien bang dat dingen lostrillen.
Dit bericht is gewijzigd door Yytrium op 27-11-2009 om 19:35 uur.
nice uitgelegd maar dat metaal achtig iets wat jij beschrijft is volgens mij messing. daar zijn ook je stationair en luchtschroef van gemaakt en klopt wel wat je zegt met de naald enzo, ik blaas ze gwn door met me smoel. ik denk dat je die ''tickler'' ff na moet kijken
|
|
Brommerforum ingeruild voor motorforum :) |
|
Paul de Salmiakbal |
28-11-2009 13:03 |
Posts: 5285 |
Het was idd mijn vlotternaald die een beetje vuil was. Ik heb hem schoongemaakt en een heel klein beetje vergebogen zodat hij sneller dicht gaat.
Probleem is dus verholpen.
Whaha ik wilde gas geven en toen schoot heel me gaskabel uit mn handvat, helemaal gerafeld etc. Dus nu kan ik er alsnog niet mee rijden
|
|
|
|
ChielTZR |
28-11-2009 18:08 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Het was idd mijn vlotternaald die een beetje vuil was. Ik heb hem schoongemaakt en een heel klein beetje vergebogen zodat hij sneller dicht gaat.
Probleem is dus verholpen.
Whaha ik wilde gas geven en toen schoot heel me gaskabel uit mn handvat, helemaal gerafeld etc. Dus nu kan ik er alsnog niet mee rijden
gevalletje van andere kabel halen en gaan met die banaan.
wel tof dat het nu beter is.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|