Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Herrie uit blok Honda NSR na maanden goeie dienst

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1051 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59668 - Herrie uit blok Honda NSR na maande...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Twizz 21-11-2009 17:23 Print topicpost

Posts: 851
Ok. Kutzooi.

Gister reed ik met mijn NSR wederom naar school.
Het gaat hier om een NSR met 70cc malossi, ori uitlaat, en ori carb(12mm).

Heeft maanden goed gereden zonder problemen.
Maar, hij begon geleidelijk aan meer lawaai te maken(let op, ik praat hier over 1km waarin hij van niks aan de hand naar hel ging)
Op een bepaald moment merkte ik toen ik n bocht uit kwam dat hij weinig kracht had, en enkele tientallen meteres daarna liet hij het afweten.

Voorzichtig als ik uit ervaring tegenwoordig ben, heb ik hem 1x probere te kicken, maar hij viel eigenlijk al vrij snel weer stil, gepaard met een hoop kabaal vanuit het blok. Toen dus niet meer verder gereden.

Thuisgekomen blijkt dat de zuigerveren in orde zijn, de bougie n beetje aan de te donkere kant is(maar het kan zijn dat dit al die maanden al geweest is), het membraam in orde. Ook aan de vliegwielkant valt niets te zien.

Wel viel op dat er eigenlijk veel te weinig olie op het blok stond.

Mijn vraag is dus, wat kan er mis zijn? (hij loopt nog steeds, zelfs stationair, maar ik durf hem natuurlijk niet te belasten met deze herrie)

Gr Erik
 
houw ns op!

Eat My Dust 21-11-2009 17:28 Print reply

Posts: 2562
keerring lek als ik zo lees
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Plux 21-11-2009 17:32 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Eat My Dust
keerring lek als ik zo lees


Dat denk ik ook, ben nu zelf bezig met vervangen van de keerring. Had dezelfde symptomen.

Wel krukaskeerring dan hea

Ga je blokolie maar eens aftappen. Als daar een sterke benzinegeur aan zit weet je waar 't aan ligt

Dit bericht is gewijzigd door Plux op 21-11-2009 om 17:40 uur.
 
Twizz 21-11-2009 17:50 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Eat My Dust
keerring lek als ik zo lees

Hmm, maar wat is het dan dat dat ratelende/klepperende geluid maakt?
 
houw ns op!
rik hulkenberg 21-11-2009 17:55 Print reply

Posts: 10029
haal de koppelingscarter er eens af mischien iets met de koppeling

omdat er weinig olie inzit gaat de koppeling het eerst kapot

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 21-11-2009 om 17:56 uur.
 
Twizz 21-11-2009 18:14 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
haal de koppelingscarter er eens af mischien iets met de koppeling

omdat er weinig olie inzit gaat de koppeling het eerst kapot

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 21-11-2009 om 17:56 uur.

Hmm koppeling kapot zou duiden op een uuhm... kapotte koppeling
Maar ik kan nog wel de koppeling gebruiken(nou ja, ik rijd er nu natuurlijk niet mee, maar de koppeling werkt gewoon)
 
houw ns op!
st.nyksterdriver 21-11-2009 18:15 Print reply
Posts: 3376
volgens mij is je 1 van je krukaslager naar de kloten kijk eens op speling bij je krukas mijn nsr maakte ook een raar geluid ik kon hem toen nog net naar de maker rijden toen ik zijn straat kwam sloeg die vast

Dit bericht is gewijzigd door st.nyksterdriver op 21-11-2009 om 18:16 uur.
 
riccardot 21-11-2009 18:17 Print reply

Posts: 1096
Zit je vliegwielmoer niet los? Ook een keer gehad, brommer wou toen overigens wel nog lopen.
 
Twizz 21-11-2009 18:26 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Zit je vliegwielmoer niet los? Ook een keer gehad, brommer wou toen overigens wel nog lopen.


Quote:

Ook aan de vliegwielkant valt niets te zien.



Nee, wat ik wel even kan proberen is om op dat punt te controleren op krukasspeling.
 
houw ns op!
TECstar 22-11-2009 14:12 Print reply

Posts: 4664
is je luchtfilter nog 100%?

want lijkt me iig dat er troep in je blok wist te komen dat schade heeft aangericht


 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
70malossi 22-11-2009 14:45 Print reply
Posts: 4176
door je inlaat komt er niks in t blok!
Er kan hooguit wat in je carter komen.
Je beschrijving doet mij aan een kapot big-end denken.
Maar als er ineens iets met t nivo je bakolie is,dan is t idd iets met een keering,eventueel samen met een lager
 
Om leen te quoten : Die subaru spaait m hard jong
TECstar 22-11-2009 14:56 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
door je inlaat komt er niks in t blok!
Er kan hooguit wat in je carter komen.
Je beschrijving doet mij aan een kapot big-end denken.
Maar als er ineens iets met t nivo je bakolie is,dan is t idd iets met een keering,eventueel samen met een lager


ik zei blok, bedoelde carter
mijn fout
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Twizz 22-11-2009 18:53 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: 70malossi
door je inlaat komt er niks in t blok!
Er kan hooguit wat in je carter komen.
Je beschrijving doet mij aan een kapot big-end denken.
Maar als er ineens iets met t nivo je bakolie is,dan is t idd iets met een keering,eventueel samen met een lager

Hmm, ik had misschien wat duidelijker moeten vertellen dat dit niet 'opeens' lager is gaan staan, het kan namelijk ook zo zijn dat ik bij de laatste check(een paar weken terug) niet genoeg heb bijgevuld. Hij heeft altijd al n beetje olie ergens weggelekt namelijk.
 
houw ns op!

Dit topic is 1263 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved