Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - achterem rs 50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 991 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59705 - achterem rs 50
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1752 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sibren mt 24-11-2009 19:21 Print reply
Posts: 585
anders zown dikke spuit pakken vol gooien met rem olie benzine slag er tussen die er goed op past en ook op de nippel,
nippel los draaien
en spuit leeg spuiten en dan komt bij de kant van de pomp de lucht er uit
 
Intenso 24-11-2009 19:28 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: sibren mt
anders zown dikke spuit pakken vol gooien met rem olie benzine slag er tussen die er goed op past en ook op de nippel,
nippel los draaien
en spuit leeg spuiten en dan komt bij de kant van de pomp de lucht er uit


beste manier maar die moet je even doorhebben
gaat stukken sneller en beter
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Maeddy 24-11-2009 19:31 Print reply

Posts: 1059
Tip van de dag:

1. Draai het dopje van je reservoir open.
2. Draai je nippel open.
3. Plaats een doorzichtige slang op je nippel.
4. Stop deze slang in een leeg glazen potje of bierfles.
5. Gooi een laag remvloeistof in die pot of fles.
6. Slang onder het vloeistofniveau houden.
7. Pompen met je remhendel.
8. Vul je reservoir telkens bij.
9. Pomp totdat er geen belletjes meer komen.
10. Laatste maal bijvullen. Nippel en dop dichtdraaien. Slangen eraf.

Volg je dit, dan hoort je rem te remmen als een donder.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
lennardv 24-11-2009 19:31 Print reply
Posts: 89
dat ga ik is proberen

Dit bericht is gewijzigd door lennardv op 24-11-2009 om 19:33 uur.
 
Maeddy 24-11-2009 19:33 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lennardv
maar als ik hem los draait en daarna intrap en het pedaal pas los laat als de nippel dicht is kan hij tg nooit lucht aanzuigen? mij leek het zo weet niet oft klopt maar als je hem loslaat met een dichte nippel wil hij iets aanzuigen, lucht kan dan niet de nippel dicht is, dus moet hij wel vloeistof uit het reservoir aanzuigen?



Hij moet ook geen lucht aanzuigen.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
lennardv 24-11-2009 19:52 Print reply
Posts: 89
dat bedoel ik ook want er werd gezegd dat er op mijn manier lucht aan werd gezogen dus ik legde uit dat zo juist niet zo was heb ff alles gelezen ga het denk zo doen:
-eerst de methode met de slang zodat er geen luchtbellen meer uitkomen
waarschijnlijk heb ik dan nog niet gelijk druk, dus:
-ga ik daarna ff de methode die ik in eerste instantie gebruikte toepassen
-als laatste een nacht laten staan met een steen aan mijn pedaal.

???????

Dit bericht is gewijzigd door lennardv op 24-11-2009 om 19:52 uur.
 
Maeddy 24-11-2009 19:54 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lennardv
dat bedoel ik ook want er werd gezegd dat er op mijn manier lucht aan werd gezogen dus ik legde uit dat zo juist niet zo was heb ff alles gelezen ga het denk zo doen:
-eerst de methode met de slang zodat er geen luchtbellen meer uitkomen
waarschijnlijk heb ik dan nog niet gelijk druk, dus:
-ga ik daarna ff de methode die ik in eerste instantie gebruikte toepassen
-als laatste een nacht laten staan met een steen aan mijn pedaal.

???????

Dit bericht is gewijzigd door lennardv op 24-11-2009 om 19:52 uur.


Serieus, die met die slang moet heel goed werken. Het is hetzelfde effect als dat je die nippel elke keer dichtdraait, maar het gaat veel sneller. Je kan gewoon heel vaak pompen. Wat je doet is dat je de lucht eruit pompt via die slang, en dan gaat het onder de remvloeistof, en drijft het naar boven. Als je rempedaal dan weer naar boven gaat zuig je van twee kanten (reservoir, en potje) vloeistof aan.

P.s. zorg wel dat je slang niet te lang is. Het liefst zo kort mogelijk.

Succes!
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
lennardv 24-11-2009 19:59 Print reply
Posts: 89
is idd een sppr goede methode ga er om half 9 mee beginnen dan hoor je ng wel, bedankt
 
Drumsan 24-11-2009 20:31 Print reply

Posts: 1223
Hmm, ik meen me te herinneren dat ik gewoon de nippel opendraai, dan het pedaal in trap en dan de nippel weer dicht. Als de nipper dicht is het pedaal weer laten opkomen. Mijnes is nu gewoon op druk hoor
 
brommerrijdertje 24-11-2009 20:33 Print reply

Posts: 380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Drumsan
Hmm, ik meen me te herinneren dat ik gewoon de nippel opendraai, dan het pedaal in trap en dan de nippel weer dicht. Als de nipper dicht is het pedaal weer laten opkomen. Mijnes is nu gewoon op druk hoor




dat doe ik ook altijd,is bij mij ook altijd gelukt



wel een keer een hele tijd zitten kloten, na een kwartier kwam ik erachter dat een bout van de leiding niet goed vast zat

Dit bericht is gewijzigd door brommerrijdertje op 24-11-2009 om 20:33 uur.

Dit bericht is gewijzigd door brommerrijdertje op 24-11-2009 om 20:34 uur.
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
lennardv 24-11-2009 20:57 Print reply
Posts: 89
de methode meaddy was sppr ik heb weer druk niet veel, maar er zit geen lucht meer in heb nu een steen aan het pedaal hengen dus hopelijk komt die nog op volle druk. bedankt die slang werkte sppr
 
lennardv 24-11-2009 20:58 Print reply
Posts: 89
nog 1 vraag hoe kan ik hem naast die steen op volle druk brengen als alle lucht eruit is?
 
Intenso 24-11-2009 21:10 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lennardv
nog 1 vraag hoe kan ik hem naast die steen op volle druk brengen als alle lucht eruit is?


dan is niet alle lucht eruit.

als je vloeistof pijl hoog genoeg is en geen lucht inzit heb je gewoon druk.
of je shizzle lekt ergens ofzo
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
brommerrijdertje 24-11-2009 21:15 Print reply

Posts: 380
gewoon nog 1 keertje herhalen voor nog wat extra druk
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM

Dit topic is 1752 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved