Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Tips voor inrijden?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1137 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5971 - Tips voor inrijden?
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2614 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-SpengaMotors- 27-10-02?16:34 Print topicpost
Posts: 592
k heb dus een nieuwe polini onder me mb gehangen, ik weet wel dat ik de 1e paar weken rustig aan moet doen, maar hebben jullie verder nog tips,over inrijden, hoe die bijv een beetje snel word ofzo?me broer had het er al over dat ik ff door de tuin mos rijden???????waar moet dat goed voor wezen dan?lijkt me eerder slecht.

maarja, hebben jullie nog tips??ook over de polini, bijv om m lekker te verwennen?

Paul
 

Martijn 27-10-02?16:43 Print reply
Posts: 10000
ik vind dat het nou echt es tijd wordt om een faq te maken...en ik ga het niet doen..heb geen ervaring met inrije...

het enige wat ik weet is:

goed smeren, ietsje grotere sproeier monteren ivm kans op vastlaufer...

dan goed warmrijden...en 500 km inrije..weet je zeker dat het goed is...

inrije doe je door die 500km op te splitsen in toerengebieden...dus de 1e 100 km niet meer dan 5000 toeren...dan de 2e 100km niet meer dan 6000, overgang tussen 5k en 6k ook geleidelijk verdelen, en dan steeds verder tot de 10k, 11k of 12k...net hoeveel de cil wil draaien...

zo dient het te geschieden volges mij.
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-SpengaMotors- 27-10-02?16:51 Print reply
Posts: 592
ja, van mijn mag iemand best een faq maken, want ik kon er nog nix over vinden.

maar word me polini niet traag als ik doe wat jij zegt?dus de 1e 100km onder de 5000 toeren blijf, en dan steeds opbouwen? moet ik m niet af en toe een klein beetje verder open trekken?ik weet t namelijk niet, ik heb alleen nog maar een nieuwe zuiger ooit is ingereden,maar das anders.
 
Pingu 27-10-02?16:59 Print reply
Posts: 1842
hou je cil gewoon in het begin een beetje onder de powerband, af en toe opentrekken kan echt geen kwaad, alstie goed warm is iig. (wel pas na 100km fzo doen)
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
rieju racer 27-10-02?16:59 Print reply
Posts: 167
goed warm rijden is heel belangrijk bij het inrijden

en met mn nieuwe zuigers maakte ik geen onderschijt bij het maken van meer toeren bij de 100 km's

ik maakte gewoon na 10 km te hebben warmgedraait gewoon 10 duizend toeren

misschien is dit niet goed ofzo maar heb er geen slechte ervaringen mee

[This message is edited by rieju racer on 27-10-02 17:04]
 
This Sucks More Than Anything That Sucked Before
-Michiel RS- 27-10-02?19:12 Print reply
Posts: 2803
gewoon met koude motor met 60 sproeier erin ff flink tot de 12000 toeren gasgeven zodat hij flink heet wordt, dan extra weinig olie erin doen anders slijt het niet snel genoeg op elkaar in, en dan kan je al volgas wegrijden (als hij het nog doet )
 
70malossi 27-10-02?19:46 Print reply
Posts: 4176
ja zoals my main motherfucking nigger micheil zegt.kheb wel nog een paar aanvullingen.

als ie goed heet is kan je ook op diesel rijden,maar wel gewone witte want als je met rode diesel gaat rijden krijg je problemen met de douane.
verder kun je om te voorkomen dat ie lui wordt t gas vol open draaien en dan als ie op max toeren zit t gas meteen dicht.kijkt dan komt ie niet meer in t lage toeren gebied en als ie dat niet kent zal ie die ook niet draaien als ie is ingereden.snak bedoel.
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
-SpengaMotors- 27-10-02?20:00 Print reply
Posts: 592
wat zijn dit voor ziekelijke irritante replys van de laatste 2 gasten? :p
 
-Zeroed in- 27-10-02?20:14 Print reply

Posts: 3255
och zijn gewoon 2 aardige sicko's hoor

tja inrijden, vooral de 1e 100km onder de 6000 blijven, 4/5000 ofzo, en dan nadat je dat 50km heb gedaan en zeker weet dat ie warm is even het gas helemaal open trekken tot 8000 of iets in die richting.
na de 100km weer, tot de 200 zelfde, heel af en toe.
en dan nadat je 200km hebt ingereden zou ik ff volgas rijden.
daarna dat telkens vaker doen, iets groter sproeiertje erin en vooral goed mengen he.

 
Oscar O. - [HRC Nijmegen] 27-10-02?21:40 Print reply

Posts: 7007
Quote:
Originally posted by: Pingu

hou je cil gewoon in het begin een beetje onder de powerband, af en toe opentrekken kan echt geen kwaad, alstie goed warm is iig. (wel pas na 100km fzo doen)


Zo heb ik laatst m'n zuiger ook ingereden en dat ging prima 70km. lang gewoon beetje laagtoerig gereden toen tot 75 km. wat meer doorgetrokken (daarvoor ook al maar niet ver door) en ding loopt nu prima na 75 km. ben ik gewoon dik gaan blazen en gaat echt hard dus gewoon 100 km. rustig aan dan heel af en toe doortrekken en nog rustig aan doen tot 250km. ofzo
 
nobody fuck with us!!
Siepie Wokkel 27-10-02?22:09 Print reply
Posts: 3888
wat ik heb gedaan met mn nieuwe polini...


goed warm laten draaien, de eerste paar km ff ruztig gereden, na 1 tank leeg hebben gereden heb ik hem al redelijk vaak vol open gehad, je moet hem gewoon goed warm laten draaien, en niet te lang veel toeren maken, met die van mij was niks aan de hand... die 500km met nicasyl wand inrijden is dikke onzin, met gietijzer zou ik het wel doen.. maja wie koopt nou gare gietijzer cil


 
-=[Feel the power of Derbi]=-
Nikoz 27-10-02?22:15 Print reply
Posts: 819
niks tegen NSR - malossi 70
 
mito maaaster
Martijn 27-10-02?22:24 Print reply
Posts: 10000
ja wat ik zei is voor gietijzer idd...bij nicasil moet je denk ik kmtje of 250 doen ofzo...dus idd af en toe wat opentrekken..maar niet al te ver denk ik...na een tijdje gewoon steeds verder opentrekken...
 
aanschouw... *** http://www.brommerforum.nl/user/357 ***
-Zeroed in- 27-10-02?22:48 Print reply

Posts: 3255
ja idd, de wand van een nicasil cil is toch wat sterker enzo, toen ik naar de bm ging stond er bij mij ook nog maar 200km op de teller.
nu 2911!!! :n :n :n
 
dick1 28-10-02?09:23 Print reply
Posts: 971
gewoon plank gas wegrijen plankgas naar waar je heen wil en niet warm laten lopen want dat is alleen maar tijd verspilling en inrijden ook
 
Neonlampje 28-10-02?11:43 Print reply

Posts: 14825
haha, echte cros-instelling
ik heb mn zeta 250km ingereden,toen was ik er ook wel weer zat van
maar gerard (rossi) die rijdt NIETS in.. en gaat me toch een lading hard!! totdat hij maand later weer een vastloper heeft gehad best humor eigenlijk
 

Dit topic is 2614 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved