Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #59679 - uitlaatgassen in cilinder?
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 1876 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
RBN |
22-11-2009 18:29 |
Posts: 858 |
Omdat ik problemen heb dat mijn brommer soms uitvalt heb ik is even nagedacht.
brommer: cimatti kaiman
De ontsteking is goed, de carburatie is goed, de compressie is goed. wat blijft er dan over -> de uitlaat.
wat ik denk:
De uitlaat stroomt niet goed door, als ik 's ochtends de brommer start rijdt hij prima. geen problemen. maar na ongeveer een kwartier valt hij uit bij stationair lopen of gas los laten.
als ik vervolgens de bougie er even uit draai, die er weer in doe en hem aanloop, rijdt hij weer prima. maar na 10 minuten treed hetzelfde probleem op. ook is het weer op dezelfde manier op te lossen.
Nu denk ik dat doordat de uitlaat niet goed doorstroomt, er langzaam een 'file' ontstaat van uitlaatgassen. deze komen op een gegeven moment ook in de cilinder en dan valt hij uit omdat er te weinig benzine is en teveel uitlaatgassen.
Als ik gewoon rond rij om bijvoorbeeld af te stellen, en ik haal mijn carb er even af, dan komt er ook rook uit het spruitstuk (ik heb geen membraam), dat is natuurlijk ook vreemd.
als ik de bougie eruit draai, dan kunnen de gassen weg, en dan wil hij daarna wel weer starten. maar hij gaat dan vervolgens ook weer langzaam vol, en dan valt hij weer uit. enz. enz. enz.
ook heb ik wel is een verbranding ergens in de carb/spruitstuk. mischien heefd dit ook iets te maken met de slechte doorstroom aangezien het ongeveer gelijktijdig optreed. hij trekt dan soms ook in schokken op.
Wat denken jullie van deze theorie? zou dit waar kunnen zijn?
ik ben namelijk al heel lang bezig met dit probleem op te lossen maar het lukt maar niet, toen bedacht ik dit
|
|
|
|
Royal Club |
22-11-2009 18:34 |
|
ChielTZR |
22-11-2009 18:35 |
Posts: 6016 |
Ik geloof er niet zo in deze 'theorie' van jou
als gassen moeilijk weg kunnen, zal er eerst een hogere druk komen, met bijbehorende hogere stroming ontstaan.
en verbranding in je carb lijkt me ook onlogisch.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
sathana |
22-11-2009 18:36 |
Posts: 1838 |
|
|
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende. |
|
RBN |
22-11-2009 18:37 |
Posts: 858 |
Ik heb hem al uitgebrand, dat heeft niet geholpen.
ik denk over een nieuwe uitlaat erop.
Ja ik weet het, ik zou hem in de afgrond moeten gooien, wat een probleem bak. nog nooit zoveel uren in een brommer gestoken.
maarja ik kan er nu niet meer mee stoppen, al zoveel tijd en geld in geinvesteerd, nu moet hij ook goed eindigen!
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
Ik geloof er niet zo in deze 'theorie' van jou
als gassen moeilijk weg kunnen, zal er eerst een hogere druk komen, met bijbehorende hogere stroming ontstaan.
en verbranding in je carb lijkt me ook onlogisch.
waarom zou er een hogere stroming ontstaan? het wordt toch juist tegengehouden?
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 22-11-2009 om 18:42 uur.
|
|
|
|
Gary - Forum en Gallery Moderator |
22-11-2009 18:41 |
Posts: 12846 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]
waarom zou er een hogere stroming ontstaan? het wordt toch juist tegengehouden?
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 22-11-2009 om 18:39 uur.
Edit je posts met deze knop -> . Dan krijg je niet een aantal posts achter elkaar.
|
|
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen..... |
|
sathana |
22-11-2009 18:48 |
Posts: 1838 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
Omdat ik problemen heb dat mijn brommer soms uitvalt heb ik is even nagedacht.
brommer: cimatti kaiman
De ontsteking is goed, de carburatie is goed, de compressie is goed. wat blijft er dan over -> de uitlaat.
wat ik denk:
De uitlaat stroomt niet goed door, als ik 's ochtends de brommer start rijdt hij prima. geen problemen. maar na ongeveer een kwartier valt hij uit bij stationair lopen of gas los laten.
als ik vervolgens de bougie er even uit draai, die er weer in doe en hem aanloop, rijdt hij weer prima. maar na 10 minuten treed hetzelfde probleem op. ook is het weer op dezelfde manier op te lossen.
Nu denk ik dat doordat de uitlaat niet goed doorstroomt, er langzaam een 'file' ontstaat van uitlaatgassen. deze komen op een gegeven moment ook in de cilinder en dan valt hij uit omdat er te weinig benzine is en teveel uitlaatgassen.
Als ik gewoon rond rij om bijvoorbeeld af te stellen, en ik haal mijn carb er even af, dan komt er ook rook uit het spruitstuk (ik heb geen membraam), dat is natuurlijk ook vreemd.
als ik de bougie eruit draai, dan kunnen de gassen weg, en dan wil hij daarna wel weer starten. maar hij gaat dan vervolgens ook weer langzaam vol, en dan valt hij weer uit. enz. enz. enz.
ook heb ik wel is een verbranding ergens in de carb/spruitstuk. mischien heefd dit ook iets te maken met de slechte doorstroom aangezien het ongeveer gelijktijdig optreed. hij trekt dan soms ook in schokken op.
Wat denken jullie van deze theorie? zou dit waar kunnen zijn?
ik ben namelijk al heel lang bezig met dit probleem op te lossen maar het lukt maar niet, toen bedacht ik dit
simpele brommers (denk aan puch e.d.) hebben dat ook niet
|
|
Nun das Warten hat ein Ende, leiht euer Ohr einer Legende. |
|
ErikVerkade |
22-11-2009 19:23 |
Posts: 980 |
probeer anders effe om hem te laten lopen zonder uitlaat zal je buurt wel niet leuk vinden maar dan weet je wel of het aan je uitlaat legt
|
|
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig |
|
Gerard1793 |
22-11-2009 19:36 |
Posts: 4006 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
probeer anders effe om hem te laten lopen zonder uitlaat zal je buurt wel niet leuk vinden maar dan weet je wel of het aan je uitlaat legt
Vaak trekt/loopt een 2takt zowiezo niet zonder uitlaat.
|
|
Derbi-Olaf: Als die lieve hondjes die ze altijd op dat toiletpapier printen mijn anus nu eens zouden schoonlikken had ik d'r tenminste wat aan! |
|
ChielTZR |
22-11-2009 19:41 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
Ik heb hem al uitgebrand, dat heeft niet geholpen.
ik denk over een nieuwe uitlaat erop.
Ja ik weet het, ik zou hem in de afgrond moeten gooien, wat een probleem bak. nog nooit zoveel uren in een brommer gestoken.
maarja ik kan er nu niet meer mee stoppen, al zoveel tijd en geld in geinvesteerd, nu moet hij ook goed eindigen!
[...]
waarom zou er een hogere stroming ontstaan? het wordt toch juist tegengehouden?
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 22-11-2009 om 18:42 uur.
er zal meer weerstand zijn, als je een kleinere diameter hebt. bijvoorbeeld als je uitlaat dichtgekoold is.
zo moeten er evenveel gassen door een kleinere diameter. dat zorgt dus voor een hogere snelheid van de stroming.
kun je niet een uitlaat lenen van somebody else?
en zowieso raar verhaal dat je uitlaat het wel goed zou doen bij koude motor, en slecht bij een warme.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
Paul de Salmiakbal |
22-11-2009 19:42 |
Posts: 5285 |
Gewoon de uitlaat ontkolen en dan nog een keer proberen
|
|
|
|
JantjeMB5 |
22-11-2009 19:50 |
Posts: 374 |
Ik heb ook een soortgelijk probleem gehad met mijn camino, alles geprobeerd maar ding gewoon als kapot weggedaan (en mooie MB gekocht)
|
|
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier |
|
RBN |
22-11-2009 19:56 |
Posts: 858 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: chieltl
[...]
er zal meer weerstand zijn, als je een kleinere diameter hebt. bijvoorbeeld als je uitlaat dichtgekoold is.
zo moeten er evenveel gassen door een kleinere diameter. dat zorgt dus voor een hogere snelheid van de stroming.
kun je niet een uitlaat lenen van somebody else?
en zowieso raar verhaal dat je uitlaat het wel goed zou doen bij koude motor, en slecht bij een warme.
het heefd niet per se iets met een warme motor te maken, maar als de motor eenmaal een tijdje loopt, dan stapelen die gassen zich op, die 'file' zegmaar.
heefd niks met warm of koud te maken alleen met hoelang de motor draait als hij koud is heefd hij een tijdje niet gedraaid dus is de uitlaat e.d. leeg...
het is toch ook raar dat er rook uit het spruitstuk komt?
is deze theorie volgens jullie zoiezo niet waar? waar ligt het dan aan?
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_Met_Puch
Gewoon de uitlaat ontkolen en dan nog een keer proberen
had ik al gedaan, maar niet heel grondig, desnoods nieuwe uitlaat
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 22-11-2009 om 19:57 uur.
|
|
|
|
Royal Club |
22-11-2009 20:02 |
Posts: 60390 |
doe het dan grondig.
|
|
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten |
|
ChielTZR |
22-11-2009 20:03 |
Posts: 6016 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]
het heefd niet per se iets met een warme motor te maken, maar als de motor eenmaal een tijdje loopt, dan stapelen die gassen zich op, die 'file' zegmaar.
heefd niks met warm of koud te maken alleen met hoelang de motor draait als hij koud is heefd hij een tijdje niet gedraaid dus is de uitlaat e.d. leeg...
het is toch ook raar dat er rook uit het spruitstuk komt?
is deze theorie volgens jullie zoiezo niet waar? waar ligt het dan aan?
[...]
had ik al gedaan, maar niet heel grondig, desnoods nieuwe uitlaat
Dit bericht is gewijzigd door RBN op 22-11-2009 om 19:57 uur.
hmn.. dat je het over file hebt met gassen kan niet waar zijn.
|
|
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing) |
|
JB1 |
22-11-2009 20:29 |
Posts: 14881 |
Merk je langzaam ook vermindering in de prestaties?
Dan zou het wel kunnen ja.
|
|
You should read this book my foot wrote.....it's called on the way to In Your Ass! |
|
Dit topic is 1876 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|