Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Elektronica Forum - geen vonk meer

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 764 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Elektronica Forum - Topic #59646 - geen vonk meer
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

RBN 19-11-2009 14:22 Print topicpost

Posts: 858
Me brommer [cimatti kaiman] rijdt niet meer (hij vonkt niet meer)

Eerst begon het er mee dat hij steeds uitviel bij het wegrijden vanuit zijn 1 (voor bijv. een stoplicht)
maar ook afremmen en dan vanuit zijn 2 weer verder, viel hij soms ook uit.

dan kon ik hem niet aankicken of rennen.
als ik dan even de bougie eruit draaide en die even schoonschuurde en hem er weer in deed lukte het me wel om hem aan te rennen (aan kicken lukt niet)
[de motor+bougie was dan dus ook weer iets afgekoeld]

als hij uitviel en ik liett hem een uurtje staan (was toevallig zo) dan wil hij gewoon weer in een kickje starten.
met de bougie er nog in, maar na een stukje rijden treden dezelfde problemen weer op.

ik heb verschillende bougies geprobeerd maar ze hadden het allemaal.

uiteindelijk is even goed de vonk bekeken, die ziet er slecht uit. hij is heel zwak en klein en geelkleurig. ook springt hij willekeurig van plek naar plek op de bougie. en ook heel onregelmatig allemaal. de vonk ziet er echt slecht uit.
ook dit met verschillende bougies geprobeerd, allemaal hetzelfde resultaat.

Op het laatst kwam hij bijna niet meer vooruit, naverbranding e.d., reed heel kut. viel uit en toen kreeg ik hem niet meer aan. geen vonk meer. ook weer verschillende bougies geprobeerd.

bobine? condensator? spoelen?

waarom reed hij eerst nog wel een beetje en daarna helemaal niet meer?

gr


 

MrOi 19-11-2009 14:41 Print reply

Posts: 3110
Ik gok je bobine.
 
XT Supermotard For Sale!
Ozz 19-11-2009 18:09 Print reply

Posts: 1259
Je hebt stroom vanaf je Vliegwiel ?


(Bij Honda is het het gele draadje en de witte)

Daarna kijken naar je CDI krijgt die stroom? (ja/nee?)

Door gaan naar je stroomrichter. (die krijgt stroom en geeft het door? )

Daarna naar de bobine.

Overal stroom behalve bobine? Boibine stuk, Miss bobine maar vonkt nog niet ?

Zal het aan je ontstekingdraad liggen of je Bougie.

Succes :P (heb momenteel hetzelfde maar weet eindelijk wat het is, als ik wist dat het zo ging was ik allang weer klaar geweet xD)


btw, Correct me if i'm wrong
 
They Wanna Kill Rock and Roll Because they know it's make us Horny, man!!!!
RBN 19-11-2009 18:27 Print reply

Posts: 858
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ozz

Je hebt stroom vanaf je Vliegwiel ?


(Bij Honda is het het gele draadje en de witte)

Daarna kijken naar je CDI krijgt die stroom? (ja/nee?)

Door gaan naar je stroomrichter. (die krijgt stroom en geeft het door? )

Daarna naar de bobine.

Overal stroom behalve bobine? Boibine stuk, Miss bobine maar vonkt nog niet ?

Zal het aan je ontstekingdraad liggen of je Bougie.

Succes :P (heb momenteel hetzelfde maar weet eindelijk wat het is, als ik wist dat het zo ging was ik allang weer klaar geweet xD)


btw, Correct me if i'm wrong


Het is een contactpunten ontsteking, had ik er nog niet bij gezegd.

Maar de bobine doet het toch of doet het niet? hij reed namelijk eerst nog wel een beetje, maar steeds slechter. dit geld toch ook voor de condensator? doet het wel of doet het niet.


 
RBN 19-11-2009 18:45 Print reply

Posts: 858
Wat is nu de beste volgorde van te werk gaan?

-> ontstekingspoel controleren
-> contactpunten controleren
-> condensator controleren
-> bobine controleren
-> bougie controleren

+ overal doormeten en bedrading controleren

alleen hoe controleer je de bobine en de condensator of ze nog goed zijn?
 
RBN 20-11-2009 12:31 Print reply

Posts: 858
Als ik me bougiekabel minder dan een cm van me bougie afhield, sloeg de vonk ook niet over. dat was toen de bougie zelf nog wel vonkte, maar niet goed..
 
RR89 21-11-2009 12:01 Print reply

Posts: 327
Kijk eerst of je je contactpunten even goed kan stellen, kijk ook of het nokje wat over je vliegwiel sleept niet helemaal is afgesleten. (dan krijg je staal op staal, dus krassen). Dus stel je punten op 0.4mm o.i.d. (ik weet niet wat er in het boekje staat) Dat kost iig niets. Zet ook de punten van je bougie 0.4mm uit elkaar. Zet je ontsteking eventueel nog even op tijd.

ik weet niet of je hem nog kan laten lopen..
Maar kijk dan even met je viegwiel deksel eraf, of er een vonkenregen tussen de contacpunten is. (af en toe een vonkje deieover springt mag, constant vonken ertussen mag niet) Bij een vonkenregen is je condensator kapot

gele vonk duidt er meestal op dat de bobine kapot is

Dit bericht is gewijzigd door RR89 op 21-11-2009 om 12:03 uur.
 
licht het; o -en elektromagnetisch golfverschijnsel waarvoor het oog gevoelig is
Niek de Wildt 21-11-2009 12:21 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RBN
[...]


Het is een contactpunten ontsteking, had ik er nog niet bij gezegd.

Maar de bobine doet het toch of doet het niet? hij reed namelijk eerst nog wel een beetje, maar steeds slechter. dit geld toch ook voor de condensator? doet het wel of doet het niet.




Nee, isolatie kan gedeeltelijk zijn gesmolten of beschadigd waardoor je zegmaar een "kleinere/minder krachtige" spoel overhoud.
 
Robin 1993 21-11-2009 12:54 Print reply

Posts: 1234
Is denk ik wel je bobine had ik ook met me mt5, deed het soms heel klote en haapperde en vonk ook niet regelmatig en dan deed hij het bijvoorbeeld 50 meter weer goed en daarna weer niet dus dat zal het wel zijn
 
!!2 takt!!

Dit topic is 2772 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved