Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - NSR start wel maar valt weer uit

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1058 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59703 - NSR start wel maar valt weer uit
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1642 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

XDr4g0nX 24-11-2009 17:15 Print topicpost

Posts: 3526
Hoi,

Ik ben vandaag gaan rijden met mijn NSR naar school en vond het wat raar dat hij stationair 4000 toeren liep, toen ik weg ging van school heb ik hem teruggeschroefd naar 1500 toeren.

dat deed hij goed tot de eerste keer dat ik mijn gas los liet, daarna ging hij in zijn stationair steeds terug naar de 4000/5000 toeren.

zo naar huis gereden, toen ik thuis was heb ik geprobeerd mijn carburateur af te stellen door middel van de stationair schroef en de luchtschroef.

als ik hem nu probeer te starten doet hij het wel maar schiet hij eerst naar de 3500 toeren en zakt daarna terug en valt uit.

als hij aan staat en ik geef telkens kleine dotjes gas blijft hij aan en steigt hij in toeren, maar als ik ook maar een klein beetje meer gas geef dan valt hij uit met het bekende "bwoooaaaaahhhhppp" geluid.

mijn vraag is dus of iemand weet wat er misschien aan de hand kan zijn?


setup:
50cc fast arrow
18mm keihin met sproeier 106
malossi powerfilter
 
Signature: [==||========] 20% complete

Johann 24-11-2009 17:17 Print reply

Posts: 1273
Valse lucht, even je pakkingen van je inlaat controleren

 
XDr4g0nX 24-11-2009 17:19 Print reply

Posts: 3526
maar ik heb niks met me uitlaat gedaan

 
Signature: [==||========] 20% complete
TECstar 24-11-2009 17:20 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
maar ik heb niks met me uitlaat gedaan



inlaat .... niet uitlaat?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Johann 24-11-2009 17:21 Print reply

Posts: 1273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
maar ik heb niks met me uitlaat gedaan



Je inlaat, je kan het controleren door met een busje deo of remmenreiniger op de pakkingvlakken te spuiten. Als hij in toeren schiet trekt hij valse lucht.


 
XDr4g0nX 24-11-2009 17:22 Print reply

Posts: 3526
srry verkeerd gelezen

ga ik dat ff proberen
 
Signature: [==||========] 20% complete
XDr4g0nX 24-11-2009 17:29 Print reply

Posts: 3526
als ik deo bij de pakkingsvlakken spuit schiet hij niet in de toeren.

Kom er ook zojuist achter dat als ik mijn choke uitgetrokken houd dat hij wel aanblijft.
 
Signature: [==||========] 20% complete
Royal Club 24-11-2009 17:30 Print reply

Posts: 60390
filter er afgevallen oid? klinkt alsof je teveel lucht krijgt namelijk
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
XDr4g0nX 24-11-2009 17:34 Print reply

Posts: 3526
nope filter zit er nog netjes op vast
 
Signature: [==||========] 20% complete
XDr4g0nX 24-11-2009 18:01 Print reply

Posts: 3526
Kurzel heeft er toen hij nog in zijn bezit was een 24mm spruitstuk onder gebeunt, zou het kunnen dat er daar iets niet goed zit?
 
Signature: [==||========] 20% complete
Royal Club 24-11-2009 18:03 Print reply

Posts: 60390
hmm. vaag. wat er met dat spruitstuk is kan ik vanaf hier niet zien. maar misschien is je linker krukas keerring tegen je ontsteking aan het dansen.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Yytrium 24-11-2009 18:07 Print reply

Posts: 95
Ik had dit precieze probleem met mijn NSR een paar dagen geleden. De slang van de luchtfilter zat niet goed meer op de carburateur aangesloten (krijg dus te veel en te vuile lucht). Zelfde symtomen.

Ik heb toen de carb schoongemaakt (de sproeiers waren verstopt omdat er ongefilterde lucht in was gekomen) en vervolgens beter bevestigd aan mn luchtfilter.

Als je geen valse lucht trekt met deotest, zou ik eens kijken naar je luchtfilter en naar de carburateur, best kans dus dat ie te weinig benzine geeft (en dus in verhouding teveel lucht mengt met de benzine).

Als je zeker weet dat je carb weer schoon is, en dat je nergens valse lucht trekt, je carb opnieuw afstellen, en dan weer verder kijken of het probleem is verholpen.
 
Kurzel 24-11-2009 18:12 Print reply

Posts: 2369
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: XDr4g0nX
Kurzel heeft er toen hij nog in zijn bezit was een 24mm spruitstuk onder gebeunt, zou het kunnen dat er daar iets niet goed zit?

als hij geen valse lucht heeft zit er niets verkeerd he

controleer ff je luchtfilteraansluiting,
ff je carb reinigen,
en kijk ff of er niet lucht langs het olie-nippeltje op het spruitstuk komt...
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Yytrium 25-11-2009 3:02 Print reply

Posts: 95
Trouwens, rij je mengsmering of heb je de olie apart?

Want ik rij mengsmering. Je moet dan wel zorgen dat je olietank afgedicht is anders zuigt hij van daar valse lucht aan...
 
XDr4g0nX 25-11-2009 8:05 Print reply

Posts: 3526
Ik rij mengsmering.
en Kurzel heeft dat dat afgedicht, ik heb er verder niks mee gedaan.
Maar mijn carburateur is ook gebroken
Ik heb al een nieuwe besteld, je hoort het wel wat hij doet met die nieuwe carb.
 
Signature: [==||========] 20% complete
ChielTZR 25-11-2009 8:06 Print reply

Posts: 6016
draai je luchtschroef eens wat in.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Dit topic is 1642 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved