Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #59636 - Blok splitsen
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 2105 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mestyle |
18-11-2009 17:40 |
Posts: 630 |
kon ok wel in kvt
maar je moet alle schroeven los halen en dan kan je met een rubber hamer op een van de carters slaan en dan komt het wel los
|
|
|
|
riccardot |
18-11-2009 17:40 |
Posts: 1096 |
Kijk of er uitstekende delen aan de carters zitten en daar met een rubberen hamer op kloppen zodat de carter van elkaar komen. Beetje creatief zijn.
NOOIT met een schroevendraaier tussen de helften.
|
|
|
|
kenny77 |
18-11-2009 17:42 |
Posts: 29286 |
|
|
|
|
Niek de Wildt |
18-11-2009 17:42 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Ik wil mijn blok gaan splitsen, hoe kan ik nu de helften van elkaar afhalen?
En moeten die zwarte ringen ofzo om de asjes wat eruit steken er eerst af of kun je die gewoon laten zitten?
afbeelding
Heb je al gevraagt en antwoord op gekregen in het KVT.
Waarom vraag je altijd alles 3x?
Als je nou een onduidelijk antwoord kreeg kan ik het misschien nog begrijpen, maar in jou geval was dat totaal niet het geval en heb je meerdere uitstekende antwoorden gehad.
|
|
|
|
Rieju_Stefan |
18-11-2009 17:43 |
Posts: 1146 |
Alle inbus bouten heb ik al los, maar kunnen die zwarte ringen om de uitstekende asjes gewoon blijven zitten?
|
|
|
|
tsxhunter |
18-11-2009 17:44 |
Posts: 9332 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Alle inbus bouten heb ik al los, maar kunnen die zwarte ringen om de uitstekende asjes gewoon blijven zitten?
dat zijn keerringen, kan je gewoon laten zitten.
|
|
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder. |
|
Rieju_Stefan |
18-11-2009 17:44 |
Posts: 1146 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]
dat zijn keerringen, kan je gewoon laten zitten.
ok, weet ik wel genoeg
|
|
|
|
Niek de Wildt |
18-11-2009 17:45 |
Posts: 7168 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Alle inbus bouten heb ik al los, maar kunnen die zwarte ringen om de uitstekende asjes gewoon blijven zitten?
Ik vind serieus dat je geen antwoord verdient, dat kleine vraagje kon je dan toch ook nog wel in het KVT stellen aangezien je hier uitstekend antwoord kreeg!?
Ook reageer je totaal niet op de bovenstaande reacties en waarom je zo idioot doet.
|
|
|
|
-Viking |
18-11-2009 17:45 |
Posts: 1415 |
Die zwarte ringen zijn keerringen, die blijven of zitten of gaan mee, maakt niet uit. Je moet ze toch vervangen.
|
|
Knäckebröd!! |
|
kenny77 |
18-11-2009 17:46 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Alle inbus bouten heb ik al los, maar kunnen die zwarte ringen om de uitstekende asjes gewoon blijven zitten?
ja kunnen blijven zitten.
maar je bent nu al 3 weken bezig om je blok te splitsen, niet voor het een of ander maar kan je niet iemand vragen die je kan helpen?
Niet rot bedoeld, maar het moet dadelijk ook weer goed inelkaar worden gezet.
En als iemand je helpt kan je ook nog genoeg leren.
|
|
|
|
Rieju_Stefan |
18-11-2009 17:49 |
Posts: 1146 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]
ja kunnen blijven zitten.
maar je bent nu al 3 weken bezig om je blok te splitsen, niet voor het een of ander maar kan je niet iemand vragen die je kan helpen?
Niet rot bedoeld, maar het moet dadelijk ook weer goed inelkaar worden gezet.
En als iemand je helpt kan je ook nog genoeg leren.
Ik ben er ook niet elke dag mee bezig ofzo hoor, als ik tijd heb ga ik ermee bezig. Laatst nog toetsweek enzo gehad dus. En ik heb er ook geen drukte mee.
Dit bericht is gewijzigd door StefanBooyink op 18-11-2009 om 17:50 uur.
|
|
|
|
kpotmake |
18-11-2009 17:50 |
Posts: 3065 |
KEIHARD met een hamer op de carters rammer, zodat ze los schrikken, dan een paar schroevendraaiers ertussen duwen (kan geen kwaad hoor) en nog een paar keer goed hard op alle asjes slaan zodat ze los schrikken, wil je daarna de lagers eruit, zet je even een bus op de binnenring (niet op de buitenring, daar gaan ze kapot van) en ram je er een paar keer goed hard tegenaan, wil dit niet werken, dan pak je even een gasbrander (vooral als je kunststofkooi lagers hebt) en stook je het zaakje een half uurtje - uurtje warm en dan nog een paar keer goed hard ertegenaan slaan
in elkaar zetten: dit is wat makkelijker, versnellingsbak erin duwen, met een (ijzeren) hamer de krukas in een carterhelft rammen, en dan de andere carterhelft daarbovenop leggen, en weer met die ijzer hamer erop los meppen
en je blok is weer als nieuw!
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
Rieju_Stefan |
18-11-2009 17:52 |
Posts: 1146 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
KEIHARD met een hamer op de carters rammer, zodat ze los schrikken, dan een paar schroevendraaiers ertussen duwen (kan geen kwaad hoor) en nog een paar keer goed hard op alle asjes slaan zodat ze los schrikken, wil je daarna de lagers eruit, zet je even een bus op de binnenring (niet op de buitenring, daar gaan ze kapot van) en ram je er een paar keer goed hard tegenaan, wil dit niet werken, dan pak je even een gasbrander (vooral als je kunststofkooi lagers hebt) en stook je het zaakje een half uurtje - uurtje warm en dan nog een paar keer goed hard ertegenaan slaan
in elkaar zetten: dit is wat makkelijker, versnellingsbak erin duwen, met een (ijzeren) hamer de krukas in een carterhelft rammen, en dan de andere carterhelft daarbovenop leggen, en weer met die ijzer hamer erop los meppen
en je blok is weer als nieuw!
heb alwel antwoord gehad hoor
|
|
|
|
kpotmake |
18-11-2009 17:54 |
Posts: 3065 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
[...]
heb alwel antwoord gehad hoor
maar dat was de foute aanpak, zoals velen denken het te moeten doen, wees slim en volg mijn advies op en dan is je blokje weer als nieuw
|
|
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl |
|
kenny77 |
18-11-2009 17:54 |
Posts: 29286 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
KEIHARD met een hamer op de carters rammer, zodat ze los schrikken, dan een paar schroevendraaiers ertussen duwen (kan geen kwaad hoor) en nog een paar keer goed hard op alle asjes slaan zodat ze los schrikken, wil je daarna de lagers eruit, zet je even een bus op de binnenring (niet op de buitenring, daar gaan ze kapot van) en ram je er een paar keer goed hard tegenaan, wil dit niet werken, dan pak je even een gasbrander (vooral als je kunststofkooi lagers hebt) en stook je het zaakje een half uurtje - uurtje warm en dan nog een paar keer goed hard ertegenaan slaan
in elkaar zetten: dit is wat makkelijker, versnellingsbak erin duwen, met een (ijzeren) hamer de krukas in een carterhelft rammen, en dan de andere carterhelft daarbovenop leggen, en weer met die ijzer hamer erop los meppen
en je blok is weer als nieuw!
ja weet dat het sarcastische is bedoeld.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
[...]
heb alwel antwoord gehad hoor
En nu wel onthouden he?
|
|
|
|
Dit topic is 2105 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|