Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - mt8 niet afstelbaar

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 942 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59619 - mt8 niet afstelbaar
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 958 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

MX Racing 17-11-2009 16:27 Print topicpost

Posts: 812
Hoi,
ik had hier nog een mt5 frame liggen. Daar heb ik een mt8 blok bijgekocht maar ik krijg hem niet goed afgesteld.
Setup
80cc ori
24mm keihin sproeier 108
twin air lucht filter
Onsteking staat op zijn vroegste stand. Grondplaat is helemaal rechtsom gedraaid.

De bougie ziet koffiebruin, dus je zou denken dat het het wel goed is.
Heb sproeier 100, 110, 115 ook al geprobeerd en maakt geen verschil. Ook moet ik de stelschroef van de luchtfilter helemal dicht draaien, anders kan ik geen gas geven en valt hij uit.
Maar in zn vrij kan ik gas geven en dan ja hoe moet ik het zeggen dan maakt hij best veel toeren en een goed geluid
Maar als ik ga rijden, dan komt hij niet vooruit. Je hoort wel een beetje rammelen in de cilinder, ik denk dat dat de zuigerveren zijn.. zou dat het probleem al zijn?
of zou de carberateur gewoon te groot zijn?

 

Royal Club 17-11-2009 16:28 Print reply

Posts: 60390
zuigerveren/zuiger op?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Arjan 2-Stroke 17-11-2009 16:33 Print reply

Posts: 595
heeft ie nog wel compressie?
ik denk ook dat het je zuigerveren zijn, trek je cillinder er af, en je kunt het zien.

Dit bericht is gewijzigd door Arjan 2-Stroke op 17-11-2009 om 16:34 uur.
 
Trekhaak FM 106.0MHz
MX Racing 17-11-2009 16:34 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
zuigerveren/zuiger op?


ja denk je dat als je mijn verhaal zo leest? hij heeft opzich nog redelijk wat compresse. Maar ik heb nu geen tijd om even de cilinder er af te halen. Maar moet ik dan gewoon kijken of als ik de zuigerveer in de cilinder leg of er dan geen opening tussen zit zegmaar?
En hoe zie je of de zuiger versleten is, allemaal krassen erop?
En wat kan ik dan het beste doen.. oplaten boren en een nieuwe zuiger+veren of alleen nieuwe veren

 
MX Racing 17-11-2009 16:36 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]


ja denk je dat als je mijn verhaal zo leest? hij heeft opzich nog redelijk wat compresse. Maar ik heb nu geen tijd om even de cilinder er af te halen. Maar moet ik dan gewoon kijken of als ik de zuigerveer in de cilinder leg of er dan geen opening tussen zit zegmaar?
En hoe zie je of de zuiger versleten is, allemaal krassen erop?
En wat kan ik dan het beste doen.. oplaten boren en een nieuwe zuiger+veren of alleen nieuwe veren



verklaard dat ook dat ik mijn luchtschroef helemaal dicht moet draaien?
 
JantjeMB5 17-11-2009 16:50 Print reply

Posts: 374
ik heb met mijn 'on afstelbaar' 80ori blok gehad dat bijna alle pakkingen van de cilinder lekten, kijk daar misschien ook naar.
 
Livin in the fast Lane - klein draai, frees of TIG-las werk, PM + bier
honda cr mt 80 17-11-2009 17:09 Print reply
Posts: 694
heey dit heb ik ook gehad

me vliegwiel was verkeerd en me cdi was kapot

ik weet niet waar je blok vandaan maar ik had hem bij motoimport vandaan (afzeters)

gelukig had ik nog een ander vliegwiel liggen daarn liep hij goed
 
MX Racing 17-11-2009 17:23 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: honda cr mt 80
heey dit heb ik ook gehad

me vliegwiel was verkeerd en me cdi was kapot

ik weet niet waar je blok vandaan maar ik had hem bij motoimport vandaan (afzeters)

gelukig had ik nog een ander vliegwiel liggen daarn liep hij goed


van marktplaats.
vliegwiel heb ik er al afgehad en ziet er gewoon goed uit.
Ook heb ik er al andere cdi's ingehad.. en het blijft het zelfde.

Zou het aan de uitlaat kunnen liggen? het een is een ori 80cc voor een mtx. alleen de voorbocht is doormidden geslepen, omgedraaid en weer aan elkaar gelast. Dat zou in princiepe toch niets uit moeten maken ofwel?

Dit bericht is gewijzigd door MX Racing op 17-11-2009 om 17:24 uur.
 
mtx_owned 17-11-2009 17:29 Print reply

Posts: 2183
als ie ook stottert zou het je bobine kunnen zijn. De CDI's van die honda's gaan zelden kapot, bobine ligt meer voor de hand, die heb ik ook al meerdere gesloopt.

Als je gerammel uit je cilinder hoort, zou ik er sowieso een geheel nieuwe zuiger in zetten, zoveel kosten die dingen niet. Meteen wand nakijken natuurlijk, en evt. laten meten of de cilinder nog wel mooi rond is (die van mij was ovaal geworden). Ook zou ik je membraan eens even nakijken, en misschien checken op valse lucht.

Verder ben ik ook wel beniewd wat voor luchtfilter je gebruikt.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
MX Racing 17-11-2009 17:41 Print reply

Posts: 812
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
als ie ook stottert zou het je bobine kunnen zijn. De CDI's van die honda's gaan zelden kapot, bobine ligt meer voor de hand, die heb ik ook al meerdere gesloopt.

Als je gerammel uit je cilinder hoort, zou ik er sowieso een geheel nieuwe zuiger in zetten, zoveel kosten die dingen niet. Meteen wand nakijken natuurlijk, en evt. laten meten of de cilinder nog wel mooi rond is (die van mij was ovaal geworden). Ook zou ik je membraan eens even nakijken, en misschien checken op valse lucht.

Verder ben ik ook wel beniewd wat voor luchtfilter je gebruikt.


gewoon een schuimfilter van twin air.
valse lucht heb ik al ge-checkt. Met een deo bus om en rond mijn cilinder.. spruitstuk gespoten. Hij krijgt geen valse lucht.
Wat kan er dan mis zijn met het membraam. Heb er toevallig een andere ingezet. er zit nu een 2kleps in. Ziet er gewoon nog goed uit
 
mtx_owned 17-11-2009 18:02 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MX Racing
[...]


gewoon een schuimfilter van twin air.
valse lucht heb ik al ge-checkt. Met een deo bus om en rond mijn cilinder.. spruitstuk gespoten. Hij krijgt geen valse lucht.
Wat kan er dan mis zijn met het membraam. Heb er toevallig een andere ingezet. er zit nu een 2kleps in. Ziet er gewoon nog goed uit


ofdat je kleppen goed afsluiten bijvoorbeeld. Kijk eens tegen het licht in door je membraan heen, als je nu ook maar enigszins licht door je membraan kan zien sluiten de kleppen niet meer goed. Kapotte kleppen zal wel niet het geval zijn als je net hebt gewisseld.

De twinair zou nog best wel eens de boosdoener kunnen zijn hier. Probeer eens een origineel luchtfilter zou ik zeggen, hoogstwaarschijnlijk loopt dat een stuk beter.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
mr200r 19-11-2009 21:51 Print reply
Posts: 5122
Andere carb een hm 183 met sproeier 102 ontsteking op orgineel,dan moet het lopen.
 
mr200r

Dit topic is 958 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved