Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - startprobleme Yamaha DT50S

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 504 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59674 - startprobleme Yamaha DT50S
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1336 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

CrazyBeatZz 22-11-2009 13:54 Print topicpost
Posts: 21
jo,

ik heb al een tijdje startproblemen met mijn yamaha.
een tydje geleden ben ik eens gevallen met mijn brommer en was mijn battery, voorlicht, en koppaking kapot...
mijn licht, koppakking en batterij heb ik dan natuurlijk vervangen. maar hij blijft maar slecht starten. ik moet soms 12 keer kicken voordat ie draait.

dus ik steek een nieuwe betere bougie. ik start hem in de garage en hij start direct! ik was natuurlijk blij ;D. maar dan ging ik proefrijden, algouw merkte ik dat op mijn digitale meter dat ik maar max. 35 kon rijden (ervoor was het 45-50)

de volgende dag ga ik rijden me ne maat van mij en nu blijkt dat als hij 50 rijd op mijn meter 36 komt ;O. en k weet niet hoedat dat komt???

mijn volgend probleem: als ik de brommer uit de garage haal en start is ie direct weg. maar als hij een tijdje buiten staat, moeet ik weer een aantal keren kicken :s (+-6 keer) kan iemand mij helpen want ik weet niet meer wat ik nu nog kan doen?
 

ErikVerkade 22-11-2009 13:59 Print reply

Posts: 980
digitale tellers kloppen toch haast nooit maar meschien is hij van slag af door de val en dat slecht starten als hij buiten gestaan heeft komt denk omdat het buiten kouder is als in je garage
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
lukebanning 22-11-2009 15:12 Print reply

Posts: 565
grote kans dat je bougie stoort met je teller dan, als ik het zo hoor.
ontstoorde bougie kopen dus (bij NGK staat er dan een 'R' bij de typeaanduiding dacht ik)

met dat starten als 'ie buiten staat is niet heel gek, dan is 'ie gewoon koud. als 'ie niet start, choke erop zetten en dan doet 'ie het waarschijnlijk wel veel sneller

Dit bericht is gewijzigd door lukebanning op 22-11-2009 om 15:17 uur.
 
CrazyBeatZz 22-11-2009 15:18 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lukebanning
grote kans dat je bougie stoort met je teller dan, als ik het zo hoor.
ontstoorde bougie kopen dus (bij NGK staat er dan een 'R' bij de typeaanduiding dacht ik)

met dat starten als 'ie buiten staat is niet heel gek, dan is 'ie gewoon koud. als 'ie niet start, choke erop zetten en dan doet 'ie het waarschijnlijk wel veel sneller

Dit bericht is gewijzigd door lukebanning op 22-11-2009 om 15:17 uur.


ja het is zo een bougie ze :s
 
MarTijn tzr 22-11-2009 15:32 Print reply

Posts: 6970
het is niet zo dat je kilometer teller op de SM-stand staat en dat jij de crossversie van de yamaha dt hebt. bij het vervangen van de accu gaat de stroom ervanaf. hierdoor reset het kastje vanzelf
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!
CrazyBeatZz 22-11-2009 15:49 Print reply
Posts: 21
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MarTijn tzr
het is niet zo dat je kilometer teller op de SM-stand staat en dat jij de crossversie van de yamaha dt hebt. bij het vervangen van de accu gaat de stroom ervanaf. hierdoor reset het kastje vanzelf


en wat moet ik dan doen?
 
rubenrijst 22-11-2009 21:50 Print reply
Posts: 118
Dan moet je even de spanning van je teller afhalen, dus eventjes het je accu afsluiten en dan weer aansluiten.
Als het goed is verspringd je digitale teller nu naar 4 standen.
2 standen voor enduro of sm en ook nog is voor 2takt of 4takt.

Ik weet niet precies wat er komt te staan maar je moet iig een van de vier hebben en als die tevoorschijn komt moet je je knopje van je digitale dash op je stuur twee seconden indrukken.

 
Paul_DT50 24-11-2009 12:20 Print reply
Posts: 38
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rubenrijst
Dan moet je even de spanning van je teller afhalen, dus eventjes het je accu afsluiten en dan weer aansluiten.
Als het goed is verspringd je digitale teller nu naar 4 standen.
2 standen voor enduro of sm en ook nog is voor 2takt of 4takt.

Ik weet niet precies wat er komt te staan maar je moet iig een van de vier hebben en als die tevoorschijn komt moet je je knopje van je digitale dash op je stuur twee seconden indrukken.



Het starten weet ik ook niet waar aan ligt. Grote kans dat de snelheid idd aan de verkeerd ingestelde teller ligt. Wanneer dit verkeerd is werkt de toerenteller wss ook niet goed.

Haal de + van de accu los en sluit hem daarna weer aan. Op het scherm van je teller verschijnt:

6P ntrd
12P ntrd
6P endr
12P endr

Als je supermotard hebt (wat jij hebt) moet je een van de 2 opties uit ntrd kijken. Ik zelf heb 6P, een vriend van me met het 2008 model heeft 12P. Moet je zelf maar even kijken welke jij nodig hebt.


 

Dit topic is 1336 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved