Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Afstellen NSR

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 821 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59614 - Afstellen NSR
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Voetentje 17-11-2009 13:27 Print topicpost

Posts: 2356
Hee ik heb even wat vraagjes over het afstellen:

Ik had er eerst sproeier 110 in zitten en hiermee kwam hij moeilijk op toeren en kon niet harder dan 50.

Nu heb ik er 100 inzitten en wordt hij enorm heet en valt hij ook zomaar soms uit. Omdat hij zo heet wordt kan ik ook niet meer als 200 meter rijden. Verder wilt hij ook niet meer als 5500 / 6000 toeren maken. (Ook in zn vrij gaat dat moeilijk.) Ook stottert en schokt hij soms hevig.

Mijn setup:
70cc Malossi
Techno 70 uitlaat
18mm Keihin ori
Powerfiltertje


EDIT: Toe net even gekeken naar het koelvloeistof peil. Deze stond wel een beetje laag dus bij gevuld.

Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 17-11-2009 om 13:28 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse

Kurzel 17-11-2009 13:36 Print reply

Posts: 2369
Met mijn nsr met 50snel, metrakit, 18mm keihin, en powerfilter,
zat ik op 106...

even proberen je luchtschroef te stellen...
en tijdens het rijden even je choke open... als hij dan beter rijd, moet je toch een wat groter sproeiertje erin draaien.

edit:
trouwens ff over je KVS: er is altijd een reden dat je peil lager staat dan eerst, dat betekent dat het water ergens buiten het traject zit, waar het niet hoort...

bij mijn nsr waren we daarachter gekomen toen het blok gereviceerd werd... de olieplug draaiden we eronderuit, en tadaaa, daar zat een plens KVS... de keerring van het waterpomphuis lekte, en daarlangs liep het het blok in.

ff in de gaten houden of je traject niet ergens lekt...(zowel binnen als buiten je blok)

Dit bericht is gewijzigd door Kurzel op 17-11-2009 om 13:41 uur.
 
][ Yamaha YZF R6 ][ Mazda 323Coupé ][
Voetentje 17-11-2009 14:13 Print reply

Posts: 2356
Met choke open merkte ik weinig verschil. En sproeier 110 reed ook voor geen ruk dus dan misschien 120 proberen?

Het vervelende is dat ik hem ook nog moet inrijden dus ik kan hem nog niet open trekken.

EDIT: Net sproeier 125 geprobeerd en nog steeds wilt hij in z'n vrij niet meer als 6000 toeren maken. Als ik dan het gas los laat zakt hij terug en valt hij uit.

Quote:
trouwens ff over je KVS: er is altijd een reden dat je peil lager staat dan eerst, dat betekent dat het water ergens buiten het traject zit, waar het niet en nog meer blablabla


Nee ik had toen niet genoeg KVS meer om hem compleet bij te vullen nu wel gedaan. Ook weet ik zeker dat hij niet lekt omdat ik 2 weken terug nog de blokolie heb vervangen toen er de nieuwe koppeling in kwam.

 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
Voetentje 17-11-2009 15:25 Print reply

Posts: 2356
Iemand nog iedeen of tips? Want ik moet er morgen mee naar Tilburg toe rijden.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
TECstar 17-11-2009 15:32 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Iemand nog iedeen of tips? Want ik moet er morgen mee naar Tilburg toe rijden.


tip1: niet kicken
tip2: http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/187 lezen!
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
knoffy 17-11-2009 16:30 Print reply
Posts: 610
je hebt zeker een 50cc kop er op zitten ?
ik heb daar even mee rond gereden maar kwam ook niet echt goed op toeren dus miss dat het daar aan ligt
 
Voetentje 17-11-2009 16:33 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
je hebt zeker een 50cc kop er op zitten ?
ik heb daar even mee rond gereden maar kwam ook niet echt goed op toeren dus miss dat het daar aan ligt


Heb er indd een 50kop op zitten, maar daar zal het denk ik niet aan liggen. Het is echt dat hij een flinke tijd bij de 6k blijft hangen en dan opeens doorschiet. (Dit in zijn vrij)

Als ik rij krijg ik hem in z'n 1 nog niet boven de 5k uit.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
knoffy 17-11-2009 16:34 Print reply
Posts: 610
ok dan ligt het daar niet echt aan nee maar ik zal je toch adviseren
om de kop uit te draaien want nu ontploft maar de helft van het mengsel
 
Voetentje 17-11-2009 16:36 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: knoffy
ok dan ligt het daar niet echt aan nee maar ik zal je toch adviseren
om de kop uit te draaien want nu ontploft maar de helft van het mengsel


Ik heb hier ook nog een afgedraaide kop liggen die zal ik ook ooit wel eens gaan proberen. Maar hij moet gewoon goed kunnen lopen met deze kop.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
TECstar 17-11-2009 16:52 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
[...]


Ik heb hier ook nog een afgedraaide kop liggen die zal ik ook ooit wel eens gaan proberen. Maar hij moet gewoon goed kunnen lopen met deze kop.


met 50kop moetie gewoon goed kunnen lopen op 70cilinder
mijn 70malossi liep ook makkelijk 100+ met 50kop (ookal valt er idd meer uit te halen met een opmaat kop/uitgedraaide kop)

maar heb je dat artikel al gelezen over afstellen?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
Micha.L 17-11-2009 17:16 Print reply

Posts: 535
Ik heb ook last gehad dat hij maar tot de 7k ging en daar heel lang bleef hangen en daarna pas doorschoot (in neutraal). Toen bleef mijn koppakking de hele tijd scheuren. Kwam omdat mijn cilinder en de kop niet helemaal recht waren.
 
Voetentje 17-11-2009 17:25 Print reply

Posts: 2356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


met 50kop moetie gewoon goed kunnen lopen op 70cilinder
mijn 70malossi liep ook makkelijk 100+ met 50kop (ookal valt er idd meer uit te halen met een opmaat kop/uitgedraaide kop)

maar heb je dat artikel al gelezen over afstellen?


Ja dat heb ik al meerdere keren door gelezen alleen dan denk je van ik ga er aan beginnen en dan sta je daar van uhhh...

Maar heb nu 125 geprobeerd en daar eventjes stationair mee gedraaid.
Alleen nu wilt hij niet meer starten dus ik denk dat die te groot is.

En het enigste wat ik heb liggen dat tussen de 100 en de 125 zit is de 110.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
rens tzr 17-11-2009 18:13 Print reply
Posts: 244
haal er eens een paar tussen de 100 en 110 wand niet op toeren willen kommen lijkt mij een te groote sproeier
 
Voetentje 17-11-2009 18:25 Print reply

Posts: 2356
Ok, heb er nu weer 110 in zitten want hier reed hij beter mee als 100.

Ook heb ik nu het gasnaald cilpje op de op een na eerste van onder.

Ik heb dus 4 standen.


Dit bericht is gewijzigd door Voetentje op 17-11-2009 om 18:26 uur.
 
NSR en MTX onderdelen te koop PM bij intresse
TECstar 17-11-2009 18:26 Print reply

Posts: 4664
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Voetentje
Ok, heb er nu weer 110 in zitten want hier reed hij beter mee als 100.

Ook heb ik nu het gasnaald cilpje op de op de volgende stand zitten:

---
1 |||
---
2 |||
---
3 ||| <- <-
---
4 |||
---
---
---
-
-
-
-

en nu doet hij het goed?

anders:
al gekloot met luchtschroef + stationairschroef?
 
briljant ppl drive briljant machines, thats y House drives Honda
knoffy 17-11-2009 20:11 Print reply
Posts: 610
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TECstar
[...]


met 50kop moetie gewoon goed kunnen lopen op 70cilinder
mijn 70malossi liep ook makkelijk 100+ met 50kop (ookal valt er idd meer uit te halen met een opmaat kop/uitgedraaide kop)

maar heb je dat artikel al gelezen over afstellen?



ik heb nu een mooi zwart rondje op mijn zuiger en rondom is die nog blinkend schoon dus daar ontbrand het gewoon niet. dus is niet echt goed.
 

Dit topic is 1845 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved