Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - koppeling in, extra gas

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1059 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59639 - koppeling in, extra gas
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

w0ut3r 18-11-2009 19:29 Print topicpost

Posts: 1350
ik heb net een kilometertje of 30 gereden met me nieuwe setup.

Nou merkte ik dat als ik in bijv ze 6 met constant 7000 toeren rijd en als ik dan het gas loslaat en de koppeling inknijp geeft die opeens extra gas bij, naar de 9000 toeren ofzo

Ligt die aan de koppeling? slippende platen ofzo?

Me setup:

DR80
Yasuni HMR/2
21mm carburateur
(AM6)

Ik heb al malossi koppelingdrukveertjes erin gedaan btw.

 
www.TheGreenBoxz.nl

knoffy 18-11-2009 19:29 Print reply
Posts: 610
en je laat je gas ook los, lijkt valse lucht of loopt hij voorderest wel gewoon goed ?

Dit bericht is gewijzigd door knoffy op 18-11-2009 om 19:30 uur.
 
w0ut3r 18-11-2009 19:39 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
en je laat je gas ook los, lijkt valse lucht of loopt hij voorderest wel gewoon goed ?

Dit bericht is gewijzigd door knoffy op 18-11-2009 om 19:30 uur.


ja, ik laat het gas dan los
Hij loopt voor de rest prima...

Ik heb alleen wel het idee nadat ik die malossi koppelingdrukveren derin heb gezet dat als ik de koppeling helemaal inknijp dat de kabel dan te strak staat ofzo...
Volges mij kan ik hem ook minder ver inknijpen dan eerst.

Kan het misschien hierdoor komen? of heeft dit er niks mee te maken
 
www.TheGreenBoxz.nl
knoffy 18-11-2009 20:21 Print reply
Posts: 610
nee je toerental moet gelijk om laag gaan als jij het gas dicht doet kan het niet omhoog
 
w0ut3r 18-11-2009 20:34 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
nee je toerental moet gelijk om laag gaan als jij het gas dicht doet kan het niet omhoog


ik heb net ff deo test gedaan, en hij gaat inderdaad anders lopen in toeren...
Dit duid dus op valse lucht, maar ik heb alles al 2x gecontroleerd (spruitstuk, membraan en cilinder) maar ik heb het nog steeds...

Iemand enig idee waar het nogmeer vandaan kan komen?
 
www.TheGreenBoxz.nl
thunderbird - Forum en Sales Moderator 18-11-2009 20:37 Print reply

Posts: 7728
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


ik heb net ff deo test gedaan, en hij gaat inderdaad anders lopen in toeren...
Dit duid dus op valse lucht, maar ik heb alles al 2x gecontroleerd (spruitstuk, membraan en cilinder) maar ik heb het nog steeds...

Iemand enig idee waar het nogmeer vandaan kan komen?

wat bedoel je met gecontroleerd? er kan ook een pakking lek zijn he.
 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
w0ut3r 18-11-2009 20:40 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
[...]

wat bedoel je met gecontroleerd? er kan ook een pakking lek zijn he.


nja, cilinder heb ik eraf gehaald en nog ff extra vloeibare pakking boven en onder de voetpakking gedaan...
Cilinder is zaterdag uit de verpakking gehaald, die voetpakking dus ook.

Spruitstuk + membraan hetzelfde...
 
www.TheGreenBoxz.nl
Derbi1991 18-11-2009 20:49 Print reply

Posts: 363
Eventueel nog vloeibare pakking gebruiken, mijn brommer trok ook valse lucht tussen spruitstuk en membraam. De schroeven goed aangedraaid, maar pas met vloeibare pakking hield de valse lucht op.
 
Drive like you stole it.
brulaap 18-11-2009 21:14 Print reply
Posts: 213
Mijn brommerboer raad vloeibare pakking af Zegt dat het niet goed afdicht, siliconenkit schijnt beter te zijn.
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD
Johann 18-11-2009 21:27 Print reply

Posts: 1273
Als je de cilinder hebt gelicht, dan moet je nieuwe pakkingen gebruiken. De pakking zakt in (0,2mm ongeveer dacht ik?) als je dan de oude pakking gebruikt zakt hij verder in en heb je kans dat hij niet goed afdicht. Dus gewoon pakkingvlakken goed schoonmaken en licht opschuren, dan de pakking LICHT insmeren met vloeibare pakking. Geen dikke lagen enzo. Spul in elkaar en als je het goed hebt gedaan lekt hij niet meer.

En ik raad het sterk af om met een setup van 30km oud al volgas te gaan rijden. Rijd hem eerst maar eens goed in.
 
w0ut3r 18-11-2009 21:46 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Johann
Als je de cilinder hebt gelicht, dan moet je nieuwe pakkingen gebruiken. De pakking zakt in (0,2mm ongeveer dacht ik?) als je dan de oude pakking gebruikt zakt hij verder in en heb je kans dat hij niet goed afdicht. Dus gewoon pakkingvlakken goed schoonmaken en licht opschuren, dan de pakking LICHT insmeren met vloeibare pakking. Geen dikke lagen enzo. Spul in elkaar en als je het goed hebt gedaan lekt hij niet meer.

En ik raad het sterk af om met een setup van 30km oud al volgas te gaan rijden. Rijd hem eerst maar eens goed in.


ik heb net nieuwe pakkingen bestelt...

Ik ben hem ook aan het inrijden
7000 toeren noem ik nou niet volgas
 
www.TheGreenBoxz.nl
knoffy 18-11-2009 22:25 Print reply
Posts: 610
in het malossi boekje staat onder de 6000 rpm te blijven en eerst goed warm laten draaien

maar inderdaad even nieuwe pakkingen en klein laagje vloeibare pakking (hoeft niet)

ik had toen ik mijn nieuwe cilinder starte ook gelijk een lekke koppakking :P dus het is niet gek dat er nu al wat lekt
 
Maup 18-11-2009 22:40 Print reply

Posts: 4353
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
in het malossi boekje staat onder de 6000 rpm te blijven en eerst goed warm laten draaien



In het DR boekje (en die zit er op) staat de eerste 200 kilometer niet op max snelheid, niet de berg op, en niet in een te lage versnelling rijden. Even doortrekken kan dus best
 
Vertrouwen is goed, controle is beter.
kpotmake 19-11-2009 7:46 Print reply

Posts: 3065
Goed warmrijden en niet te zwaar belasten is veeeeel belangrijker tijdens inrijden als niet te veel toeren maken, alhoewel dit natuurlijk ook niet echt aan te raden is

en wat al helemaal belangrijk is tijdens inrijden natuurlijk, is niet al te arm mengen en dat de carb ZEKERSTEWETEN niet te arm staat afgesteld, wat bijna zeker bij jouw het geval is..

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 19-11-2009 om 7:47 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
w0ut3r 19-11-2009 9:48 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
Goed warmrijden en niet te zwaar belasten is veeeeel belangrijker tijdens inrijden als niet te veel toeren maken, alhoewel dit natuurlijk ook niet echt aan te raden is

en wat al helemaal belangrijk is tijdens inrijden natuurlijk, is niet al te arm mengen en dat de carb ZEKERSTEWETEN niet te arm staat afgesteld, wat bijna zeker bij jouw het geval is..

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 19-11-2009 om 7:47 uur.


waarom denk je dat
De brommer staat zekerste weten niet te arm aangezien die nu gewoon flink stottert en als ik nog een paar maten groter monteer komt die geeneens meer in de powerband...
 
www.TheGreenBoxz.nl
w0ut3r 22-11-2009 23:16 Print reply

Posts: 1350
ik heb nou nieuwe pakkingen erin gedaan, mara het is nog precies hetzelfde...
Zodra ik ong 5 seconden op me cilinder spuit met deo valt hij uit...

Maar zou dit niet gewoon kunnen komen doordat ik een twin-air filter heb?
Dus dat die deowalm richting die twinair filter gaat en dat die dus die deo lucht aanzuigt?
 
www.TheGreenBoxz.nl

Dit topic is 1525 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved