Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer reed, tijdens testrit uitgevallen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1063 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59690 - Brommer reed, tijdens testrit uitge...
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 4571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rik hulkenberg 23-11-2009 19:01 Print reply

Posts: 10029
kan er mee te maken hebben rij tijdens een testrit nooit volgas als die pas is gehoond en blok is gereviseerd

alles moet inlopen
 
Paultje Pils 23-11-2009 19:04 Print reply

Posts: 2110
Van alles geprobeerd, uiteindelijk zijn alleen nog verlies van compressie en foute ontsteking overgebleven.

Desondanks kan het compressie bijna niet zijn; geen lekkage langs de kop, zuigerveren zijn heel want er is geen schade aan de verbrandingsruimte te zien, of aan de wand.

Morgen de ontsteking checken

Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 23-11-2009 om 21:43 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
RBN 23-11-2009 22:43 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Van alles geprobeerd, uiteindelijk zijn alleen nog verlies van compressie en foute ontsteking overgebleven.

Desondanks kan het compressie bijna niet zijn; geen lekkage langs de kop, zuigerveren zijn heel want er is geen schade aan de verbrandingsruimte te zien, of aan de wand.

Morgen de ontsteking checken

Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 23-11-2009 om 21:43 uur.


Als hij wel lekker vonkt zou ik niet aan de ontsteking denken.

Je bougie is droog, ik zou juist aan compressie denken. of iets met je carb. ik zou daar eerder naar kijken.




Dit bericht is gewijzigd door RBN op 23-11-2009 om 22:45 uur.
 
Henk-88 23-11-2009 23:04 Print reply

Posts: 26703
Waarom reageer je niet op de reactie van De Schout eigenlijk?
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
RS2Racer91 24-11-2009 9:08 Print reply

Posts: 1540
heb je al benzine via je bougiegat naar binnen gegooid? of ie t dan doet
 
Paultje Pils 24-11-2009 14:11 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
Waarom reageer je niet op de reactie van De Schout eigenlijk?


Gat in zuiger was het niet, heb nu de kop eraf gehad. Geen schade aan de wand te zien, dus geen kapotte zuigerveren. Ook de verbrandinskamer was nog helemaal gaaf..


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RS2Racer91
heb je al benzine via je bougiegat naar binnen gegooid? of ie t dan doet


Remcleaner via de carb. er in gespoten, en toen aangedrukt, totaal geen reactie..

Misschien dat op een magische wijze de onsteking verschoven is, dat ga ik checken.. Verder zou ik niet weten wat het kan zijn?

 
If you can't dodge it, ram it.
Yytrium 24-11-2009 16:13 Print reply

Posts: 95
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
Remcleaner via de carb. er in gespoten

Is dat spul niet te aggressief? Als je carbcleaner spray gebruikt moet je vaak ook eerst de plastic onderdelen uit de carb halen.
 
Paultje Pils 24-11-2009 16:16 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Yytrium
[...]

Is dat spul niet te aggressief? Als je carbcleaner spray gebruikt moet je vaak ook eerst de plastic onderdelen uit de carb halen.


ik heb geen plastic onderdelen in mijn carb. Alles oldskool messing en aluminium. Maar voor dat ik het gebruikte liep het ding minstens zo kut..
 
If you can't dodge it, ram it.
RBN 24-11-2009 16:22 Print reply

Posts: 858
lijkt me sterk dat het aan de ontsteking ligt

hij vonkt nog goed, en je hebt er niet mee gekloot sinds hij nog wel reed.



Dit bericht is gewijzigd door RBN op 24-11-2009 om 16:23 uur.
 
Tim-gpr99 24-11-2009 16:25 Print reply

Posts: 841
Ik zou kijken of je ontsteking is versprongen, of dat je niet plots ergens valse lucht trekt, dus ff bij keerring kijken bij je ontsteking, en alle pakkingen nalopen. Heb ook nl wel is gehad dat mn keering van me krukas er niet helemaal goed inzat en er toen uitfloepte.
 
GPR50 '99 streetfightert
Paultje Pils 24-11-2009 16:44 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimDapp
Ik zou kijken of je ontsteking is versprongen, of dat je niet plots ergens valse lucht trekt, dus ff bij keerring kijken bij je ontsteking, en alle pakkingen nalopen. Heb ook nl wel is gehad dat mn keering van me krukas er niet helemaal goed inzat en er toen uitfloepte.


Op zundapp-forum kwamen ze met de argumenten dat mijn bobine overleden kan zijn, dat ga ik dan ff checken. Je kon toch ook de vonk checken, door een bout in de bougiedop te doen ofzo, en dan kijken hoelang de vonk wordt?

EDIT: bougie wordt nu gewoon nat. Met boutje in de bougiedop ff getest, er komt een vonk uit van ongeveer een 1cm, lijkt me dat de ontsteking dan oke is?



Dit bericht is gewijzigd door Paul_GTS50 op 24-11-2009 om 18:50 uur.
 
If you can't dodge it, ram it.
dude007 24-11-2009 20:15 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TimDapp
Ik zou kijken of je ontsteking is versprongen, of dat je niet plots ergens valse lucht trekt, dus ff bij keerring kijken bij je ontsteking, en alle pakkingen nalopen. Heb ook nl wel is gehad dat mn keering van me krukas er niet helemaal goed inzat en er toen uitfloepte.


het kan, en omdat je bougie niet nat wordt is dat de de nummer 1 oorzaak, als je bobine dood was had je geen vonk gehad, of onregelmatig, als de sterkte van de vonk niet goed was had hij wel gelopen maar alleen bij weinig gas, of je onsteking heeft niet goed vast gezeten, dat kan ook nog, maar kijk eens wat dingen na om het uit te sluiten, ander blijven we steeds over het zelfde lullen.
 
Paultje Pils 24-11-2009 21:44 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]


het kan, en omdat je bougie niet nat wordt is dat de de nummer 1 oorzaak, als je bobine dood was had je geen vonk gehad, of onregelmatig, als de sterkte van de vonk niet goed was had hij wel gelopen maar alleen bij weinig gas, of je onsteking heeft niet goed vast gezeten, dat kan ook nog, maar kijk eens wat dingen na om het uit te sluiten, ander blijven we steeds over het zelfde lullen.


Waarschijnlijk hebben we het probleem gevonden; de bobine is gaar.

De bougie vonkt, maar dit was altijd bekeken met aankicken op volle kracht. Een werkende bobine geeft ook een vonk als je hem zachtjes aankickt, dat doet ie niet. Dus ik ga een nieuwe bobine regelen (als is dit niet makkelijk voor een 20 jaar oude elektronische ontsteking) en dan laat ik meer weten!

 
If you can't dodge it, ram it.
dude007 24-11-2009 21:53 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Waarschijnlijk hebben we het probleem gevonden; de bobine is gaar.

De bougie vonkt, maar dit was altijd bekeken met aankicken op volle kracht. Een werkende bobine geeft ook een vonk als je hem zachtjes aankickt, dat doet ie niet. Dus ik ga een nieuwe bobine regelen (als is dit niet makkelijk voor een 20 jaar oude elektronische ontsteking) en dan laat ik meer weten!



het kan ook je onsteking zijn die dit doet?

heb je contact punten, en zo jah?, als je bobine een mooie blauwe vonk geeft is dat jet probleem niet, het kan zijn dat je onstekings spoel gaar is je condensator niet goed werkt, contactpunten die niet in orde zijn, loopt het na, als je de onsteking verwijder moet je eerst wel ff de onsteking merken, met een stift op het carter en op de grontplaat dat scheelt straks afstel werk, succes

Dit bericht is gewijzigd door dude007 op 24-11-2009 om 21:55 uur.
 
Paultje Pils 2-12-2009 9:37 Print reply

Posts: 2110
Omdat wij het niet helemaal vertrouwde hebben we de cilinder en kop er even afgehaald en daar zat het probleem. Waarschijnlijk was het gewoon een warm loper. Maar wel een flinke.

De zuigerveer zat aan de uitlaat kan vast in de zuiger, net als een de inlaat kant bij het slotje. Verder vertoond de zuiger grote vegen, dus hij heeft zich goed afgezet in de wand. De wand zelf zit ook onder de vegen, maar deze is niet meer te honen, Rob heeft het allerlaatste beetje wat nog kon gehoond. Dus even kijken of er mee door gereden kan worden, of nieuw spul..

Vrijdag breng ik de brommer weer terug, want ik heb genoeg betaald dat hij het weer mag fiksen.


 
If you can't dodge it, ram it.

Dit topic is 4571 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved