Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Bougie nat

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 421 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59615 - Bougie nat
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 3429 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

sammyboytje1 17-11-2009 13:51 Print topicpost
Posts: 58
Ik heb een Gilera GSM std 50cc + 20mm Mikuni carb. Rij met oliepompje.

Mijn GSM start erg slecht als ie koud is. Minstens 20 keer kicken, maar aanlopen gaat meestal wel.
Eerste stukje aanlopen klinkt alsof ie niks ontsteekt, daarna hoor je de zuiger een paar slagen maken door ontsteking. En dan steeds meer, en daarna kan ie stationair blijven lopen. En dan moet je steeds een beetje gas meer geven, want hij pruttelt nogal erg en komt niet goed in de toeren. En als ie bij de 6000 toeren komt, rijdt ie gewoon normaal voor koude motor. Maar de eerste 500 meter rookt ie wel heel erg, echt zo'n pluim uit de uitlaat. Daarna niet meer.
Als hij warm is, start hij na ongeveer 3 keer kicken.

Maar het rare is dat ie wel gewoon lekker rijdt, genoeg power enzo. Alleen als ik op z'n top (95 km/u) een beetje gas terug neem, lijkt het alsof ik het gas helemaal dicht draai. Dus kan eigenlijk niet 80 rijden, omdat ie dan, met een beetje gas terug, te zacht gaat (65 km/u) en met vol gas weer te hard.

Mijn bougie is bruin, maar wel een beetje nattig. Kan dit komen door teveel olie ofzo? Want ik meng het niet zelf.

Foto's:






 

applecandynude 17-11-2009 14:16 Print reply

Posts: 50
Draai er eerst een nieuwe bougie in
 
sammyboytje1 17-11-2009 14:17 Print reply
Posts: 58
Ja dit is een nieuwe bougie, nog geen 2 weken oud. Daar dacht ik eerst ook aan.
 
sammyboytje1 19-11-2009 12:09 Print reply
Posts: 58
Kan dit komen door teveel olie? Of teveel benzine? Ik reed eerst met m'n standaard cilinder met sproeier 150, no problems. Die was vastgelopen en toen nieuwe zelfde cilinder gekocht en nu rij ik met sproeier 110 (mikuni dus, dat is dus best klein) en toch is die bougie heel nat. Is de elektrode afstand te groot? Lijkt me sterk, heb hem niet "afgesteld" ofzo, zo nieuw uit het doosje erin.

Nog kleinere sproeier?
 
Ronald125cc 19-11-2009 12:17 Print reply

Posts: 1259
het is geen benzine volgens mij,
dat zou direct verdampen namelijk.
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
Royal Club 19-11-2009 12:19 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
het is geen benzine volgens mij,
dat zou direct verdampen namelijk.


dat valt ook wel weer mee
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
sammyboytje1 19-11-2009 12:48 Print reply
Posts: 58
Jullie denken aan olie? Maar ik rij op m'n normale oliepompje en ik gebruik synthetic esther based olie (Sikolene Scoot Sport 2) dat lijkt me toch gewoon goed spul? Esther based is normaal toch nog beter dan gewoon synthetic?

Edit:
Zou het kunnen dat m'n oliepompje te "strak" staat afgesteld? dat ie teveel olie geeft bij lage toeren? (tijdens het rijden merk ik daar niks van, bij het starten doet ie dus moeilijk)

Dit bericht is gewijzigd door sammyboytje1 op 19-11-2009 om 12:50 uur.
 
sammyboytje1 19-11-2009 13:07 Print reply
Posts: 58
Ook heb ik nu een bougie B9ES erin, terwijl er een BR9ES in hoort. Mijn lokale brommerboer had die alleen, hij wist zelf ook niet wat het verschil was. Is dit hinderlijk?
 
Ronald125cc 19-11-2009 13:13 Print reply

Posts: 1259
de r staat voor resistor.
dus snel deze er uitdraaien
en naar een andere brom boer gaan wel de goede bougies hebben

Dit bericht is gewijzigd door Ronald125cc op 19-11-2009 om 13:13 uur.
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
sammyboytje1 19-11-2009 13:23 Print reply
Posts: 58
Zal ik doen, thanks! Jullie horen het nog als hij het weer goed doet
 

Dit topic is 3429 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved