Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Aprilia RS 50 2006 rijdt voor geen meter

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 981 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59708 - Aprilia RS 50 2006 rijdt voor geen ...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3080 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Arcenon 25-11-2009 15:58 Print topicpost
Posts: 162
Hey ik zit hier met een probleempje. Het gaat om een Aprilia Rs50 uit 2006 (het nieuwe model)

Setup=

Cilinder standaard
uitlaat standaard
carb standaard
Top Performance CDI

Vorige week reed de brommer nog gewoon goed en nou zit ik met het probleem dat de brommer het in zn 1 gewoon doet, in zijn 2 ook nog maar in zijn 3 gaat hij niet over de 7000 toeren en begint hij te haperen/stotteren. WTF is er aan de hand? In zn 1 en 2 heb ik dus het volledige bereik als tot in een rpm van rond de 10000 en in zn 3 blijft hij dus hangen. Wat mij een top geeft van 40kmph. Iemand een idee?
 

Freddy-fish 25-11-2009 17:14 Print reply

Posts: 2129
bougietje vervangen?

hoe lang heb je die TP cdi al?

onlang ng iets veranderd aan je bromtol?
 
Brommerforum ingeruild voor motorforum :)
Floris-tsx 25-11-2009 17:28 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
bougietje vervangen?

hoe lang heb je die TP cdi al?

onlang ng iets veranderd aan je bromtol?


wtf is een bromtol

 
Iedereen kan professioneel worden
Paultje Pils 25-11-2009 18:39 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]


wtf is een bromtol



Gewoon je brommer, gebruik eens een beetje fantasie
 
If you can't dodge it, ram it.
Arcenon 25-11-2009 18:53 Print reply
Posts: 162
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fedor-tzr
bougietje vervangen?

hoe lang heb je die TP cdi al?

onlang ng iets veranderd aan je bromtol?



Enige wat veranderd is dat ik een kleine prop in de uitlaat heb gemaakt. De TP CDI zit er al een paar maanden op. Zou het de bougie kunnen zijn? Zou die dan ook niet in z'n 1 of 2 moeten hangen op 7000 toeren?
 
st.nyksterdriver 25-11-2009 18:55 Print reply
Posts: 3376
heb je wel een kleinere sproeiertje gedaan na dat propje in uitlaat ?
 
TECstar 25-11-2009 19:01 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arcenon
[...]



Enige wat veranderd is dat ik een kleine prop in de uitlaat heb gemaakt. De TP CDI zit er al een paar maanden op. Zou het de bougie kunnen zijn? Zou die dan ook niet in z'n 1 of 2 moeten hangen op 7000 toeren?


kwestie van afstellen
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
TECstar 25-11-2009 19:02 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Gewoon je brommer, gebruik eens een beetje fantasie

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994

[...]


wtf is een bromtol


praat eens een keer ontopic voor de verandering
je bent nog erger in offtopic posts als mij en grasmaaier89 bij elkaar


 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Arcenon 25-11-2009 19:04 Print reply
Posts: 162
@St.Nyksterdriver en TECstar; Ik heb niet aan de afstelling gezeten maar ik weet wel dat de brommer een paar weken geleden (toen de prop er dus ook al in zat) nog normaal reed. En in een keer is het niks :/
 
TECstar 25-11-2009 19:10 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arcenon
@St.Nyksterdriver en TECstar; Ik heb niet aan de afstelling gezeten maar ik weet wel dat de brommer een paar weken geleden (toen de prop er dus ook al in zat) nog normaal reed. En in een keer is het niks :/


kan zijn dat hij te rijk stond en dat nu je bougie is vetgeslagen

kwestie van nieuwe bougie en opnieuw afstellen die hap
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
bierbundelhonda 25-11-2009 22:30 Print reply

Posts: 3396
ruilen die RS voor een goed lopende RYZ SM :P?

(bougie dop al vervangen?)

GPR05 malossi van een maat van mij reed ook elke keer goed en dan klapte die dicht en dan pakte tie weer op (andere bougie dop er op gedaan en een nieuwe bougie er in en hij reed prima)

voor een 50 cc heb je meestal een B6 B7 nodig?
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
mb-rider 25-11-2009 22:37 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
ruilen die RS voor een goed lopende RYZ SM :P?

(bougie dop al vervangen?)

GPR05 malossi van een maat van mij reed ook elke keer goed en dan klapte die dicht en dan pakte tie weer op (andere bougie dop er op gedaan en een nieuwe bougie er in en hij reed prima)

voor een 50 cc heb je meestal een B6 B7 nodig?



een b6 /b7 voor een honda JA voor een rs etc NEE,

b8/b9 aangezien die brommers met een veel hogere compressie rijden!
 
bierbundelhonda 25-11-2009 22:49 Print reply

Posts: 3396
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]



een b6 /b7 voor een honda JA voor een rs etc NEE,

b8/b9 aangezien die brommers met een veel hogere compressie rijden!


ga weg man :P B8 meer 70 cc en b9 is een race bougie voor getuned brommers.

in mijn Ryz zit ook een b7 ... ik ben niet helemaal achtelijk. kijk dat er bierbundelhonda in me naam staat wilt nog niet zeggen dat ik uit de honda oertijd kom,ik rij ook moderne zooi.
 
GEZOCHT :HONDA MTX80 LC 6bak !!!!!!!
bobboiten 26-11-2009 7:37 Print reply

Posts: 2771
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bierbundelhonda
ruilen die RS voor een goed lopende RYZ SM :P?

(bougie dop al vervangen?)

GPR05 malossi van een maat van mij reed ook elke keer goed en dan klapte die dicht en dan pakte tie weer op (andere bougie dop er op gedaan en een nieuwe bougie er in en hij reed prima)

voor een 50 cc heb je meestal een B6 B7 nodig?


Maak daar maar hitte graad 8 / 9 van Ik heb op bijna standaard RS50 gereden met 9 en nu met getunede cilinder en betere squish rijdt ik ook nog met 9 en het bevalt me allemaal prima!
 
Haal eruit wat erin zit | Live by the day & enjoy each one
Arcenon 26-11-2009 19:55 Print reply
Posts: 162
Op dit moment zit er een hittegraad 8 bougie op. Van het weekend zal ik eens kijken hoe deze er aan toe is.
 
Arcenon 5-12-2009 16:30 Print reply
Posts: 162
Nou ik ben weer een halve zaterdag bezig geweest met dat kut ding xD met als resultaat:


-Bougie gecontroleerd. Bougieafstand van 7 naar 8 gebracht, bougie zag er goed uit ook meteen ff schoongemaakt al was die niet echt vies.
-Met de stationairschroef/luchtschroef bezig geweest. Dit bracht geen verandering in de situatie.

Situatie is dus als volgt:

Brommer start perfect, in zijn vrij of met koppeling in kan ik gas geven wat ik wil, doet het perfect, loopt netjes stationair maar zodra hij daadwerkelijk moet presteren (lees vanaf de 1e versnelling) zakt ie als een pudding in elkaar. Rara politiepet xD

Mijn vader die ook even heeft gekeken, dacht dat het aan de benzine lag. Dus dat de brommer gewoon niet genoeg benzine krijgt zodra hij prestaties moet leveren. (Carb?)

Dit bericht is gewijzigd door Arcenon op 5-12-2009 om 16:35 uur.
 

Dit topic is 3080 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved