Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Brommobiel onderstel

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1191 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59616 - Brommobiel onderstel
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1247 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Wauter 17-11-2009 14:01 Print topicpost
Posts: 229
Ik ben voor m'n studie werktuigbouwkunde een brommobiel aan het ontwerpen die werkt op perslucht. Ik zal hem niet gaan maken het is puur om het ontwerpen.

Nou had ik een paar vragen voor de brommobielbezitters/kenners onder ons:

- waar zit doorgaans de motor?
- is deze dan achterwiel of voorwiel aangedreven?
- zit er een versnellingsbak in of een cvt scooterprincipe?
- kortom hoe werkt de aandrijflijn van een brommobiel

ik besef ook wel dat er verschillende manieren mogelijk zijn maar ik ben op zoek naar zoveel mogelijk informatie!
 

Joel_koningslust 17-11-2009 14:10 Print reply

Posts: 14514
wil je de info over zon oudere als arola's enzo of echt van de nieuwere microcars en ligiers enzo
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Wauter 17-11-2009 14:13 Print reply
Posts: 229
het liefst allebei, maar van de arola heb ik al meer informatie met dank aan een paar projecten hier
 
Joel_koningslust 17-11-2009 14:25 Print reply

Posts: 14514
de oudere hebben de motor onder het bankje achterin liggen. via een cvt wordt de kracht overgebracht naar de achterwielen. uiteraard zit er een omkeerbak in zodat hij ook achteruit kan ( even hard vooruit als achteruit )

die nieuwere hebben de motor gewoon voorin ( meestal een 2cil diesel ) werken via een cvt systeem en een omkeerbak. maar die drijven gewoon de voorwielen aan
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
Tim-gpr99 17-11-2009 15:43 Print reply

Posts: 841
500/650cc diesel 2 cylinder, meestal van mitsubishi. deze blokken worden ook gebruikt in bijvoorbeeld shoveltjes en andere apparatuur zoals aggregaten enzo

cvt transmissie, met omkeerbak idd. kracht gaat naar de voorwielen, motorblok ligt voorin maar dat was al vermeld :P

Dit bericht is gewijzigd door TimDapp op 17-11-2009 om 15:46 uur.
 
GPR50 '99 streetfightert
Wauter 17-11-2009 15:46 Print reply
Posts: 229
thnx voor de info, ik ga morgen even langs zo'n brommobiel dealer met wat meer vraagjes en voor foto's

edit: weet iemand hoeveel inch die wielen zijn van bijvoorbeeld een aixam?

aha ik heb het al, 14 inch

Dit bericht is gewijzigd door Wauter op 17-11-2009 om 16:21 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Wauter op 17-11-2009 om 16:22 uur.
 

Dit topic is 1247 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved