Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tikkende cilinder in hoge toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1061 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59694 - tikkende cilinder in hoge toeren
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5412 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Martijn II - Forum en Sales Moderator 24-11-2009 20:30 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


, heb jij dat ooit megemaakt ?


ik wel. dat is zo ongeveer de meest voorkomende slijtage in een normaal motorblok. Merkt het alleen niet echt totdat je geluiden hoort en schade hebt en er stukken zuiger afbreken enzo.
 
Too cool for school!
dude007 24-11-2009 20:34 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ik wel. dat is zo ongeveer de meest voorkomende slijtage in een normaal motorblok. Merkt het alleen niet echt totdat je geluiden hoort en schade hebt en er stukken zuiger afbreken enzo.


ow, toen liep hij ook niet zeker, ik weet ook wel dat er slijttage optreed maar dat je zuiger gaat kantelen, dan heb je zeker een 70cc met een 39 mm zuiger
 
riccardot 24-11-2009 20:58 Print reply

Posts: 1096
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


ow, toen liep hij ook niet zeker, ik weet ook wel dat er slijttage optreed maar dat je zuiger gaat kantelen, dan heb je zeker een 70cc met een 39 mm zuiger


Uhh, volgens mij heb jij nog nooit gehoord van een kantelende zuiger.
Zoek maar eens op google, bijvoorbeeld icm viertakt crossmotors
 
dude007 24-11-2009 21:02 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
[...]


Uhh, volgens mij heb jij nog nooit gehoord van een kantelende zuiger.
Zoek maar eens op google, bijvoorbeeld icm viertakt crossmotors


nu hebben we het in een keer over 4 takt crossmotoren, daar zit toch wel wat verschil tussen dan een simpel 2 takt bormmertje met een zuiger van plusminus 7 centimeter, als jij je zuiger nog eens gekanteld aan treft in je cilinder dan maakt je maar is een foto
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 24-11-2009 21:14 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


nu hebben we het in een keer over 4 takt crossmotoren, daar zit toch wel wat verschil tussen dan een simpel 2 takt bormmertje met een zuiger van plusminus 7 centimeter, als jij je zuiger nog eens gekanteld aan treft in je cilinder dan maakt je maar is een foto


het doet er toch geen zak toe hoe groot de boring is? als de zuigerspeling te groot is gaat de zuiger gewoon kantelen. Niet omkeren, zoals jij in je hoofdje ervan maakt, maar kantelen zoals de rest van de wereld het begrijpt. klats klats weetjewel
wiebel wiebel.

ik hoop dat je ook wel begrijpt dat de kracht die op een zuiger staat NIET loodrecht naar beneden is. als dat zo zou zijn zou de zuiger idd niet kunnen kantelen, maar helaas bestaan er leibaankrachten.
wat dat zijn mag je zelf googlen.

 
Too cool for school!
dude007 24-11-2009 21:20 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


het doet er toch geen zak toe hoe groot de boring is? als de zuigerspeling te groot is gaat de zuiger gewoon kantelen. Niet omkeren, zoals jij in je hoofdje ervan maakt, maar kantelen zoals de rest van de wereld het begrijpt. klats klats weetjewel
wiebel wiebel.

ik hoop dat je ook wel begrijpt dat de kracht die op een zuiger staat NIET loodrecht naar beneden is. als dat zo zou zijn zou de zuiger idd niet kunnen kantelen, maar helaas bestaan er leibaankrachten.
wat dat zijn mag je zelf googlen.



dat brgrijp ik wel, maar ik drijf er gewoon de spot mee, want als de zuigerspeling te groot is dat je lawaai hoort, zou hij waarschijnlijk weinig tot geen compressie hebben dus hij zou niet eens de 4de versnelling halen, en dat de kracht niet loodrecht op de zuiger komt, dat was me al duidelijk
 
dude007 24-11-2009 21:22 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


dat brgrijp ik wel, maar ik drijf er gewoon de spot mee, want als de zuigerspeling te groot is dat je lawaai hoort, zou hij waarschijnlijk weinig tot geen compressie hebben dus hij zou niet eens de 4de versnelling halen, en dat de kracht niet loodrecht op de zuiger komt, dat was me al duidelijk


en hoe bedoel je dat met klats klat, waar moet die zuiger in klatsen dan , hij kan nergens in vast happen lijkt me en omdat het een lange zuiger is kan er met de arbeidslag ook niet veel gebeuren, of de speling moet echt gigantisch zijn, en als dat zo wast zou er geen compressie zijn
 
dude007 24-11-2009 21:25 Print reply
Posts: 327
een zuiger wordt toch van boven naar onder begeleid, door de cilinder?, of heb ik dat mis?
 
Pruttelaar 24-11-2009 21:25 Print reply

Posts: 761
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


dat brgrijp ik wel, maar ik drijf er gewoon de spot mee, want als de zuigerspeling te groot is dat je lawaai hoort, zou hij waarschijnlijk weinig tot geen compressie hebben dus hij zou niet eens de 4de versnelling halen, en dat de kracht niet loodrecht op de zuiger komt, dat was me al duidelijk


daar heb je ook zuigerveren voor ofzo..

en je merkt er zoals martijn zei, niet zoveel van aan de performance, totdat er stukken van je cillind/zuiger afbreken, hij kantelt dan ook geen hele millimeters in je cillinder, volgens mij als je een halve millimeter speling heb, dat ie aan het kantelen gaat, maar zoals jij zei, heb je dan of nooit zin gehad inhet vervangen van een zuiger, of je hebt een verkeerde er in gepleurt
 
welke chinese bevolkingsgroep heeft een hekel aan negers de kroepoeksclan
dude007 24-11-2009 21:31 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
[...]


daar heb je ook zuigerveren voor ofzo..

en je merkt er zoals martijn zei, niet zoveel van aan de performance, totdat er stukken van je cillind/zuiger afbreken, hij kantelt dan ook geen hele millimeters in je cillinder, volgens mij als je een halve millimeter speling heb, dat ie aan het kantelen gaat, maar zoals jij zei, heb je dan of nooit zin gehad inhet vervangen van een zuiger, of je hebt een verkeerde er in gepleurt


als er ruimte onstaat tussen de uigerveren kunnen se gaan happen in de poort, wat hun beweren kan toch nooit het geval zijn, dan was die brommer allang dood geweest, als het aan mij ligt bestaat dat niet, heb jij wel eens een zo'n versleten cilinder gehad die nog liep waar bij je zuiger speling heeft in de cilinder? ik niet, dus in mijn ogen is dit krap, ik wil best wel wat van andere mensen aan nemen maar in dit geval weet ik beter
 
RBN 24-11-2009 22:30 Print reply

Posts: 858
maar stel dat hij inderdaad kantel.

wat doe je daar dan aan? nieuwe zuigerveren?

big end lager vervangen?


 
De Schout 24-11-2009 22:38 Print reply
Posts: 5327
als het een kantel zuiger is, is de oplossing simpel. cilinder laten kotteren+honen en verse zuiger erin.

en wat betreft dude007, je hebt nog niet veel meegemaakt..
 
tune tweak fiddle bang bummer
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 25-11-2009 0:56 Print reply

Posts: 13700
Dude, edit je posts eens en stel niet van die achterlijke vragen.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 25-11-2009 0:57 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


als er ruimte onstaat tussen de uigerveren kunnen se gaan happen in de poort, wat hun beweren kan toch nooit het geval zijn, dan was die brommer allang dood geweest, als het aan mij ligt bestaat dat niet, heb jij wel eens een zo'n versleten cilinder gehad die nog liep waar bij je zuiger speling heeft in de cilinder? ik niet, dus in mijn ogen is dit krap, ik wil best wel wat van andere mensen aan nemen maar in dit geval weet ik beter


nou ik ben hartstikke blij voor je dat je op zo'n geweldige manier kunt redeneren

je hebt zeker ook nog nooit een zwarte zwaan gezien... dus die bestaan niet?

ik heb wel eens een versleten cilinder gezien waarin de zuiger had staan kantelen ja, en om eerlijk te zijn kantelt een zuiger ALTIJD, alleen de mate van kantelen verschilt.
In theorie: als jij 0.3mm zuigerspeling hebt, en een zuigerhoogte van 50mm, dan kantelt je zuiger dus al minstens 0.2 graden. dat is nog niet zo veel, maar het is kantelen. Plus als dus je speling twee keer zo groot wordt, begrijp je vast wel dat die klappering ook 2x zo groot wordt en met 10k vindt je materiaal het dan echt niet lang leuk meer

maargoed. je hebt gelijk.
je moet alleen wel weten van wíe je dingen aanneemt.

hier op bf moet je niemand geloven. iedereen praat poep, zelfs ik.

 
Too cool for school!
RBN 25-11-2009 17:10 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yytrium
[...]

Als het geluid overeen komt alsof iemand met metaal op een hol blik slaat zou het kunnen duiden op "detonatie".

Edit: hier een linkje http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/76

Dit bericht is gewijzigd door Yytrium op 23-11-2009 om 22:47 uur.


Toch kan ik dit artikel niet helemaal begrijpen..

als je last hebt van detonatie, moet je dan euro 98 gaan tanken, is dat de oplossing?

ik zie niet echt duidelijk oplossingen voor het probleem.
 

Dit topic is 5412 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved