Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - balhoofd aanpassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 990 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59602 - balhoofd aanpassen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-simon- 16-11-2009 19:01 Print topicpost

Posts: 8211
in mijn RM moet een CR voorvork komen, maar die pen is (net) niet dezelfde maat maar iets dikker.
en lagers in helemaal de goede maat zijn ook niet te krijgen.
als ik RM lagers pak moet ik de balhoofdpen aanpassen.
en als ik CR lagers pak zou ik er een bus omheen moeten doen.

maar wat kan ik dan het beste doen. de pen aanpassen of een bus om de lagers.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed

Ronald125cc 16-11-2009 19:03 Print reply

Posts: 1259
kun je de poten niet gewoon in de cr kroonplaten doen?
 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
mtx_owned 16-11-2009 19:03 Print reply

Posts: 2183
denk de pen afdraaien. Volgens mij zijn dat conische lagers in het balhoofd, of bij jou type niet?
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
brommerrijdertje 16-11-2009 19:05 Print reply

Posts: 380
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Ronald125cc
kun je de poten niet gewoon in de cr kroonplaten doen?




ik denk dat hij dan liever andersom wil
 
zo'n grote vuurbal jonge, BAM
-simon- 16-11-2009 19:06 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
denk de pen afdraaien. Volgens mij zijn dat conische lagers in het balhoofd, of bij jou type niet?


ja klopt conische lagers.
en dat is denk ik ook wel met makkelijkste.
maar hoedik moet de wanddikte minimaal ongeveer zijn voor zoon pen?

@ronald: het is een complete cr voorkant dus met poten, kroonplaten, wiel en alles.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
ErikVerkade 16-11-2009 19:07 Print reply

Posts: 980
als het toch moet zou ik voor een bus gaan dat is 10keer makelijker en denk nog goedkoper ook om te laten maken en anders zo en zo makelijker
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
jan-dx11 16-11-2009 19:09 Print reply

Posts: 4931
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


ja klopt conische lagers.
en dat is denk ik ook wel met makkelijkste.
maar hoedik moet de wanddikte minimaal ongeveer zijn voor zoon pen?

@ronald: het is een complete cr voorkant dus met poten, kroonplaten, wiel en alles.


Keez heeft hem gedraaid naar 25mm, kan zat, in de midden is hij maar 20mm ofzo, en het schroefdraad is ook 25mm, dus dat kom exact.

Hoeveel moet hij worden?
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
Ronald125cc 16-11-2009 19:11 Print reply

Posts: 1259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


ja klopt conische lagers.
en dat is denk ik ook wel met makkelijkste.
maar hoedik moet de wanddikte minimaal ongeveer zijn voor zoon pen?

@ronald: het is een complete cr voorkant dus met poten, kroonplaten, wiel en alles.


ah oke,
in dat geval een bus doen,tussen het lager en de bus
een beetje loctite en klaar,
absoluut niet aan die pen beginnen te draaien,
die heefd heel wat te voorduren als je springt.
suc6

 
Pak ik kopstart, Flikkert er 1 voor me !
leonmt5 16-11-2009 19:11 Print reply

Posts: 799
ik heb een honda xl voorvork in mijn mt5 zitten.
wat ik heb gedaan:
oude kroonplaten gepakt en daar de balhoofd pen uitgeperst.
bij de nieuwe vork de zitting afgedraaid totdat de oude balhoofdpen erin past.
toen heb ik de pen afgezaagt bij de nieuwe vork en heb ik de originele balhoofdpen erin geperst en gelast.
nu moet je vork passen,
nadeel ervan is:
je stuuraanslag is vaak anders ( dat je vork tegen de tank aan komt of bijna geen draaihoek maakt. )
waarschijnlijk moet je je bovenste kroonplaat aanpassen op de nieuwe balhoofdpen.
 
bert : bezopen en rijd toch.
-simon- 16-11-2009 19:14 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jan-dx11
[...]


Keez heeft hem gedraaid naar 25mm, kan zat, in de midden is hij maar 20mm ofzo, en het schroefdraad is ook 25mm, dus dat kom exact.

Hoeveel moet hij worden?


is maar heel weinig. halve tot 1mm eraf. maar dat is net genoeg dat je klote uitkomt met de draad.

en wat al gezegt wordt is ook wel waar. het lager of bus met locktite erin lijmen en het zit ook vast.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
mtx-motard 16-11-2009 19:17 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: -simon-
[...]


is maar heel weinig. halve tot 1mm eraf. maar dat is net genoeg dat je klote uitkomt met de draad.

en wat al gezegt wordt is ook wel waar. het lager of bus met locktite erin lijmen en het zit ook vast.

als het maar een halve mm is zou ik hem gewoon afdraaien, nieuw draad op tappen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Joel_koningslust 16-11-2009 19:19 Print reply

Posts: 14514
bus kan ook makkelijk

dr zijn zelfs merken die dat origineel hebben
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
-simon- 16-11-2009 19:20 Print reply

Posts: 8211
dan wordt het denk ik toch een setje bussen.

en weet mischien iemand of de koppeling uit draaien bij elk merk kan?
en wat wordt er dan precies gedaan, gewoon wat dieper maken?
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Makrolon 16-11-2009 19:24 Print reply

Posts: 6733
Bus draaien kost denk ik ook wel vrij veel omdat het zo precies moet gebeuren.
 
KTM 525 EXC Supermoto
jan-dx11 16-11-2009 19:29 Print reply

Posts: 4931
het huis iets diepen (halve plaat dikte) en de drukplaat ook. Dan past er dus een extra plaat tussen.

Of het kan, gewoon ff meten. ap apriliaforum zit een (volgens mij een kameraad van royalclub) die doet het voor 25 euro voor een am6 koppeling. Wss kan hij jou helpen
 
Er zijn meerdere wegen die naar de hoeren leiden.
mtx-motard 16-11-2009 19:31 Print reply

Posts: 14947
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Bus draaien kost denk ik ook wel vrij veel omdat het zo precies moet gebeuren.

idd je moet precies weten hoe ''conisch'' die loopt. (aantal graden)

en koppeling uitdraaien is idd gewoon wat ruimte links en rechts maken voor een extra plaat, en extra voering plaat.

als je koppeling wat slipt kun je ook

Huis- koppelingsplaat - staalplaat- staalplaat- koppelingsplaat- staalplaat- koppelingsplaat etc.- drukplaat.



Dit bericht is gewijzigd door mtx-motard op 16-11-2009 om 19:33 uur.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 1517 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved