Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Blok splitsen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1037 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59636 - Blok splitsen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2107 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rieju_Stefan 18-11-2009 17:38 Print topicpost

Posts: 1146
Ik wil mijn blok gaan splitsen, hoe kan ik nu de helften van elkaar afhalen?
En moeten die zwarte ringen ofzo om de asjes wat eruit steken er eerst af of kun je die gewoon laten zitten?



Dit bericht is gewijzigd door StefanBooyink op 18-11-2009 om 19:37 uur.
 

mestyle 18-11-2009 17:40 Print reply
Posts: 630
kon ok wel in kvt
maar je moet alle schroeven los halen en dan kan je met een rubber hamer op een van de carters slaan en dan komt het wel los
 
riccardot 18-11-2009 17:40 Print reply

Posts: 1096
Kijk of er uitstekende delen aan de carters zitten en daar met een rubberen hamer op kloppen zodat de carter van elkaar komen. Beetje creatief zijn.

NOOIT met een schroevendraaier tussen de helften.
 
kenny77 18-11-2009 17:42 Print reply

Posts: 29286
Je moet de antwoorden die worden gegeven wel onthouden, anders zit je 20X het zelfde te vragen

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Hoe kun je het beste je blok splitsen? Gewoon met een platte schroevendraaier voorzichtig op verschillende punten de carters van elkaar afdrukken?



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


met een schroevendraaier beschadig je heel snel je pasvlak. Dat moet je proberen zo min mogelijk te gebruiken anders ga je olielekkage krijgen.

Beste is om met een kunststof hamer op de assen te tikken en proberen op de plekken te splitsen waar de pasbussen zitten, die zorgen er namelijk voor dat je carters zo moeilijk splitsen.




Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
[...]

welke assen bedoel je precies?



Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
krukas, primaire as, secundaire as...



 
Niek de Wildt 18-11-2009 17:42 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Ik wil mijn blok gaan splitsen, hoe kan ik nu de helften van elkaar afhalen?
En moeten die zwarte ringen ofzo om de asjes wat eruit steken er eerst af of kun je die gewoon laten zitten?

afbeelding


Heb je al gevraagt en antwoord op gekregen in het KVT.
Waarom vraag je altijd alles 3x?
Als je nou een onduidelijk antwoord kreeg kan ik het misschien nog begrijpen, maar in jou geval was dat totaal niet het geval en heb je meerdere uitstekende antwoorden gehad.
 
Rieju_Stefan 18-11-2009 17:43 Print reply

Posts: 1146
Alle inbus bouten heb ik al los, maar kunnen die zwarte ringen om de uitstekende asjes gewoon blijven zitten?
 
tsxhunter 18-11-2009 17:44 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Alle inbus bouten heb ik al los, maar kunnen die zwarte ringen om de uitstekende asjes gewoon blijven zitten?


dat zijn keerringen, kan je gewoon laten zitten.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Rieju_Stefan 18-11-2009 17:44 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


dat zijn keerringen, kan je gewoon laten zitten.

ok, weet ik wel genoeg
 
Niek de Wildt 18-11-2009 17:45 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Alle inbus bouten heb ik al los, maar kunnen die zwarte ringen om de uitstekende asjes gewoon blijven zitten?


Ik vind serieus dat je geen antwoord verdient, dat kleine vraagje kon je dan toch ook nog wel in het KVT stellen aangezien je hier uitstekend antwoord kreeg!?

Ook reageer je totaal niet op de bovenstaande reacties en waarom je zo idioot doet.
 
-Viking 18-11-2009 17:45 Print reply

Posts: 1415
Die zwarte ringen zijn keerringen, die blijven of zitten of gaan mee, maakt niet uit. Je moet ze toch vervangen.
 
Knäckebröd!!
kenny77 18-11-2009 17:46 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Alle inbus bouten heb ik al los, maar kunnen die zwarte ringen om de uitstekende asjes gewoon blijven zitten?


ja kunnen blijven zitten.

maar je bent nu al 3 weken bezig om je blok te splitsen, niet voor het een of ander maar kan je niet iemand vragen die je kan helpen?

Niet rot bedoeld, maar het moet dadelijk ook weer goed inelkaar worden gezet.
En als iemand je helpt kan je ook nog genoeg leren.
 
Rieju_Stefan 18-11-2009 17:49 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


ja kunnen blijven zitten.

maar je bent nu al 3 weken bezig om je blok te splitsen, niet voor het een of ander maar kan je niet iemand vragen die je kan helpen?

Niet rot bedoeld, maar het moet dadelijk ook weer goed inelkaar worden gezet.
En als iemand je helpt kan je ook nog genoeg leren.

Ik ben er ook niet elke dag mee bezig ofzo hoor, als ik tijd heb ga ik ermee bezig. Laatst nog toetsweek enzo gehad dus. En ik heb er ook geen drukte mee.

Dit bericht is gewijzigd door StefanBooyink op 18-11-2009 om 17:50 uur.
 
kpotmake 18-11-2009 17:50 Print reply

Posts: 3065
KEIHARD met een hamer op de carters rammer, zodat ze los schrikken, dan een paar schroevendraaiers ertussen duwen (kan geen kwaad hoor) en nog een paar keer goed hard op alle asjes slaan zodat ze los schrikken, wil je daarna de lagers eruit, zet je even een bus op de binnenring (niet op de buitenring, daar gaan ze kapot van) en ram je er een paar keer goed hard tegenaan, wil dit niet werken, dan pak je even een gasbrander (vooral als je kunststofkooi lagers hebt) en stook je het zaakje een half uurtje - uurtje warm en dan nog een paar keer goed hard ertegenaan slaan

in elkaar zetten: dit is wat makkelijker, versnellingsbak erin duwen, met een (ijzeren) hamer de krukas in een carterhelft rammen, en dan de andere carterhelft daarbovenop leggen, en weer met die ijzer hamer erop los meppen

en je blok is weer als nieuw!
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Rieju_Stefan 18-11-2009 17:52 Print reply

Posts: 1146
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
KEIHARD met een hamer op de carters rammer, zodat ze los schrikken, dan een paar schroevendraaiers ertussen duwen (kan geen kwaad hoor) en nog een paar keer goed hard op alle asjes slaan zodat ze los schrikken, wil je daarna de lagers eruit, zet je even een bus op de binnenring (niet op de buitenring, daar gaan ze kapot van) en ram je er een paar keer goed hard tegenaan, wil dit niet werken, dan pak je even een gasbrander (vooral als je kunststofkooi lagers hebt) en stook je het zaakje een half uurtje - uurtje warm en dan nog een paar keer goed hard ertegenaan slaan

in elkaar zetten: dit is wat makkelijker, versnellingsbak erin duwen, met een (ijzeren) hamer de krukas in een carterhelft rammen, en dan de andere carterhelft daarbovenop leggen, en weer met die ijzer hamer erop los meppen

en je blok is weer als nieuw!

heb alwel antwoord gehad hoor
 
kpotmake 18-11-2009 17:54 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
[...]

heb alwel antwoord gehad hoor

maar dat was de foute aanpak, zoals velen denken het te moeten doen, wees slim en volg mijn advies op en dan is je blokje weer als nieuw
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
kenny77 18-11-2009 17:54 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
KEIHARD met een hamer op de carters rammer, zodat ze los schrikken, dan een paar schroevendraaiers ertussen duwen (kan geen kwaad hoor) en nog een paar keer goed hard op alle asjes slaan zodat ze los schrikken, wil je daarna de lagers eruit, zet je even een bus op de binnenring (niet op de buitenring, daar gaan ze kapot van) en ram je er een paar keer goed hard tegenaan, wil dit niet werken, dan pak je even een gasbrander (vooral als je kunststofkooi lagers hebt) en stook je het zaakje een half uurtje - uurtje warm en dan nog een paar keer goed hard ertegenaan slaan

in elkaar zetten: dit is wat makkelijker, versnellingsbak erin duwen, met een (ijzeren) hamer de krukas in een carterhelft rammen, en dan de andere carterhelft daarbovenop leggen, en weer met die ijzer hamer erop los meppen

en je blok is weer als nieuw!





ja weet dat het sarcastische is bedoeld.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
[...]

heb alwel antwoord gehad hoor


En nu wel onthouden he?
 

Dit topic is 2107 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved