Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - stationair + benzinepomp vraag

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 751 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59628 - stationair + benzinepomp vraag
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kpotmake 17-11-2009 20:43 Print topicpost

Posts: 3065
als ik mijn brommer vol open heb gehad, en ik laat het gas los, dan loopt ie eerst redelijk hoog stationair, en dan gaat ie daarna pas weer normaal lopen, maar hij staat zeker niet te arm ofzo, dus daar ligt het niet aan.

weet iemand waar dit aan kan liggen? of is dit normaal en niet iets om me zorgen over te maken

setup:

airsal 80
17,5 dellorto
am6
hpi
NGK br9es

stel dat m'n vlotterbakje nou wordt leeggetrokken, zou zoiets dan voor meer benzine kunnen zorgen?

hoe werkt zoiets eigenlijk? ik heb gehoord dat je het op vacuum moet aansluiten maar werkt het ook echt als een pomp of is dit zeg maar meer een vacuumkraantje ipv dat ie echt benzine pompt?

zit er dan (als het echt een pompje is, en geen kraantje) een soort fan in net zoals bij de waterpomp van am6?



en nog een vraagje:

als ik deze tekening bekijk, dan zie ik daar 2 brandstofpompen op staan? Gaat het hier dan over 2 verschillende versies of heb je echt allebei die brandstofpompen nodig om benzine te pompen?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 17-11-2009 om 20:44 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Niek de Wildt 17-11-2009 20:46 Print reply
Posts: 7168
Ik denk niet dat het een de vlotterkamer ligt.
Ik ben er vrij zeker van dat de afstelling van de carburateur wat beter mag (mits de ontsteking gewoon goed staat! waar staat deze nu op?)
En met afstellen van de carburateur bedoel ik ook echt afstellen, en dat het niet alleen bij een sproeiertje blijft.

Overigens kan ik niet inschatten hoe lang hij hoger stationair blijft lopen (misschien een filmpje maken) want een heel klein beetje komt wel vaker voor.
 
kpotmake 17-11-2009 20:52 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Ik denk niet dat het een de vlotterkamer ligt.
Ik ben er vrij zeker van dat de afstelling van de carburateur wat beter mag (mits de ontsteking gewoon goed staat! waar staat deze nu op?)
En met afstellen van de carburateur bedoel ik ook echt afstellen, en dat het niet alleen bij een sproeiertje blijft.

Overigens kan ik niet inschatten hoe lang hij hoger stationair blijft lopen (misschien een filmpje maken) want een heel klein beetje komt wel vaker voor.

carburateur staat nu veel beter afgesteld, nog een tikkeltje te rijk maar ik heb deze cilinder er ook nog maar een kilometer of 150 eronder liggen dus ik laat hem nou nog even zo staan, en als ik op de 200 zit duw ik er een 2 maten kleinere sproeier in

gasnaald en luchtschroef staan ook redelijk goed nou. Ik heb ze ook wat rijker proberen te zetten om te kijken of dat iets uithaalde maar haalde niet veel uit. Maar die staan iig goed. Stationairsproeier is naar mijn weten ook gewoon goed.

Weet niet waar de voorontsteking nu op staat, hij staat nu gewoon goed, maar heb nog niet gekeken op precies hoeveel voorontsteking, maar hij mog nadat ik de carb beter had afgesteld toch wel wat vroeger! dus ik denk dat ik nou wel rond de 3mm zit, zal het binnenkort eens controleren.

Hij loopt als ik echt stilsta ong. 3 seconden wat hoger en daarna normaal stationair.

en als ik hem laat uitrollen met kopp. in dan blijft ie het ong 5 sec. doen waarna hij gewoon normaal stationair loopt.

maar denk je dat zo'n benzinepompje enig verschil uitmaakt?

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 17-11-2009 om 20:53 uur.





weet iemand misschien anders een manier om te checken of mijn vlotterkamer wel degelijk leeggetrokken wordt? dan kan ik dat iig uitsluiten als dat niet het probleem is

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 17-11-2009 om 21:00 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
coupequattro 17-11-2009 21:04 Print reply

Posts: 958
Heb je kraantje of vacuumkraan?
 
kpotmake 17-11-2009 21:07 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
Heb je kraantje of vacuumkraan?

vacuumkraan

hoezo?
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
coupequattro 17-11-2009 21:21 Print reply

Posts: 958
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kpotmake
[...]

vacuumkraan

hoezo?


Als je een normaal kraantje had kon je als die weer hoger loopt kraan dicht brommer uit en dan schroef uit vlotterbak draaien en kijken of die daadwerkelijk leeggetrokken wordt
 
kpotmake 17-11-2009 21:26 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
[...]


Als je een normaal kraantje had kon je als die weer hoger loopt kraan dicht brommer uit en dan schroef uit vlotterbak draaien en kijken of die daadwerkelijk leeggetrokken wordt

dan nog zou je er niet veel aan kunnen zien omdat hij nog wel gewoon goed loopt, niet overdreven arm ofzo, en dus het niveau van benzine in de vlotterkamer (als de vlotterkamer uberhaupt al leeggetrokken zou worden) tot een niveau zou zakken net onder de hoofdsproeier, het is dus niet zo dat er in dat geval zichtbaar minder benzine in het vlotterbakje zou zitten.

maar even terugkomend op mijn oorspronkelijke vraag over de benzinepomp

weet iemand of dit verschil zou kunnen uitmaken stel dat de vlotterkamer wordt leeggetrokken (of dit uberhaupt wel een daadwerkelijke pomp is)? want dan schaf ik deze gwn voor de zekerheid aan

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 17-11-2009 om 21:28 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
Niek de Wildt 17-11-2009 23:39 Print reply
Posts: 7168
Nogmaals:

Nee, vlotterbakje wordt niet leeggetrokken.
Nee, pompje zal niks helpen.

Verder vind ik het raar dat je zegt:
"Ik weet niet precies waar hij op staat, maar ik weet zeker dat het goed is"

Dat bestaat niet, meten is weten.

Dus ga al je zooi op orde brengen, doe de JUISTE sproeier erin, zorg dat je voorontsteking goed staat en dan ga je verder afstellen met verschillende naalden etc.

Verder is het iets hoger stationair lopen voor even zoals je het nu beschrijft een vaak voorkomend fenomeen waar je niet te veel aandacht aan moet besteden.
Desondanks zal het geheid te verminderen zijn door beter af te stellen, en is dit sowieso noodzakelijk.
 
kpotmake 18-11-2009 9:00 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
Nogmaals:

Nee, vlotterbakje wordt niet leeggetrokken.
Nee, pompje zal niks helpen.

Verder vind ik het raar dat je zegt:
"Ik weet niet precies waar hij op staat, maar ik weet zeker dat het goed is"

Dat bestaat niet, meten is weten.

Dus ga al je zooi op orde brengen, doe de JUISTE sproeier erin, zorg dat je voorontsteking goed staat en dan ga je verder afstellen met verschillende naalden etc.

Verder is het iets hoger stationair lopen voor even zoals je het nu beschrijft een vaak voorkomend fenomeen waar je niet te veel aandacht aan moet besteden.
Desondanks zal het geheid te verminderen zijn door beter af te stellen, en is dit sowieso noodzakelijk.

ik snap alleen niet wat jij zegt over mijn ontsteking, dat als je de voorontsteking niet weet, dat je dan ook niet weet of hij goed staat. Hij staat toch gewoon goed als je merkt dat hij het beste loopt (en natuurlijk niet oververhit raakt..)? en als je het echt goed wil doen dan kijk je toch op een testbank wanneer hij het beste loopt?

maar wat heb je er dan aan om je voorontsteking te weten? is leuk om te vertellen lijkt mij maar je kunt toch niet zeggen "ik heb 3,2341435298735mm voorontsteking dus hij staat goed"

toch?

En uitgaan van wat de fabricant zegt wordt in dit geval ook een beetje lastig aangezien hpi verteld dat je 'ergens tussen de 2 en 4mm' voorontsteking nodig hebt. En dat is nogal een verschil

Maar de oorspronkelijke vraag is iig al beantwoord dus bedankt daarvoor, wou het gwn even voor de zekerheid weten
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl

Dit topic is 1212 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved