Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Luchtfilter verzopen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 837 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #5972 - Luchtfilter verzopen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 875 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

chillygilly 27-10-02?16:59 Print topicpost
Posts: 8
Zodra mijn citta een tijdje heeft gelopen is mijn luchtfilter helemaal doorweekt met benzine, dus dan loopt hij niet lekker meer. Volgens mij ligt het niet aan de sproeier, kep er nu en 64 in. (kleiner zou volgens de dealer kwaad kunnen voor onvoldoende smering, wat mij onwaarscheinlijk lijkt, maargoed)
Ik denk zelf aan de volgende oorzaak:

Ik heb mijn krukaslagers vervangen en sindsdien heeft hij dit probleem. Volgens mij heeft het vliegwiel(die gewichten aan de krukas), ten gevolge van een versleten lager, mijn brandstofinlaat(in het carter) een beetje uitgesleten. Hierdoor sluit het vliegwiel het dus niet helemaal precies meer af. Dus elke keer als de zuiger naar beneden gaat, word er lucht in tegengestelde richting door de carberateur geblazen.

Zouden er nog andere oorzaken kunnen zijn? want ik zie mezelf dit probleem nog niet echt oplossen.

[This message is edited by chillygilly chillygilly on 27-10-02 17:14]
 

Ralf 27-10-02?18:57 Print reply

Posts: 9073
lekke keering of voetpakking...
 
Martijn 27-10-02?22:35 Print reply
Posts: 10000
hij blaast iig terug door de carb..dus geen keerring of pakking...

wat je zegt is denk ik waar...je inlaat wordt te laat of niet goed afgesloten...kweenie precies hoe dat zit bij ziietaa...

zit met carterinlaat iig...dus je inlaat schijf zit niet goed ofzo...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blorn 28-10-02?10:10 Print reply

Posts: 13825
martijn de rechterkrukwang sluit m af

maareh, je hebt toch niet toevallig je inlaat uitgedremeld he?? want als je dat ook maar ietsje verkeerd doet is et al mis...
 
solidsjakie 28-10-02?10:27 Print reply

Posts: 2291
inlaat is via blok, daar ook nix aan geveild ofzow?
 
chillygilly 28-10-02?10:34 Print reply
Posts: 8
Ik heb nix aan het blok geveild of 'gedrempeld(ook iets van veilen?)' Maar zo'n effect krijg je denk ik al snel met een versleten lager :( .
Zou ik dat afgesleten stukje misschien kunnen aansmeren met iets van polyester of een ander soort spul?
 
Martijn 28-10-02?11:46 Print reply
Posts: 10000
kun je proberen..

heeft niemand exploded views van eene citta blok?? ik vat het principe wel..maar ik wil weten hoe het precies zit...

en blorn..ik dacht al dat het met de krukas zat..maar een inlaatschijf is duidelijker ...dus de inlaatschijf is dan gewoon de krukas in mijn taal..maja...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 28-10-02?11:58 Print reply

Posts: 10006
Citta heeft een soort zuigerinlaat op het carter ofzo.

Creatief systeempje iig .
 
Bastila is lief
Martijn 28-10-02?13:04 Print reply
Posts: 10000
meeste brommers hadden zuigerinlaat...

citta heeft inlaatschijf...op een bepaald moment zit er een gat of sleuf ofzo in de schijf (krukas) en dan kan het mengsel in het carter stromen...

je hebt ook evoblokkies geloof ik..ken je 2 carbs op douwe :n
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
Blukaap 28-10-02?14:05 Print reply

Posts: 10006
Ok, inlaatkrukasschijf op het carter, weetikhet.
 
Bastila is lief
Blorn 28-10-02?14:02 Print reply

Posts: 13825
Quote:
Originally posted by: Blukaap: Happy tree frien...

Citta heeft een soort zuigerinlaat op het carter ofzo.

Creatief systeempje iig .
ok zal et ff zo duidelijk mogelijk proberen uit te leggen..

alles zit op 1 lijn..

carb -- rechterkrukwang -- cil

carb zit dus rechtstreeks op het carter.. de rechterkrukwang lijkt op een kerkklok (die ook met kerst in de boom hangen maar dan van chocola) als de zucker op het bdp staat dan sluit de onderkant van de klok (het grootste stuk dus) het gaatje af in het carter (woei, klinkt lekker)

uitdremelen kan dus wel.. ietsje in de breedte (moet je dus eerst opmeten hoe breed je krukwang is...) en in de hoogte.. lijkt me sterk dat door verrotte lagers je carter uitgesleten worden door je krukwang.. denk eerder dat er krassen oid op de wang zijn gekomen terwijl het blok uitelkaar lag.. ben je toevallig niet het busje vergeten IN het carter te douwen (bij de carb aansluiting) zonder dat busje loopt ie dus niet lekker, sommige denken dat et een begrenzer is maar geloof er weinig van..

en polyester zou ik niet gebruiken want smelt denk beetje snel... beter vloeibaar alu gebruiken, maar kijk eerst maar ff waar et aan ligt
 
chillygilly 28-10-02?15:19 Print reply
Posts: 8
Een kapot lager maakt het mogelijk dat de hele krukas met alles erop en eraan een klein beetje heen en weer kan bewegen. Dus ook die wang kan nu een beetje naar onder of naar beneden, daardoor slijt het daar een beetje. Het lijkt me sterk dat ik krassen heb gemaakt op die wang, ben er niet exrtreem slordig mee om gegaan.
Een plastic dopje heb ik niet gezien. Buiten het carter zat wel een plastic dopje met een gaatje van ongeveer 6mm op het carter(waar de carbop zit geschoven) geschoven. Deze 6 mm heb ik netjes tot 13 mm uitgesneden. Maar voor alle duidelijkheid, dit speelt zich dus buiten het carter af. En dit dopje is echt om hem te knijpen tot 25km/h.

Kun je vloeibaar aluminium trouwens gewoon kopen als een soort kit?

[This message is edited by chillygilly chillygilly on 28-10-02 15:30]
 
Honda_mbiloss [Emiel] 28-10-02?15:35 Print reply

Posts: 3697
uit veilen van de inlaat maakt niks uit voor het lopen gaat alleen wat sneller en trekt veel sneller hebben wij pas ook gedaan met citta met de dremel in de breedte en in de lente vergroot me pink paste er bijna in loopt nu perfect eerst ging die 55 nu ongeveer 70-75 en trekt als een mogol als je bij de 30 bent.lijkt me sterk dat het daar aan ligt.
 

Dit topic is 875 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved