sibren mt |
24-11-2009 19:21 |
Posts: 585 |
anders zown dikke spuit pakken vol gooien met rem olie benzine slag er tussen die er goed op past en ook op de nippel,
nippel los draaien
en spuit leeg spuiten en dan komt bij de kant van de pomp de lucht er uit
|
|
|
|
Intenso |
24-11-2009 19:28 |
Posts: 2922 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
anders zown dikke spuit pakken vol gooien met rem olie benzine slag er tussen die er goed op past en ook op de nippel,
nippel los draaien
en spuit leeg spuiten en dan komt bij de kant van de pomp de lucht er uit
beste manier maar die moet je even doorhebben
gaat stukken sneller en beter
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
Maeddy |
24-11-2009 19:31 |
Posts: 1059 |
Tip van de dag:
1. Draai het dopje van je reservoir open.
2. Draai je nippel open.
3. Plaats een doorzichtige slang op je nippel.
4. Stop deze slang in een leeg glazen potje of bierfles.
5. Gooi een laag remvloeistof in die pot of fles.
6. Slang onder het vloeistofniveau houden.
7. Pompen met je remhendel.
8. Vul je reservoir telkens bij.
9. Pomp totdat er geen belletjes meer komen.
10. Laatste maal bijvullen. Nippel en dop dichtdraaien. Slangen eraf.
Volg je dit, dan hoort je rem te remmen als een donder.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
lennardv |
24-11-2009 19:31 |
Posts: 89 |
dat ga ik is proberen
Dit bericht is gewijzigd door lennardv op 24-11-2009 om 19:33 uur.
|
|
|
|
Maeddy |
24-11-2009 19:33 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lennardv
maar als ik hem los draait en daarna intrap en het pedaal pas los laat als de nippel dicht is kan hij tg nooit lucht aanzuigen? mij leek het zo weet niet oft klopt maar als je hem loslaat met een dichte nippel wil hij iets aanzuigen, lucht kan dan niet de nippel dicht is, dus moet hij wel vloeistof uit het reservoir aanzuigen?
Hij moet ook geen lucht aanzuigen.
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
lennardv |
24-11-2009 19:52 |
Posts: 89 |
dat bedoel ik ook want er werd gezegd dat er op mijn manier lucht aan werd gezogen dus ik legde uit dat zo juist niet zo was heb ff alles gelezen ga het denk zo doen:
-eerst de methode met de slang zodat er geen luchtbellen meer uitkomen
waarschijnlijk heb ik dan nog niet gelijk druk, dus:
-ga ik daarna ff de methode die ik in eerste instantie gebruikte toepassen
-als laatste een nacht laten staan met een steen aan mijn pedaal.
???????
Dit bericht is gewijzigd door lennardv op 24-11-2009 om 19:52 uur.
|
|
|
|
Maeddy |
24-11-2009 19:54 |
Posts: 1059 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lennardv
dat bedoel ik ook want er werd gezegd dat er op mijn manier lucht aan werd gezogen dus ik legde uit dat zo juist niet zo was heb ff alles gelezen ga het denk zo doen:
-eerst de methode met de slang zodat er geen luchtbellen meer uitkomen
waarschijnlijk heb ik dan nog niet gelijk druk, dus:
-ga ik daarna ff de methode die ik in eerste instantie gebruikte toepassen
-als laatste een nacht laten staan met een steen aan mijn pedaal.
???????
Dit bericht is gewijzigd door lennardv op 24-11-2009 om 19:52 uur.
Serieus, die met die slang moet heel goed werken. Het is hetzelfde effect als dat je die nippel elke keer dichtdraait, maar het gaat veel sneller. Je kan gewoon heel vaak pompen. Wat je doet is dat je de lucht eruit pompt via die slang, en dan gaat het onder de remvloeistof, en drijft het naar boven. Als je rempedaal dan weer naar boven gaat zuig je van twee kanten (reservoir, en potje) vloeistof aan.
P.s. zorg wel dat je slang niet te lang is. Het liefst zo kort mogelijk.
Succes!
|
|
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! ! |
|
lennardv |
24-11-2009 19:59 |
Posts: 89 |
is idd een sppr goede methode ga er om half 9 mee beginnen dan hoor je ng wel, bedankt
|
|
|
|
Drumsan |
24-11-2009 20:31 |
Posts: 1223 |
Hmm, ik meen me te herinneren dat ik gewoon de nippel opendraai, dan het pedaal in trap en dan de nippel weer dicht. Als de nipper dicht is het pedaal weer laten opkomen. Mijnes is nu gewoon op druk hoor
|
|
|
|
brommerrijdertje |
24-11-2009 20:33 |
Posts: 380 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Hmm, ik meen me te herinneren dat ik gewoon de nippel opendraai, dan het pedaal in trap en dan de nippel weer dicht. Als de nipper dicht is het pedaal weer laten opkomen. Mijnes is nu gewoon op druk hoor
dat doe ik ook altijd,is bij mij ook altijd gelukt
wel een keer een hele tijd zitten kloten, na een kwartier kwam ik erachter dat een bout van de leiding niet goed vast zat
Dit bericht is gewijzigd door brommerrijdertje op 24-11-2009 om 20:33 uur.
Dit bericht is gewijzigd door brommerrijdertje op 24-11-2009 om 20:34 uur.
|
|
zo'n grote vuurbal jonge, BAM |
|
lennardv |
24-11-2009 20:57 |
Posts: 89 |
de methode meaddy was sppr ik heb weer druk niet veel, maar er zit geen lucht meer in heb nu een steen aan het pedaal hengen dus hopelijk komt die nog op volle druk. bedankt die slang werkte sppr
|
|
|
|
lennardv |
24-11-2009 20:58 |
Posts: 89 |
nog 1 vraag hoe kan ik hem naast die steen op volle druk brengen als alle lucht eruit is?
|
|
|
|
Intenso |
24-11-2009 21:10 |
Posts: 2922 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: lennardv
nog 1 vraag hoe kan ik hem naast die steen op volle druk brengen als alle lucht eruit is?
dan is niet alle lucht eruit.
als je vloeistof pijl hoog genoeg is en geen lucht inzit heb je gewoon druk.
of je shizzle lekt ergens ofzo
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
brommerrijdertje |
24-11-2009 21:15 |
Posts: 380 |
gewoon nog 1 keertje herhalen voor nog wat extra druk
|
|
zo'n grote vuurbal jonge, BAM |
|