Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommer reed, tijdens testrit uitgevallen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1045 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59690 - Brommer reed, tijdens testrit uitge...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 4564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Paultje Pils 23-11-2009 16:39 Print topicpost

Posts: 2110
Gister brommer opgehaald, er is het volgende aan gedaan:

- Opmaat binnenkop met O-ring
- Poorten in cilinder bewerkt, plus cilinder opgehoogt
- standaard uitlaat aangepast
- complete blokrevisie (lagers,keerringen, krukas, drijfstang)
- nieuwe zuiger en cilinder gehoond
- elektronische onsteking.

Ik heb bij hem ff een testrit gemaakt, ding reedt echt super. Zeker voor een brommer met een expansieloze uitlaat. 100 echte kilometers, 60 in zen twee (vier bak).

Thuis ook nog ff gereden, wil mijn broer erop. Rijdt 400 meter, en toen bwooaaap. Als of het benzine kraantje dicht zat. Kraantje open, nog steeds niet aan te krijgen. Wij dachten benzine op, dus ik benzine er in doen, en nog steeds wil dat kreng niet lopen?

Bougie kurk droog, terwijl benzine traject oke is.Nieuwe slangen + filter. Ook ligt er een nieuwe bougie dop op.

Tijdens het aanlopen ( aankicken was hem ook nooit gelukt) heeft hij paar keer een fluitende geluid gemaakt, soort scheet, uit de uitlaat.

Waar moet ik naar kijken?

Of zou het een warm loper kunnen zijn?

 
If you can't dodge it, ram it.

-TimP- 23-11-2009 16:41 Print reply

Posts: 1836
Om wat voor brommer gaat het?
En kijk eens of de bougi vonkt.
 
zxr club zx6r 2003
Ronald125cc 23-11-2009 16:41 Print reply

Posts: 1259
heb je ook je sproeier gechekt, dat die niet verstopt zit?
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
antonhonda 23-11-2009 16:43 Print reply

Posts: 3616
je zegt zelf al geluid alsof die geen benzine krijgt
en dat bougie droog is
dus kraantje en carb na kijken
 
Ri-jen of racen dat maakt heel wat uut, niet enkel de snelheid, maar ook het geluud
Paultje Pils 23-11-2009 16:44 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -TimP-
Om wat voor brommer gaat het?
En kijk eens of de bougi vonkt.


Zundapp GTS50, nu dus met 70cc en bovengenoemde. 19mm bing trouwens. Bougie vonkt gewoon goed.



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
heb je ook je sproeier gechekt, dat die niet verstopt zit?


Als het benzine kraantje opengaat, zeikt het er gewoon uit. Maar ik zal straks de carb. ff schoonmaken, al heeft die kerel het ook al gedaan.. Ik ben een beetje radeloos, en ik wil nu echt weer rijden. Heb een maand op mijn brommer moeten wachten..

 
If you can't dodge it, ram it.
WestlandMB 23-11-2009 16:53 Print reply

Posts: 1338
Het kan dat er was vieze zooi in je tank ligt, en dat het bijvoorbeeld maar ene paar zand korreltjes in de carburateur je sproeier laten verstopt zitten of de filter die bij je carburateur zit is wat verstopt. Je zou eventueel een benzinefilter tussen je benzineslang kunnen doen, dat filtert al een hoop en deze kan je altijd weer loskoppelen en schoonspoelen of vervangen. Dan komt al die zooi in ieder geval niet in je carburateur.
 
kenny77 23-11-2009 16:55 Print reply

Posts: 29286
fluitengeluid echt uit de uitlaat of zomaar rond de brommer?

Anders is misschien je koppakking kapot, of de moeren van de cilinderkop zijn iets los gegaan.

het is maar een idee.
 
Paultje Pils 23-11-2009 16:57 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kawasaki Ar50
Het kan dat er was vieze zooi in je tank ligt, en dat het bijvoorbeeld maar ene paar zand korreltjes in de carburateur je sproeier laten verstopt zitten of de filter die bij je carburateur zit is wat verstopt. Je zou eventueel een benzinefilter tussen je benzineslang kunnen doen, dat filtert al een hoop en deze kan je altijd weer loskoppelen en schoonspoelen of vervangen. Dan komt al die zooi in ieder geval niet in je carburateur.


Is allemaal al gedaan


Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
fluitengeluid echt uit de uitlaat of zomaar rond de brommer?

Anders is misschien je koppakking kapot, of de moeren van de cilinderkop zijn iets los gegaan.

het is maar een idee.


Het leek alsof het uit de uitlaat kwam, maar kan het net zo goed verkeerd gehoord hebben.

Tis zonder koppakking, zit nu een o-ring in. Kun je die na openen gewoon weer gebruiken?
 
If you can't dodge it, ram it.
kenny77 23-11-2009 16:58 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Is allemaal al gedaan


[...]


Het leek alsof het uit de uitlaat kwam, maar kan het net zo goed verkeerd gehoord hebben.

Tis zonder koppakking, zit nu een o-ring in. Kun je die na openen gewoon weer gebruiken?


ik vervang de o-ring altijd als die los is geweest.
 
Paultje Pils 23-11-2009 17:01 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


ik vervang de o-ring altijd als die los is geweest.


Doe je dat uit voorzorg, of is het noodzakelijk? Ik heb die dingen namelijk hier zo niet..
 
If you can't dodge it, ram it.
kenny77 23-11-2009 17:03 Print reply

Posts: 29286
uit voor zorg.
had er nog genoeg liggen, zodoende.
 
Paultje Pils 23-11-2009 17:11 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
uit voor zorg.
had er nog genoeg liggen, zodoende.


Ik trek nu zo de kop er af, kijk ik ff wat ik aantref. Dan laat ik het wel weer weten
 
If you can't dodge it, ram it.
dude007 23-11-2009 17:28 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


Ik trek nu zo de kop er af, kijk ik ff wat ik aantref. Dan laat ik het wel weer weten


heeft hij vast niet vastgezeten?, dus ik denk self dat dit een onstekings kwestie is, misschien is het alleen het bougitje vervangen, het kan ook zijn dat een van de beide keeringen er door te veel druk uit is gevlogen.

 
kenny77 23-11-2009 17:29 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dude007
[...]
het kan ook zijn dat een van de beide keeringen er door te veel druk uit is gevlogen.



nah, denk ik niet.


 
dude007 23-11-2009 17:45 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


nah, denk ik niet.




ikke wel, carburatie kan het niet zijn, membraam is mogelijk, maar dan zou hij waar schijnlijk wel starten, bougietje, maar als die te warm is geweest wil hij meestal niet in toeren, onsteking ofso, dan zou hij niet meer vonken. keering eruit, dan is hij dood.
 
kenny77 23-11-2009 17:46 Print reply

Posts: 29286
Maar waarom zou hij te veel druk hebben, zo extreem is de setup van de ts niet.
 

Dit topic is 4564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved