edgardt |
16-11-2009 19:13 |
Posts: 51 |
kep niet zo gek veel verstand van scootahs maar volgens mij kun je je luchtfilter veranderen. ligt een beetje aan welke scooter maar bij de meeste kun je het niet goed zien.
|
|
|
|
leonmt5 |
16-11-2009 19:15 |
Posts: 799 |
je kunt weinig meer doen, volgens mij zit er ook geen prop in de uitlaat. en er zit zowieso geen begrenzer op je inlaat.
dat word een andere cilinder, maar beter haal je je ouders over en koop je een snelle uitlaat.
is het trouwens een injectie scooter?? ( tsdi )
want dan kun je hem opvoeren via de computer.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
Wauter |
16-11-2009 19:17 |
Posts: 229 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: thijsjuhhh
Hey ik had even een vraagje,, Ik heb net mijn jetforce ctech en ik wil hem graag wat harder laten rijden. Wordt gek van dat 50 km/u rijden
Iig thuis nog wat probleempjes of het mag ja of nee (ouders mochten hem namelijk voor me kopen haha)
Nu wil ik hem zohard mogelijk laten rijden zonder dat je het kunt zien van de buitenkant dat hij harder rijd..
Vario plaat heb ik er al uitgehaald.
Wat zou ik nog meer kunnen doen?
begrenzing uit je uitlaat halen? zit meestal in de bocht een ringetje die je met een priem of schroevendraaier eruit kan tikken. niet vergeten daarna af te stellen!
|
|
|
|
thijsjuhhh |
16-11-2009 19:17 |
Posts: 47 |
nee, is gewoon carb heb het niet zo op injecties..
Hmm dat wordt toch door zeuren dan haha
|
|
|
|
thijsjuhhh |
16-11-2009 19:18 |
Posts: 47 |
Hmm weet niet of de uitlaat begrenst is zou even moeten kijken anders is dat wel netjes idd
|
|
|
|
-simon- |
16-11-2009 19:18 |
|
mtx-motard |
16-11-2009 19:19 |
Posts: 14947 |
in de uitlaat zit bijna bij elke scooter een begrenzer.
kijk even naar busjes, pijpjes etc wat de doorstroming belemmerd
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|
shirioko |
16-11-2009 19:20 |
Posts: 2273 |
ctech is toch met carburateur en niet met injectie? Tja je kan ff kijken of er nog een prop in je uitlaat zit en of je cdi begrensd is. Voor meer info kan je hier kijken:
http://www.scooter-f...wthread.php?t=301876
dat was ontgrenzen, als je harder wil moet je gaan opvoeren, dus geld uitgeven
- andere uitlaat 100 - 200 euro
- andere carburateur 50 - 100 euro
- andere variateur 70 - 100 euro
- andere cilinder 50 - 300 euro
ik ziu zelf beginnen met een andere uitlaat (scheelt enorm in je trekkracht en je topsnelheid, maar dat zie je wel van buiten...) of een andere carburateur (niet zichtbaar van buiten, wel gelijk meer trekkracht en betere gasreactie)
|
|
|
|
Rieju_Stefan |
16-11-2009 19:22 |
Posts: 1146 |
Ik weet niet hoe dat zit met rolletjes, misschien dat je door die te veranderen harder kan? maar dan trek je volgens mij weer langzamer op.
Ik zou gewoon een andere pijp eronder zetten
|
|
|
|
Makrolon |
16-11-2009 19:22 |
Posts: 6733 |
Uitlaat ontgrenzen, 70 cc icm andere carb er op...
|
|
KTM 525 EXC Supermoto |
|
shirioko |
16-11-2009 19:23 |
Posts: 2273 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Ik weet niet hoe dat zit met rolletjes, misschien dat je door die te veranderen harder kan? maar dan trek je volgens mij weer langzamer op.
Ik zou gewoon een andere pijp eronder zetten
meestal zitten er te zware rolletjes in, om je toerental laag te houden, en moet je vaak een halve gram lichter gaan voor optimale afstelling van je vario
|
|
|
|
Micha.L |
16-11-2009 19:23 |
Posts: 535 |
c-tech is idd de carburateur uitvoering.
Als je je vario er uit hebt gehaald moet hij toch wel wat harder dan 50 lopen? Even de uitlaat etc. nakijken op overige begrenzingen.
http://www.easyparts...013030A/121-154/2826
Dit is een sito plus uitlaat. Is een uitlaat met de looks van de originele uitlaat, maar met de prestaties van een middenklasser.
Met je vario-ring eruit en een sito plus moet je wel een 70-75 kunnen halen. Vriend van me heeft een SF2 met 70cc, ori carb en sito uitlaat en die rijdt tegen de 85-90.
Hopelijk heb je hier wat aan
Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 16-11-2009 om 19:24 uur.
Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 16-11-2009 om 19:24 uur.
|
|
|
|
shirioko |
16-11-2009 19:26 |
Posts: 2273 |
als je gewoon minste moeite wil doen met het opvoeren, zou ik zeggen haal een 70cc. Op mijn yamaha axis reed ie tegen de 75 - 80 aan met een malossi sport 70cc, 12mm originele carb en een goedkope terugloper (technigas next)
|
|
|
|
thijsjuhhh |
16-11-2009 19:26 |
Posts: 47 |
Oke heb even geken op mij uitlaat zitten 2 doodlopende buisjes zeg maar die de doorstroom waarschijnlijk hindert. Maarja die zou ik er dan af moeten halen en dat dicht laten lassen? of kan dat ook anders?
|
|
|
|
Markjo |
16-11-2009 19:26 |
Posts: 1061 |
eerst uitlaat ontgrenzen, kan ook door middel van het doodlopende pijpje eraf te halen en dicht te lassen.
daarna gewoon 70cc erop knallen, je lacht iedereen uit als je ze inhaalt met je standaard pijp
|
|
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten |
|