Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - van power naar ori luchtfilrer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 578 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59656 - van power naar ori luchtfilrer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 952 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

veldchris 19-11-2009 21:51 Print topicpost
Posts: 279
Heej,

ik heb nu een origineel luchtfilter op mn brommer gezet,
er zat een grote lompe powerfilter op.

maar als ik nu naar de 65-70 ga & dan mn gas los laat, en weer gas geef lijkt het net of die uitvalt, bwoooaap geluid & dan pakt die hem bij de 60 weer normaal op,

dit is in de andere versnellingen minder, maar als ik dan laat schakel is de reactie tijd wel traag

setup =

50cc snel
16mm
ori luchtfilter
sproeier 82

weet iemand misschien hoe dit te verhelpen is? ik neem aan dat het niet std. is met een ori filter

thnx alvast
 
geld is net als schaamhaar het groeit niet op je rug

Noordeling 19-11-2009 21:54 Print reply

Posts: 603
wel weer opnieuw afgesteld?
 
ik praat niet te snel, jij luistert te langzaam.
veldchris 19-11-2009 21:56 Print reply
Posts: 279
nee had 82 erin gedaan & was miss iets te klein, dus dacht met ori is het dan wel de goeie sproeier
 
geld is net als schaamhaar het groeit niet op je rug
nitirkha 19-11-2009 22:04 Print reply

Posts: 437
Hmm, filter zit wel goed erop? filter element erin? Bwwoap klinkt als teveel lucht...
 
veldchris 19-11-2009 22:08 Print reply
Posts: 279
ja, nieuwe element erin, zit ook prima aangesloten @ carb.
 
geld is net als schaamhaar het groeit niet op je rug
nitirkha 19-11-2009 22:14 Print reply

Posts: 437
Dan zou ik ff bij je luchtschroef kijken...stel die eerst maar is goed af, mocht dat nog niet ideaal zijn, dan is t wss toch je sproeier
 
veldchris 19-11-2009 22:15 Print reply
Posts: 279
hoe moet die ongv zitten? verder open of dicht?
 
geld is net als schaamhaar het groeit niet op je rug
DerbiLimited08 19-11-2009 22:22 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: veldchris
hoe moet die ongv zitten? verder open of dicht?


hij moet als je hem helemaal indraait zo'n anderhalve slag naar buiten
 
Maeddy 20-11-2009 20:39 Print reply

Posts: 1059
Wat hierboven gezegd wordt moet je aanhouden als richtlijn; de anderhalve slag naar buiten.

Het fijne afstellen doe ik altijd op mijn gehoor. Hoor je langzame terugval in toeren, (rengdengdengdeng.....) dan draai je de luchtschroef iets uit bijvoorbeeld.
Als ik de luchtschroef afstel kijk ik naar de gasreactie.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
mtx_owned 20-11-2009 20:43 Print reply

Posts: 2183
eerst maar eens de goede hoofdsproeier, daarna pas luchtschroef. Stationairschroef opdraaien zodat die ongeveer 4 a 5000 toeren maakt, dan de luchtschroef afstellen. Draai hem helemaal in, dan langzaam naar buiten, en blijf hem uitdraaien tot je het hoogste toerental behaalt, draai dan je stationair netjes terug en dan zou het goed moeten zijn.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
veldchris 20-11-2009 23:07 Print reply
Posts: 279
thnx allemaal voor de reacties!

ik heb de luchtschroef ongv 5 slagen uit & nu loopt die prima
 
geld is net als schaamhaar het groeit niet op je rug

Dit topic is 952 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved