Hallo,
Laatst was ik toe aan nieuwe zuigerveren omdat er wat tikte in mijn cilinder en ik bijna geen compressie meer had(ik kon hem met mijn hand aankicken). Dus ik naar de brommerboer met mijn cilinder en zuiger, en gezegd dat ik nieuwe zuigerveren moest. Toen bekeek de brommerboer mijn cilinder en zag dat er een aantal krasjes in mijn cilinder zaten bij de spoelpoort, en ook mijn zuiger wat ruw was. Toen heeft hij me aangeraden om de cilinder en zuiger iets op te schuren met waterproof schuurpapier. Toen ik dit had gedaan heb ik de boel weer gemonteerd en moest ik hem inrijden. Hier ben ik nog steeds mee bezig trouwens.
Maar nu mijn probleem:
Laag in toeren rijd hij prima, maar als ik in de powerband kom begint hij te stotteren en te ploffen. Ik dacht eerst dat het kwam omdat het blok nog wat koud was, maar het was na 20 kilometer nog niet over. Ik kan als ik vol gas in de eerste versnelling wegrijd nog net in de powerband komen, maar soms is het dan net of hij een paar slagen overslaat, en als ik dan doorschakel naar de tweede versnelling is het weer hetzelfde liedje van stotteren en ploffen.
Ik heb daarna mijn gasnaald één stand omhoog gezet, omdat ik dacht dat het kwam omdat hij te rijk liep. Echter: het probleem blijft.
Ik heb de laatste tijd wel wat aan mijn luchtschroef gedraaid ivm te hoog stationair lopen, en ik had me laten vertellen dat de luchtschroef alleen met het stationairgedeelte te maken had.
Wie kan mij helpen?
Het gaat om een Honda MT-5
Setup:
50cc imitatie
18mm Keihin
Techno NSR uitlaat
Power One luchtfilter
Hogedruk kop
Alvast bedankt!
Gr. Gerard
|