leon8450 |
27-11-2009 13:41 |
Posts: 145 |
Die zit vast in de cilinder..
|
|
Royal Club nitirkha bobdt50sm J.wally mtx freak. De grootste mongols van 't forum Leen half mongol |
|
Fabio |
27-11-2009 13:42 |
Posts: 1737 |
Mijn advies, edit je posts!
Heb je de brom opnieuw afgesteld? Fix je uitlaat, daar komt de herrie vandaan. Daarna gaan afstellen!
Edit: Dan haal je die los of je boort 'm er uit.
Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 27-11-2009 om 13:43 uur.
|
|
|
|
PetrolShack |
27-11-2009 13:43 |
|
leon8450 |
27-11-2009 13:45 |
Posts: 145 |
Ik ben eigenwijs, Uhmm tappen is dat met zo'n fracier machientje die schroefdraden maakt ??
En hoe moet ik afstellen fabio?
Ik ben echt nog 'n beginnertjuh xD
|
|
Royal Club nitirkha bobdt50sm J.wally mtx freak. De grootste mongols van 't forum Leen half mongol |
|
Plux |
27-11-2009 13:46 |
Posts: 79 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leon8450
Ik ben eigenwijs, Uhmm tappen is dat met zo'n fracier machientje die schroefdraden maakt ??
En hoe moet ik afstellen fabio?
Ik ben echt nog 'n beginnertjuh xD
Je kunt ook met een waterpomptang oid proberen uit te draaien.. Of met een dremel streep in dremelen en met platte schroevendraaien uit draaien?
Afstellen; Sproeier veranderen / luchtschroef verdraaien tot ie goed loopt, staat hier wel ergens aan FAQ van Royal Club
Dit bericht is gewijzigd door Plux op 27-11-2009 om 13:47 uur.
|
|
|
|
Fabio |
27-11-2009 13:50 |
Posts: 1737 |
|
|
|
|
leon8450 |
27-11-2009 13:55 |
Posts: 145 |
En wanneer kan ik aan de bougie of onderste ding van carb zien wat ik moet gaan doen? Is dit al na 'n minuut stationair of moet ik echt kilometers rijden daarvoor??
|
|
Royal Club nitirkha bobdt50sm J.wally mtx freak. De grootste mongols van 't forum Leen half mongol |
|
Plux |
27-11-2009 13:59 |
Posts: 79 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leon8450
En wanneer kan ik aan de bougie of onderste ding van carb zien wat ik moet gaan doen? Is dit al na 'n minuut stationair of moet ik echt kilometers rijden daarvoor??
Ga eerst maar eens de FAQ's lezen die Fabio net heeft gepost.
|
|
|
|
PetrolShack |
27-11-2009 14:00 |
Posts: 572 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Plux
[...]
Je kunt ook met een waterpomptang oid proberen uit te draaien.. Of met een dremel streep in dremelen en met platte schroevendraaien uit draaien?
Afstellen; Sproeier veranderen / luchtschroef verdraaien tot ie goed loopt, staat hier wel ergens aan FAQ van Royal Club
Dit bericht is gewijzigd door Plux op 27-11-2009 om 13:47 uur.
Dat met een dremel heb ik ook eens gebrobeert (meerdere keren btw) het heeft alleen nog nooit gewerkt,je draai het altijd kapot.
zolang je hem niet meer met een tang kan pakken zit je denkzz toch vast aan uitboren en tappen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leon8450
Ik ben eigenwijs, Uhmm tappen is dat met zo'n fracier machientje die schroefdraden maakt ??
En hoe moet ik afstellen fabio?
Ik ben echt nog 'n beginnertjuh xD
Tappen is idd eerst boren en dan met een tappensetje (waarmee je dus weer schroefdraad in het betreffende gat tapt).
BTW beginner ben je om te leren , sinds dat ik hier kwam heb ik toch al gruwelijk veel bij geleerd
Dit bericht is gewijzigd door RAW_MOPED_POWER op 27-11-2009 om 14:00 uur.
|
|
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat jij leest......! |
|
Fabio |
27-11-2009 14:34 |
Posts: 1737 |
Ik raad je aan met een kleine boor te beginnen. Dat voorkomt uitschieten en/of het gat helemaal uitlubberen. Wat je eventueel eerst nog zou kunnen doen is de cilinder verwarmen en met een drevel proberen grip te krijgen op de bout. Meestal lukt dit niet omdat de bout gewoon vast zit. Hij is namelijk niet voor niets afgebroken
Plux, bedankt! Lees inderdaad EERST de faqs voordat je vragen gaat stellen. Het staat er echt allemaal in. Het is idd geen makkelijke klus en wanneer je er geen zin in hebt kan je of naar een brommerzaak gaan of je zet gewoon door en doet het met tegenzin!
|
|
|
|
leon8450 |
27-11-2009 14:44 |
Posts: 145 |
M'n bougie is zwart, dat betkent mengel te rijk of bougie is te koud, Ik heb 70cc en warmte graad 7 dus daar kan 't niet aan liggen.
En zodra ik de powerfilter dicht zet gast ie echt geweldig, alleen hij gaat automatisch weer open.
Dus wat moet ik nu precies doen??
En sorry voor al de vragen maar ik haaat 't om lange teksten zonder plaatjes enzo te lezen..
Dit bericht is gewijzigd door leon8450 op 27-11-2009 om 14:45 uur.
|
|
Royal Club nitirkha bobdt50sm J.wally mtx freak. De grootste mongols van 't forum Leen half mongol |
|
Fabio |
27-11-2009 15:01 |
Posts: 1737 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leon8450
En sorry voor al de vragen maar ik haaat 't om lange teksten zonder plaatjes enzo te lezen..
Dit bericht is gewijzigd door leon8450 op 27-11-2009 om 14:45 uur.
Excuse me? Maar je verwacht wel dat wij je vragen lezen en de moeite nemen om ze te beantwoorden terwijl je zelf geen zin hebt om een paar minuten die faqs grondig door te lezen aangezien er geen plaatjes (enzo) in staan? Ik denk dat jij het in de toekomst nog zwaar gaat krijgen.
Zoek op het forum welke hittegraad je nodig hebt bij je huidige cilinder. En je huidige cilinder is niet alleen 70cc. Die is hoog of laagtoerig icm de rest van je setup. Persoonlijk vind ik 8 of 9 beter maar aangezien ik alleen goed thuis ben in hondaatjes adviseer ik je te zoeken op het forum of het na te vragen bij je dealer/brommerzaak in de buurt.
Apart dat hij beter rijdt wanneer je het luchtfilter dicht houdt. Minder lucht = minder behoefte aan benzine. Je zwarte bougie lijkt dan ook niet overeen te komen. Wat voor luchtfilter zit er origineel op een puchje? Een powerfilter is in mijn ogen altijd ruk. Ik kan me bijna niet voorstellen dat zo'n dingetje een constante hoeveelheid lucht door laat. Je afstelling is daardoor dus nooit constant.
Mijn advies:
1) Volg het advies in deze volgorde 1, 2, 3, 4 en dan pas 5! (Zeer belangrijk)
2) Zoek de juiste hittegraad en monteer deze.
3) Monteer een origineel(of twinair) filter(en schoon!)
4) Lees de FAQs!!!
5) Ga de FAQs in praktijk brengen, letter voor letter! -> afstellen dus. Luister naar de motor. De bougie is zeer onnauwkeurig.
Ik hoop dat dit niet te veel tekst (zonder plaatjes) voor je is
Dit bericht is gewijzigd door Fabio op 27-11-2009 om 15:11 uur.
|
|
|
|
ChielTZR |
27-11-2009 16:04 |
Posts: 6016 |
en maak eerst die uitlaat eens fatsoelijk dicht.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
leon8450 |
1-12-2009 17:01 |
Posts: 145 |
Ok ben bij motorshop geweest en nu is 1 probleem weer goed, de uitlaat past weer in de cilinder.
Maar raad eens, toen ik probeerde de afgebroke schroefdraad uit te boren, heb ik 'm in de bankschroef gedaan, en nu gaat de zuiger en niet makkelijk meer in. dus is er een stukje van de cilinder eeeeeen heeeeeeeeeeel klein stukje verbogen denk ik.
-,- 't is weer is zo ver weer iets kapot, altijd heb ik dat, heb ik ergends een probleem, probeer ik het te fixen, lukt het me zelf niet betaal ik voor brommershop en dat wat ik heb geprobeert te fixen maak ik weer iets kapot en zo gaat het verder..
Aubb wat moet ik doen!
|
|
Royal Club nitirkha bobdt50sm J.wally mtx freak. De grootste mongols van 't forum Leen half mongol |
|
kenny77 |
1-12-2009 17:09 |
Posts: 29286 |
Zitten er geen ijzer resten tussen je zuiger en cilinder?
Anders laten meten op ovaalheid bij de dealer.
|
|
|
|