Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - uitlaat zelf maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1076 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59660 - uitlaat zelf maken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1388 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Santa Cruz 20-11-2009 16:50 Print topicpost

Posts: 716
beste mensen
binnenkort krijg ik enkele caminos gratis. nu zou ik graag voor een van die dingen een uitlaat maken. liefst zou ik een gewone onderlangse maken. ik zou ook graag hebben dat hij hard optrekt en niet echt snel gaat rijden, ik dacht aan ongeveer 55-60.
nu is er op internet genoeg te vinden over hoe je dit doet maar mijn vraag is: is het mogelijk dit te doen, is het tijdverspillen en levert het iets op.
zou uitlaat in inox maken.

kan ik beter een uitlaat gaan kopen of een proma circuit achtermaken?

ik weet het heel wat vragen maar ik hoop toch dat jullie me kunnen helpen

mvg
 
2takt of 4takt? Supermotard!

DannyMTX 20-11-2009 16:52 Print reply
Posts: 198
kan zeker, als je zelf goed kan lassen enzo, maar de berekeningen zou ik zowiezo wel laten doen door iemand, omdat de gratis programma's gewoon niet goed genoeg zijn. ik denk alleen wel dat een proma circuit ofzo wel een goedkopere oplossing is, maar een betere? geen flauw idee.

grtz Danny
 
la men anders ekkes spolle jonge!
honda-mbx 20-11-2009 16:53 Print reply

Posts: 1688
het is leuk om te doen, echter denk ik niet dat je de vaardigheden etc op dit moment bezit.
wanneer je ook het gereedschap niet hebt kun je beter maar een uitlaat kopen.

een koopdeel is op dit moment dan goedkoper en presteerd voor jou goed genoeg.
 
ik vlam je..
Santa Cruz 20-11-2009 16:57 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda-mbx
het is leuk om te doen, echter denk ik niet dat je de vaardigheden etc op dit moment bezit.
wanneer je ook het gereedschap niet hebt kun je beter maar een uitlaat kopen.

een koopdeel is op dit moment dan goedkoper en presteerd voor jou goed genoeg.


gereedschap is geen probleem zover had ik gedacht. is het mogelijk om dan gewoon die proma na te maken om zo aan al die berekeningen te ontkomen?
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Paultje Pils 20-11-2009 16:59 Print reply

Posts: 2110
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


gereedschap is geen probleem zover had ik gedacht. is het mogelijk om dan gewoon die proma na te maken om zo aan al die berekeningen te ontkomen?


En hoe kom je aan die Proma? Juist, kopen
 
If you can't dodge it, ram it.
Santa Cruz 20-11-2009 17:03 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
[...]


En hoe kom je aan die Proma? Juist, kopen


maat van me, de zijne even opmeten. de reden waarom ik hem zou willen namaken is omdat ik graag een inoxen uitlaat zou willen gwn omdat dit mooier is en mooi blijft.
het klink mss belachelijk en dat is het mss ook maar goed
 
2takt of 4takt? Supermotard!
tvmierlo 20-11-2009 17:18 Print reply
Posts: 277
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


maat van me, de zijne even opmeten. de reden waarom ik hem zou willen namaken is omdat ik graag een inoxen uitlaat zou willen gwn omdat dit mooier is en mooi blijft.
het klink mss belachelijk en dat is het mss ook maar goed


Je kunt gerust de maten opmeten van een proma en die namaken, maar als je een uitlaat van RVS/inox maakt, gaat hij zich anders gedragen door de andere warmtedoorlating van RVS.
 
Santa Cruz 20-11-2009 17:21 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tvmierlo
[...]


Je kunt gerust de maten opmeten van een proma en die namaken, maar als je een uitlaat van RVS/inox maakt, gaat hij zich anders gedragen door de andere warmtedoorlating van RVS.


ok... en is dat slechter gedraegn of beter of is het gewoon niet precies het zelfde...
 
2takt of 4takt? Supermotard!
tvmierlo 20-11-2009 17:31 Print reply
Posts: 277
de uitlaatgassen worden/blijven dacht ik warmer. Dus de snelheid van de golven is hoger. Dus de uitlaat wordt hoogtoeriger. Ik zou de tailpipe wel wat groter maken voor de zekerheid, zodat je dadelijk niet met een gat in de zuiger zit of een vastloper oid.
 
ErikVerkade 20-11-2009 17:37 Print reply

Posts: 980
nou ligt het ook aan je setup want op en standaart cilinder heeft een opmaat uitlaat ook niet echt heel veel nut dacht ik hoor ik kan het fout hebben

 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
jan-dx11 20-11-2009 18:10 Print reply

Posts: 4931
Niek pmen voor berekeningen
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Santa Cruz 20-11-2009 18:55 Print reply

Posts: 716
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
nou ligt het ook aan je setup want op en standaart cilinder heeft een opmaat uitlaat ook niet echt heel veel nut dacht ik hoor ik kan het fout hebben



ik zou standaard cilinder laten uitboren tot 60cc en poorten lichtjes aanpassen zoals ik dat bij mijn dt heb gedaan
 
2takt of 4takt? Supermotard!
Floris-tsx 20-11-2009 22:24 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: cedric
[...]


maat van me, de zijne even opmeten. de reden waarom ik hem zou willen namaken is omdat ik graag een inoxen uitlaat zou willen gwn omdat dit mooier is en mooi blijft.
het klink mss belachelijk en dat is het mss ook maar goed

en het is toch ook gewoon vet om met je eigen gemaakte uitlaatje te rijde ?
 
Iedereen kan professioneel worden

Dit topic is 1388 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved