Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Afstellen NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 836 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59614 - Afstellen NSR
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1854 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 17-11-2009 20:35 Print reply

Posts: 2356
Ok ik dus sproeier 110 erin doen en ook gelijk het standaard membraan er maar weer in zodat ik niet zo moet kloten met de carb met het erop en eraf halen. Dus ophoogblokje en carbonnen membraan eraf, wil het het gewone membraan er weer opzetten breekt gvd de kop van een van de bouten af .

Nouja ik kijken of ik een spleetje kon zien tussen de cilinder en het membraan niet dus. Misschien dat ik er nog even mee kan rond rijden totdat ik langs een vriend kan gaan die er linksdraaiend schroefdraad in kan tappen zodat we de rest van de bout eruit kunnen draaien.

Ik dus proberen om hem te starten maar dat wilt niet echt lukken. Dus ik even kijken of de bougie wel een mooie vonk geeft. Nou geeft hij wel een vonkje maar alleen tussen de cilinder en de bougie zelf, niet tussen de bougie en de elektrode.

Zou het kunnen dat ik hem toen met de 125 verzopen heb aangezien hij daar ook niet mee wilde starten?
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
coupequattro 17-11-2009 20:40 Print reply

Posts: 958
Ik zou eerst eens een andere bougie proberen
 
Voetentje 17-11-2009 20:44 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: coupequattro
Ik zou eerst eens een andere bougie proberen


Laat dat hele bougie verhaal maar zitten, heb net ff de bougie 20 minuutjes uit de cil gehaald en toen starte hij opeens binnen 3 kickjes
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
TECstar 17-11-2009 20:45 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Laat dat hele bougie verhaal maar zitten, heb net ff de bougie 20 minuutjes uit de cil gehaald en toen starte hij opeens binnen 3 kickjes


dan had je hem verzopen
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Voetentje 19-11-2009 16:58 Print reply

Posts: 2356
Nou start hij compleet niet meer, dus ik ff naar de bougie kijken vonkt dat ding compleet niet meer. Nu vertelde een vriend van dat als je bougie zwaar verzopen is dat je hem wel weg kunt gooien. Dus straks ff een nieuwe lading bougie's halen.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Voetentje 19-11-2009 19:24 Print reply

Posts: 2356
Ndat de nieuwe bougie er in zat was het een kwestie van 1x kicken en hij deed het weer goed. Maar nu hield ik effekes mn hand achter de uitlaat en zonder dat ik het door had kwam mn hele hand onder de olie smurrie te zitten. Ik neem aan dat hij dan veel te rijk staat. Ik heb er nu 130, dus dan moet ik toch weer zo rond de 100 - 110 gaan zitten.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Maeddy 19-11-2009 19:29 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Ndat de nieuwe bougie er in zat was het een kwestie van 1x kicken en hij deed het weer goed. Maar nu hield ik effekes mn hand achter de uitlaat en zonder dat ik het door had kwam mn hele hand onder de olie smurrie te zitten. Ik neem aan dat hij dan veel te rijk staat. Ik heb er nu 130, dus dan moet ik toch weer zo rond de 100 - 110 gaan zitten.


Bij afstellen gaat het erom dat je heel goed luisterd wat je brommer aan het doen is. Tenminste, dit is mijn visie. Als jij denkt dat je brommer te rijk staat, luister dan goed naar stotter in de powerband e.d.. Als dat het geval is moet je dus een kleinere sproeiermaat monteren.

P.s. Die smurrie uit je utlaat kan ook veroorzaakt worden door versleten zuigerveren als ik het goed heb.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
knoffy 19-11-2009 19:30 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Maeddy
[...]


Bij afstellen gaat het erom dat je heel goed luisterd wat je brommer aan het doen is. Tenminste, dit is mijn visie. Als jij denkt dat je brommer te rijk staat, luister dan goed naar stotter in de powerband e.d.. Als dat het geval is moet je dus een kleinere sproeiermaat monteren.

P.s. Die smurrie uit je utlaat kan ook veroorzaakt worden door versleten zuigerveren als ik het goed heb.


hij heeft een nieuwe cilinder dus knap als het nou al versleten is

maar heb je niet extra olie er bij gedaan ?
 
Maeddy 19-11-2009 19:31 Print reply

Posts: 1059
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
[...]


hij heeft een nieuwe cilinder dus knap als het nou al versleten is



Sorry, dat heb ik dan gemist.
 
GO YAMAHA ! ! ! ! ! ! !
Voetentje 20-11-2009 14:08 Print reply

Posts: 2356
Heb er inderdaad wat extra olie bij gedaan ja.

Hij rijdt nu ook al wat beter heb er nu 110 in zitten en ik denk dat ik misschien 1 maatje kleiner moet.

Verder kreeg ik opeens tijdens een test rit mn hele broek ondergespoten met hete koelvloeistof
Bleek dat ik dat dingetje wat in je kop zit er verkeer om in had gedaan


Hier dus als nummer 5 te zien.

Die zit er nu weer goed in en ik heb voor de zekerheid ook maar wat vloeibare pakking er tussen gedaan.

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 20-11-2009 om 14:08 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

Dit topic is 1854 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved