Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Blok Reviseren.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 810 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59620 - Blok Reviseren.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

bobdt50sm 17-11-2009 17:24 Print topicpost

Posts: 348
Beste mede BF'ers

ik ben vorige week onderuit gegaan met mijn yamaha dt50
hierbij is mijn tank lek geraakt waarvoor ik alweer een nieuwe heb gekocht.

maar nu ben ik vanmiddag even onder mijn brommer gaan liggen,en heb even gekeken naar het blok.
en nu zie ik dat over het geheele gedeelte van het blok hij langs de pakking lekt!(aan de rechter kant van het blok als je op de brommer zit.)

zou iemand mij kunnen helpen bij hoe ik dit moet aanpakken?
ik heb de locale brommer boer al gebelt, en verteld wat ik zie.
en die zegt dat het me zeker 2 of 3honderd euro gaat kosten...

ik wil hierbij even om jullie ervaringen vragen met dit probleem.

Mvg Bobby
 
Echte mannen geven gas bij een flitspaal!

hggf 17-11-2009 18:19 Print reply

Posts: 1404
Klinkt eerder als een kapotte pakking tussen je carters en je koppelings deksel.

Gewoon je blok onder je brom vandaan halen, openmaken en de pakkingen vervangen.
 
Politiek bedrijven met de bijbel in de hand is net als koken met stront aan je vingers...
Kees de Jong 17-11-2009 18:21 Print reply

Posts: 1881
Gaat ze te horen om de pakking aan de kant van de koppeling?

Leg je brommer op de andere kant (bv op het gras) zodat de olie naar de andere kant van het blok loopt, schroef je kickstarter er af, schroef de kap eraf, haal de oude pakking er af, doe er een nieuwe op, kijk nog even na of de keerring bij de kickstart nog goed is en schroef het hele zooitje weer vast.

5 minuten werk, olie hoeft er geeneens uit en kost je 3 euro ofzo.

Edit: Vergeet je benzinekraantje niet dicht te draaien, anders kan er benzine uit de overloop lekken..

Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 17-11-2009 om 18:23 uur.
 
7 seconden, of 21 gram
Tommm 17-11-2009 18:30 Print reply
Posts: 30
200 a 300 euro is echt verschrikkelijk veel voor het vervangen van enkel de koppelingskant pakking. Weet je zeker dat dat het enige is wat er mis is? toevallig geen stukje van je carter afgebroken of dat er ergens een scheur in zit waardoor er blokolie lekt?

Probeer de blokolie te volgen en de oorsprong te achterhalen (je zegt idd al dat het overal lekt, maar meer waarschijnlijk is dat er op 1 plek een stuk pakking er als het ware langs is gegaan, en de blokolie zich verspreidt, waardoor het lijkt dat het overal lekt, als je zeker weet dat het tussen je koppelingskant weglekt, dan is het gewoon een kwestie van die pakking vervangen.. dan ben je idd voor een tientje klaar ofzo.

Ik weet wel dat de uurloon van een dealer vrij hoogt ligt, maar een normale monteur is daar maximaal een half uurtje mee bezig, dus dat bedrag is redelijk hoog.. behalve als ie 600 euro per uur vraagt

Succes!!!!
 
bobdt50sm 17-11-2009 19:00 Print reply

Posts: 348
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Kees de Jong
Gaat ze te horen om de pakking aan de kant van de koppeling?

Leg je brommer op de andere kant (bv op het gras) zodat de olie naar de andere kant van het blok loopt, schroef je kickstarter er af, schroef de kap eraf, haal de oude pakking er af, doe er een nieuwe op, kijk nog even na of de keerring bij de kickstart nog goed is en schroef het hele zooitje weer vast.

5 minuten werk, olie hoeft er geeneens uit en kost je 3 euro ofzo.

Edit: Vergeet je benzinekraantje niet dicht te draaien, anders kan er benzine uit de overloop lekken..

Dit bericht is gewijzigd door Kees de Jong op 17-11-2009 om 18:23 uur.



nou ten eerste een bezine kraantje heb ik nie.
ten tweede ik heb geen gras veld even in de buurt ofzo.
en moet alle kappen eraf halen.
en moet nog licht zijn ook anders zie ik niks.
dus dat gaat niet werken sorry

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tommm
200 a 300 euro is echt verschrikkelijk veel voor het vervangen van enkel de koppelingskant pakking. Weet je zeker dat dat het enige is wat er mis is? toevallig geen stukje van je carter afgebroken of dat er ergens een scheur in zit waardoor er blokolie lekt?

Probeer de blokolie te volgen en de oorsprong te achterhalen (je zegt idd al dat het overal lekt, maar meer waarschijnlijk is dat er op 1 plek een stuk pakking er als het ware langs is gegaan, en de blokolie zich verspreidt, waardoor het lijkt dat het overal lekt, als je zeker weet dat het tussen je koppelingskant weglekt, dan is het gewoon een kwestie van die pakking vervangen.. dan ben je idd voor een tientje klaar ofzo.

Ik weet wel dat de uurloon van een dealer vrij hoogt ligt, maar een normale monteur is daar maximaal een half uurtje mee bezig, dus dat bedrag is redelijk hoog.. behalve als ie 600 euro per uur vraagt

Succes!!!!


tja ik heb het die vent uitgelegt en hij zegt:
ja we moeten het blokje eronder weg halen en uit elkaar halen en nakijken etc....


ik kan wel even een foto'tje maken....
ik zou hem binnen nu en 10min erop zetten

mvg bobby
 
Echte mannen geven gas bij een flitspaal!
thunderbird - Forum en Sales Moderator 17-11-2009 19:02 Print reply

Posts: 7728
lijkt me sterk dat het om de pakking gaat tussen het carter en koppelingsdeksel. als dat wel zo is doe ik het wel voor je voor de helft

 
Kèk nie zoe arrig, ik mèn weh ik zé!
bobdt50sm 17-11-2009 19:09 Print reply

Posts: 348
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thunderbird
lijkt me sterk dat het om de pakking gaat tussen het carter en koppelingsdeksel. als dat wel zo is doe ik het wel voor je voor de helft




nou voor de helft van 200 mag jij hem wel komen maken hoowr.

en foto's gaan nu niet lukken... me ongestelde sagerijnige zusje zit erachter en die wil er niet achter weg.....

mvg bobby
 
Echte mannen geven gas bij een flitspaal!
mestyle 17-11-2009 19:39 Print reply
Posts: 630
misschien even met een doek en met wat remreininger schoonmaken en als het een groot lek is kan je het makkelijk en snel zien als klein lek is even wachten tot je ziet waar het weg komt.
als klein lek is kan zo wezen dat het gewoon een pakking is

 
brommerrijdertje 17-11-2009 19:40 Print reply

Posts: 380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bobdt50sm
[...]



nou voor de helft van 200 mag jij hem wel komen maken hoowr.

en foto's gaan nu niet lukken... me ongestelde sagerijnige zusje zit erachter en die wil er niet achter weg.....

mvg bobby




ik doe het voor 180
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
mtx_owned 17-11-2009 19:42 Print reply

Posts: 2183
Gewoon even goed schoonmaken, dan kijken waar je lek zit, controleer even alles goed, en vertel ons dan hier wat er allemaal kapot/lek is.

Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 17-11-2009 om 19:42 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
bobdt50sm 17-11-2009 19:44 Print reply

Posts: 348
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
misschien even met een doek en met wat remreininger schoonmaken en als het een groot lek is kan je het makkelijk en snel zien als klein lek is even wachten tot je ziet waar het weg komt.
als klein lek is kan zo wezen dat het gewoon een pakking is




ik zal hem NU even schoonmaken en over een uurtje weer kijken
en ook wat extra foto's maken

mvg bobby
 
Echte mannen geven gas bij een flitspaal!
Sherwin 17-11-2009 19:48 Print reply

Posts: 561
als het je koppelingskant pakking is, zou k gwn ff je olie aftappen, t zaakje openschroeven, en er een nieuwe pakking tussen proppen, waarschijnlijk ben je dan met een paar zwarte handen en 2 eurotjes klaar!
 
bobdt50sm 17-11-2009 20:29 Print reply

Posts: 348
ik heb de rand even schoongemaakt met remreineger....

het resultaat is dat hij nog steeds lekt!
als ik onder het blok kijk dan zie je nog steeds bij de rand dat het nat word.

dus een nieuwe pakking erop?

ik heb morgen een afspraak bij de locale brommer boer, en die zou mij verder helpen.

maar dankzij jullie laat ik me niet afzetten

bedankt!!

mvg bobby
 
Echte mannen geven gas bij een flitspaal!
mtx-motard 17-11-2009 20:37 Print reply

Posts: 14947
dat is niet afzetten.

die man denkt dat het een ergere oorzaak heeft als alleen een pakking

- pakking is 15 min werk, + pakking = 15-30 euro.

zit er een scheurtje in je carter, of koppelingsdeksel. of moet het blok eronder weg. nieuwe olie.. etc. noem maar op. dan komt er natuurlijk veel meer bij.

jij verteld 1 of ander vaag verhaal aan die brommerboer via de telefoon, dus kan die man moeilijk zeggen wat het precies gaat kosten.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
bobdt50sm 17-11-2009 20:47 Print reply

Posts: 348
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
dat is niet afzetten.

die man denkt dat het een ergere oorzaak heeft als alleen een pakking

- pakking is 15 min werk, + pakking = 15-30 euro.

zit er een scheurtje in je carter, of koppelingsdeksel. of moet het blok eronder weg. nieuwe olie.. etc. noem maar op. dan komt er natuurlijk veel meer bij.

jij verteld 1 of ander vaag verhaal aan die brommerboer via de telefoon, dus kan die man moeilijk zeggen wat het precies gaat kosten.



aan de eene kant is dat waar...
maar aan de andere kant heb ik duidelijk gezegt dat hij lekt bij de pakking! waarop hij zij ja dan moet het blok uit je brom en dat gaat veel tijd kosten en veel geld... waarom ik zij: mooi kloten.. waarop hij zij: kom morgen maar even langs dan kan ik alles in het echt zien.

zo ist gegaan
en ja hij zij honderden euro's maar dat zullen we dan nog wel even zien

 
Echte mannen geven gas bij een flitspaal!
TimeWalk 17-11-2009 21:24 Print reply

Posts: 171
Dit kan je makkelijk zelf. Je hebt maar 1 reden om naar de brommerhandel te gaan. Om de pakking zelf te halen. Zelfs met twee linkerhanden kun je dit vervangen. Er kan bijna niks fout gaan als je goed voorbereid bent.
 
Geloof doet leven

Dit topic is 2056 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved