Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - tikkende cilinder in hoge toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 892 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59694 - tikkende cilinder in hoge toeren
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5437 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

cnorretje 24-11-2009 9:35 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yytrium
[...]

Puur redenerend, zou dit dan niet meer dan 3 tikken per seconde geven?

denk ik ook ja, als hij elke omwenteling kantelt heb je 3 * 60 = 120 toeren per minuut
 
Tim-gpr99 24-11-2009 16:10 Print reply

Posts: 841
Het schiet me ineens te binen Raban, je hebt je cilinder laten honen toch? Je poortjes zijn nu heel scherp door het honen, en daar blijven je zuigerveertjes achter haken!!! Ik denk dat dat het is, detonatie lijkt me toch sterk. Poortjes licht afronden dus... En een dikke 19 mm valstroomcarb opzoeken, zon heel oud origineel italiaans ding, en dan een kelk of twin air filter erop, kelk hoort erop, en twin air filtert het beste!!
 
GPR50 '99 streetfightert
RBN 24-11-2009 16:18 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimDapp
Het schiet me ineens te binen Raban, je hebt je cilinder laten honen toch? Je poortjes zijn nu heel scherp door het honen, en daar blijven je zuigerveertjes achter haken!!! Ik denk dat dat het is, detonatie lijkt me toch sterk. Poortjes licht afronden dus... En een dikke 19 mm valstroomcarb opzoeken, zon heel oud origineel italiaans ding, en dan een kelk of twin air filter erop, kelk hoort erop, en twin air filtert het beste!!


Ja dat zou het nog best wel is kunnen zijn! ik bedenkt me nu opeens dat nadat ik de cilinder heb laten honen ik meteen die dellorto erop heb gezet inplaats van die Bing omdat ik dacht dat hij daardoor was vastgenaaid, toen reed hij steeds langzaam en kut maar dacht dat het aan de afstelling lag. nu weer Bing erop met lekker sproeier, rijd weer heel goed, bougie mooi, maar nu ook weer dit probleem erbij, komt denk ik ook omdat hij weer een stuk harder gaat.

Ik vind alleen nog vreemd dat hij het alleen bij hoge toeren doet, en niet heel snel heel veel tikjes.

heb je daar nog een verklaring voor?


 
Tim-gpr99 24-11-2009 16:23 Print reply

Posts: 841
Hij zal niet altijd het poortje raken, soms schuift hij eroverheen en soms raakt hij hem , omdat je zuiger altijd iets kantelt. Bedenk wel dat als je zuiger een keertje het poortje raakt, dat je dan wel hard de lul bent. Ik zou hetsnel ff goed afronden je poorten, dan weet je iig dat dat het niet is als het niets uitmaakt.
 
GPR50 '99 streetfightert
RBN 24-11-2009 16:25 Print reply

Posts: 858
is goed, zal ik doen.

gewoon met een schuurpapiertje beetje bijwerken lichtjes?

ja kan toch ook 'voelen' of er een opstaand randje is?

maar toch nog vreemd dat het alleen in hoge toeren is..
 
Tim-gpr99 24-11-2009 16:26 Print reply

Posts: 841
Ja ik weet niet helemaal precies hoe dat moet. Moet je ff intypen bij google ofzo "bevels aanbrengen"
 
GPR50 '99 streetfightert
RBN 24-11-2009 16:28 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimDapp
Ja ik weet niet helemaal precies hoe dat moet. Moet je ff intypen bij google ofzo "bevels aanbrengen"


oke,

maar waarom lijkt jou detonatie onwaarschijnlijk?
 
Tim-gpr99 24-11-2009 16:32 Print reply

Posts: 841
Ik weet niet of je cilinderkop gevlakt is? Je ontsteking staat nu goed, dis dat kan het niet zijn. Hele hoge compressieverhouding zou kunnen, maar lijkt mij gek....
 
GPR50 '99 streetfightert
Yytrium 24-11-2009 17:09 Print reply

Posts: 95
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimDapp
Ik weet niet of je cilinderkop gevlakt is? Je ontsteking staat nu goed, dis dat kan het niet zijn. Hele hoge compressieverhouding zou kunnen, maar lijkt mij gek....

Hij zegt dat het boeltje ook heel warm wordt. Nou weet ik niet of hij warmer dan normaal bedoeld, maar dit kan een oorzaak zijn voor detonatie.

Als je nog steeds een probleem hebt nadat je de poortjes heb gebeveld, zou ik eens een koudere bougie nemen:

Quote:
je kunt een koudere bougie proberen, die worden iets minder warm en zul je wat minder last hebben van detornatie
Komt weer uit die link.

Als het dan nog steeds niet verholpen is, dan weet ik het ook niet meer.
 
RBN 24-11-2009 17:14 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimDapp
Ik weet niet of je cilinderkop gevlakt is? Je ontsteking staat nu goed, dis dat kan het niet zijn. Hele hoge compressieverhouding zou kunnen, maar lijkt mij gek....


kop is niet gevlakt

hele hoge compressie, tja waar ligt dat dan weer aan?

kan trouwens met me hand prima de kickstarter naar beneden doen..
 
Floris-tsx 24-11-2009 17:55 Print reply

Posts: 3225
is het al opgelost dan?
de koppakking die je er nu in heb, is die wel goed?

 
Iedereen kan professioneel worden
RBN 24-11-2009 19:56 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
is het al opgelost dan?
de koppakking die je er nu in heb, is die wel goed?



koppaking is een heel dunne o-ring, helemaal nieuw.

het is nog niet opgelost
 
dude007 24-11-2009 20:20 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Pruttelaar
[...]



+1


heeft je zuiger niet teveel speling in je cillinder?? waardoor deze gaat kantelen in de cillinder


, heb jij dat ooit megemaakt ?
 
dude007 24-11-2009 20:24 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]


koppaking is een heel dunne o-ring, helemaal nieuw.

het is nog niet opgelost


dat tikken doet hij alleen in de 4 de bij hoge toeren? of bij alle versnellingen un hoge toeren, ik weet niet hoe het klinkt maar ik denk self dat je big end aan herpes is, maar als het alleen in de 4 de plaats vind kan het wel heel iets anders zijn

 
RBN 24-11-2009 20:25 Print reply

Posts: 858
Het is alleen op topsnelheid in de 4e (en dus de laatste) versnelling

 

Dit topic is 5437 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved