Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mtx ot 50/80

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1251 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59712 - mtx ot 50/80
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

tom441 25-11-2009 21:29 Print topicpost
Posts: 29
Hallo, 2 maande geleden heb ik bij aankoop van mijn mtx ot
Nog een extra 80cc block + 80cc uitlaat bijgekregen.

Nu Zit er een 50cc onder, ik wil tijdens de vakantie uit nieuwschierigheid de 80cc blok eronder zetten.

Gaat dit blok passen op een 50cc kader? en hoe ga je hierin tewerk.. Ik zal zelf wel wat sleutelen maar kan mijn carburateur die in nu gebruik op de 80 blok?

Nog 1 vraagje; hoe hard zal hij dan ongeveer gaan?
Nu met de 50cc gaat hij 60km/h

Mvg Tom
 

DerbiLimited08 25-11-2009 21:41 Print reply

Posts: 492
hoeveel mm carb is het?

Die 50 zal begrenst zijn want 60 is niet echt hard., weet niet hoe hard die gaat. denk wel rond de 90???


 
kenny77 25-11-2009 21:42 Print reply

Posts: 29286
compleet standaard 80 blok rijd ongeveer 80~85km/h, maar wel uiteraard meer koppel.
Bij een mb is het zo dat er een extra gat in de ophanging moet worden gemaakt omdat een 80 cilinder hoger is als een 50 cilinder.

Wat voor carburateur heb je nu op het 50 blok?
standaard op het 80 blok is 18mm

Dit bericht is gewijzigd door kenny77 op 25-11-2009 om 21:42 uur.
 
Fabio 26-11-2009 9:34 Print reply

Posts: 1737
Dat vierde gat voor de ophanging zal voor een mtx ot niet helemaal op gaan. Ook overbodig aangezien het blok ook aan de voorkant(onder) vast zit wat bij een MT en MB niet het geval is.

Mocht je een 20mm mikuni hebben met externe sproeier, dan zou ik die er onder hangen met de 80cc dan. Dat is lekker makkelijk sproeier wisselen en loopt uitstekend op de 80cc.
 
kenny77 26-11-2009 13:44 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Dat vierde gat voor de ophanging zal voor een mtx ot niet helemaal op gaan. Ook overbodig aangezien het blok ook aan de voorkant(onder) vast zit wat bij een MT en MB niet het geval is.



Klopt ja, was weer eens aan het typen zonder eerst te denken.
 
martijn mt5 26-11-2009 13:45 Print reply

Posts: 63
probeer je blok altijd met zoveel mogelijk ophang punten vast te zetten, mtx'en hebben vooraan ook een ophang punt, maar MT/MB blokken niet. Hopelijk heb je dus mtx carters..

verder zou ik ook zeker een extra gat voor je cilinderkop ophanging boren
 
tom441 26-11-2009 14:01 Print reply
Posts: 29
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: martijn mt5
probeer je blok altijd met zoveel mogelijk ophang punten vast te zetten, mtx'en hebben vooraan ook een ophang punt, maar MT/MB blokken niet. Hopelijk heb je dus mtx carters..

verder zou ik ook zeker een extra gat voor je cilinderkop ophanging boren


Ik denk dat mijn cilinderkop al een gat heeft voor ophanging, en ik heb mtx carters

Dit bericht is gewijzigd door tom441 op 26-11-2009 om 14:04 uur.
 
tom441 26-11-2009 14:09 Print reply
Posts: 29
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: David Honda
hoeveel mm carb is het?

Die 50 zal begrenst zijn want 60 is niet echt hard., weet niet hoe hard die gaat. denk wel rond de 90???




Men nonkel heeft hem opgeknapt en ik vroeg hoeveel mm en hij zij 14, dacht hij


Mvg Tom
 
Fabio 26-11-2009 16:36 Print reply

Posts: 1737
Als het een originele keihin carb is dan zal het wel 12/13mm. Staat er op het buisje waar de gasschuif in zit, net onder het zwarte dopje hm166 of hm183? De hm166 is de 12/13mm en de hm183 is de 18mm keihin carb. Staat er niks dan zou het nog een 16mm keihin kunnen zijn.


Als het geen keihin carb is, dan moet je ff kijken of je ergens een type aanduiding ziet staan. Dan kunnen de meesten op het forum wel zeggen hoe groot de doorgang van de carb is.
 
mtx-motard 26-11-2009 18:02 Print reply

Posts: 14947
ja of even schuifmaat pakken dan lees je het zo af
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
tom441 29-11-2009 14:16 Print reply
Posts: 29
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
Als het een originele keihin carb is dan zal het wel 12/13mm. Staat er op het buisje waar de gasschuif in zit, net onder het zwarte dopje hm166 of hm183? De hm166 is de 12/13mm en de hm183 is de 18mm keihin carb. Staat er niks dan zou het nog een 16mm keihin kunnen zijn.


Als het geen keihin carb is, dan moet je ff kijken of je ergens een type aanduiding ziet staan. Dan kunnen de meesten op het forum wel zeggen hoe groot de doorgang van de carb is.

Er staat HM166
Dus een andere carb kopen van hoeveel mm?
En wat moet er nog veranderen?
80 cilinder zit op de blok, 80 uitlaat heb ik.

Mvg
 
mtx_owned 29-11-2009 15:04 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tom441
[...]

Er staat HM166
Dus een andere carb kopen van hoeveel mm?
En wat moet er nog veranderen?
80 cilinder zit op de blok, 80 uitlaat heb ik.

Mvg


die 80 blokken zijn gewoon plug & play. Als ik jou was zou ik dan wel een hm183 carburateur kopen, dat is een 18mm ori geleverd op de 80cc honda's. En dan gewoon die ori 80 uitlaat en ori luchtfilter houden, dan rijd je 80/85 en heb je zo'n oerdegelijke setup dat je er 5x de wereld mee rond kunt rijden.

Verder kun je natuurlijk afhankelijk van wat je wilt en je budget een grotere carburateur kopen, of een snellere uitlaat om je prestaties weer te verhogen

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 29-11-2009 om 15:06 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
tom441 30-11-2009 17:25 Print reply
Posts: 29
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


die 80 blokken zijn gewoon plug & play. Als ik jou was zou ik dan wel een hm183 carburateur kopen, dat is een 18mm ori geleverd op de 80cc honda's. En dan gewoon die ori 80 uitlaat en ori luchtfilter houden, dan rijd je 80/85 en heb je zo'n oerdegelijke setup dat je er 5x de wereld mee rond kunt rijden.

Verder kun je natuurlijk afhankelijk van wat je wilt en je budget een grotere carburateur kopen, of een snellere uitlaat om je prestaties weer te verhogen

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 29-11-2009 om 15:06 uur.


Danku voor alle info, in de vakantie ga ik er aan beginnen
Laat wel iets weten .
 
Fabio 30-11-2009 18:10 Print reply

Posts: 1737
Moet je zeker doen! En volg het advies van mtx-owned! De originele setup is het sterkst! Deze gaat het langst mee, is zeer betrouwbaar(mits je er ook een goede zuiger in zet) en is bovendien zuinig. Echt een aanrader!
 
mtx-motard 30-11-2009 18:23 Print reply

Posts: 14947
IDD een originele 80cc setup rijd harder, is (veel) betrouwbaarder en rijd stuk zuiniger als een snelle 70cc
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1747 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved