Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Opvoeren zonder te kunnen zien

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 978 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59603 - Opvoeren zonder te kunnen zien
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 6598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

thijsjuhhh 16-11-2009 19:08 Print topicpost

Posts: 47
Hey ik had even een vraagje,, Ik heb net mijn jetforce ctech en ik wil hem graag wat harder laten rijden. Wordt gek van dat 50 km/u rijden
Iig thuis nog wat probleempjes of het mag ja of nee (ouders mochten hem namelijk voor me kopen haha)
Nu wil ik hem zohard mogelijk laten rijden zonder dat je het kunt zien van de buitenkant dat hij harder rijd..

Vario plaat heb ik er al uitgehaald.
Wat zou ik nog meer kunnen doen?
 

edgardt 16-11-2009 19:13 Print reply
Posts: 51
kep niet zo gek veel verstand van scootahs maar volgens mij kun je je luchtfilter veranderen. ligt een beetje aan welke scooter maar bij de meeste kun je het niet goed zien.
 
leonmt5 16-11-2009 19:15 Print reply

Posts: 799
je kunt weinig meer doen, volgens mij zit er ook geen prop in de uitlaat. en er zit zowieso geen begrenzer op je inlaat.
dat word een andere cilinder, maar beter haal je je ouders over en koop je een snelle uitlaat.

is het trouwens een injectie scooter?? ( tsdi )
want dan kun je hem opvoeren via de computer.
 
bert : bezopen en rijd toch.
Wauter 16-11-2009 19:17 Print reply
Posts: 229
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijsjuhhh
Hey ik had even een vraagje,, Ik heb net mijn jetforce ctech en ik wil hem graag wat harder laten rijden. Wordt gek van dat 50 km/u rijden
Iig thuis nog wat probleempjes of het mag ja of nee (ouders mochten hem namelijk voor me kopen haha)
Nu wil ik hem zohard mogelijk laten rijden zonder dat je het kunt zien van de buitenkant dat hij harder rijd..

Vario plaat heb ik er al uitgehaald.
Wat zou ik nog meer kunnen doen?


begrenzing uit je uitlaat halen? zit meestal in de bocht een ringetje die je met een priem of schroevendraaier eruit kan tikken. niet vergeten daarna af te stellen!
 
thijsjuhhh 16-11-2009 19:17 Print reply

Posts: 47
nee, is gewoon carb heb het niet zo op injecties..
Hmm dat wordt toch door zeuren dan haha
 
thijsjuhhh 16-11-2009 19:18 Print reply

Posts: 47
Hmm weet niet of de uitlaat begrenst is zou even moeten kijken anders is dat wel netjes idd
 
-simon- 16-11-2009 19:18 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijsjuhhh
nee, is gewoon carb heb het niet zo op injecties..
Hmm dat wordt toch door zeuren dan haha


kijk eerst eens of er in de bocht van je uitlaat geen ring of bus zit. die kun je er dan nog uithalen. daarna wel even je carb en vario gedeelte afstellen.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mtx-motard 16-11-2009 19:19 Print reply

Posts: 14947
in de uitlaat zit bijna bij elke scooter een begrenzer.

kijk even naar busjes, pijpjes etc wat de doorstroming belemmerd
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
shirioko 16-11-2009 19:20 Print reply

Posts: 2273
ctech is toch met carburateur en niet met injectie? Tja je kan ff kijken of er nog een prop in je uitlaat zit en of je cdi begrensd is. Voor meer info kan je hier kijken:
http://www.scooter-f...wthread.php?t=301876

dat was ontgrenzen, als je harder wil moet je gaan opvoeren, dus geld uitgeven
- andere uitlaat 100 - 200 euro
- andere carburateur 50 - 100 euro
- andere variateur 70 - 100 euro
- andere cilinder 50 - 300 euro
ik ziu zelf beginnen met een andere uitlaat (scheelt enorm in je trekkracht en je topsnelheid, maar dat zie je wel van buiten...) of een andere carburateur (niet zichtbaar van buiten, wel gelijk meer trekkracht en betere gasreactie)
 
Rieju_Stefan 16-11-2009 19:22 Print reply

Posts: 1146
Ik weet niet hoe dat zit met rolletjes, misschien dat je door die te veranderen harder kan? maar dan trek je volgens mij weer langzamer op.
Ik zou gewoon een andere pijp eronder zetten
 
Makrolon 16-11-2009 19:22 Print reply

Posts: 6733
Uitlaat ontgrenzen, 70 cc icm andere carb er op...
 
KTM 525 EXC Supermoto
shirioko 16-11-2009 19:23 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: StefanBooyink
Ik weet niet hoe dat zit met rolletjes, misschien dat je door die te veranderen harder kan? maar dan trek je volgens mij weer langzamer op.
Ik zou gewoon een andere pijp eronder zetten

meestal zitten er te zware rolletjes in, om je toerental laag te houden, en moet je vaak een halve gram lichter gaan voor optimale afstelling van je vario
 
Micha.L 16-11-2009 19:23 Print reply

Posts: 535
c-tech is idd de carburateur uitvoering.
Als je je vario er uit hebt gehaald moet hij toch wel wat harder dan 50 lopen? Even de uitlaat etc. nakijken op overige begrenzingen.

http://www.easyparts...013030A/121-154/2826


Dit is een sito plus uitlaat. Is een uitlaat met de looks van de originele uitlaat, maar met de prestaties van een middenklasser.

Met je vario-ring eruit en een sito plus moet je wel een 70-75 kunnen halen. Vriend van me heeft een SF2 met 70cc, ori carb en sito uitlaat en die rijdt tegen de 85-90.

Hopelijk heb je hier wat aan

Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 16-11-2009 om 19:24 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Micha.L op 16-11-2009 om 19:24 uur.
 
shirioko 16-11-2009 19:26 Print reply

Posts: 2273
als je gewoon minste moeite wil doen met het opvoeren, zou ik zeggen haal een 70cc. Op mijn yamaha axis reed ie tegen de 75 - 80 aan met een malossi sport 70cc, 12mm originele carb en een goedkope terugloper (technigas next)
 
thijsjuhhh 16-11-2009 19:26 Print reply

Posts: 47
Oke heb even geken op mij uitlaat zitten 2 doodlopende buisjes zeg maar die de doorstroom waarschijnlijk hindert. Maarja die zou ik er dan af moeten halen en dat dicht laten lassen? of kan dat ook anders?
 
Markjo 16-11-2009 19:26 Print reply

Posts: 1061
eerst uitlaat ontgrenzen, kan ook door middel van het doodlopende pijpje eraf te halen en dicht te lassen.

daarna gewoon 70cc erop knallen, je lacht iedereen uit als je ze inhaalt met je standaard pijp
 
iemand wat te draaien/frezen/stralen? -->PM! groeten Mark. check m'n projecten

Dit topic is 6598 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved