Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - vaag probleem tzr

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1100 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59599 - vaag probleem tzr
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

w0ut3r 16-11-2009 18:05 Print topicpost

Posts: 1350
Eergister nieuwe setup op de tzr gezet:

DR80
Yasuni HMR/2
21mm Dellorto

Afgestelt zodat met een aardige stotter voor de powerband met sproeier 95.
Daar heb ik gister zonder problemen 10km mee gereden.

Nou vond ik de stotter voor de powerband toch iets te hinderlijk, dus wou ik vandaag ff een wat kleinere sproeier erin doen, 92.

Deze erin gezet en hij ging gewoon in een keer aan.
Toen wou ik wegrijden, maar zodra die de 6000 toeren aantikte viel die uit:S. Ik aanlope en elektrische start, na een hele tijd ging die pas weer aan. weer wegrijden en hetzelfde probleem:S.
Dit kon eigelijk al niet aan die 3 maten sproeierverschil liggen, aangezien die met 95 al heel rijk stond....

Uiteindelijk toch maar weer 95 erin gedaan in de hoop dat die het toch weer zou doen... hij starte weer in een keer, maar toen ik wegreed weer hetzelfde probleem
De laatste keer dat ik hem aankreeg viel die zelfs uit door in ze vrij gas te geven:S...

Ik heb echt geen idee waar dit aan kan liggen aangezien die het gister nog prima deed...
Iemand enig idee?
 
www.TheGreenBoxz.nl

Floris-tsx 16-11-2009 18:10 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
Eergister nieuwe setup op de tzr gezet:

DR80
Yasuni HMR/2
21mm Dellorto

Afgestelt zodat met een aardige stotter voor de powerband met sproeier 95.
Daar heb ik gister zonder problemen 10km mee gereden.

Nou vond ik de stotter voor de powerband toch iets te hinderlijk, dus wou ik vandaag ff een wat kleinere sproeier erin doen, 92.

Deze erin gezet en hij ging gewoon in een keer aan.
Toen wou ik wegrijden, maar zodra die de 6000 toeren aantikte viel die uit:S. Ik aanlope en elektrische start, na een hele tijd ging die pas weer aan. weer wegrijden en hetzelfde probleem:S.
Dit kon eigelijk al niet aan die 3 maten sproeierverschil liggen, aangezien die met 95 al heel rijk stond....

Uiteindelijk toch maar weer 95 erin gedaan in de hoop dat die het toch weer zou doen... hij starte weer in een keer, maar toen ik wegreed weer hetzelfde probleem
De laatste keer dat ik hem aankreeg viel die zelfs uit door in ze vrij gas te geven:S...

Ik heb echt geen idee waar dit aan kan liggen aangezien die het gister nog prima deed...
Iemand enig idee?



Probeer je brommer nog eens te starten. en even stationair te laten lopen
Check daarna ff je bougie.
Kijk welke kleur hij heeft aan de onderkant.
't kan namelijk zijn dat je of je blok verzuipt, of een te arm mengsel doorlaat.
 
Iedereen kan professioneel worden
ChielTZR 16-11-2009 18:12 Print reply

Posts: 6016
bougie methode is allen maar lastig. beter stel je hem af op je gevoel zoals hij rijdt. en bougie methode werkt alleen bij volgas. stationair heb je weinig aan.

 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
w0ut3r 16-11-2009 18:12 Print reply

Posts: 1350
bougie is behoorlijk zwart en nat...
maar hier heb ik gister ook gewoon 10km mee gereden zonder problemen
Ook lijkt het me met deze setup niet echt heel logidch om ver onder de 90 te gaan zitten met sproeiermaat...
 
www.TheGreenBoxz.nl
Floris-tsx 16-11-2009 18:17 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
bougie is behoorlijk zwart en nat...
maar hier heb ik gister ook gewoon 10km mee gereden zonder problemen
Ook lijkt het me met deze setup niet echt heel logidch om ver onder de 90 te gaan zitten met sproeiermaat...

tja... je zou het kunnen proberen. maar risico op vastloper. Die natte zwarte bougie duidt eigenlijk wel op een te rijk mengsel. (neem aan dat dat met volgas is gekomen. ) daarom lijkt het risico op vastloper met een iets kleinere sproeier niet echt im frage.
 
Iedereen kan professioneel worden
Royal Club 16-11-2009 18:18 Print reply

Posts: 60390
ben je niet je kraantje vergeten open te draaien ofzo?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
w0ut3r 16-11-2009 18:28 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ben je niet je kraantje vergeten open te draaien ofzo?


nej die staat open, benzine stroomt ook....
hij starrt nou helemaal neit meer btw
 
www.TheGreenBoxz.nl
Floris-tsx 16-11-2009 18:33 Print reply

Posts: 3225
nah, probeer eens kleinere sproeier. Dit klinkt een beetje als verzope
 
Iedereen kan professioneel worden
w0ut3r 16-11-2009 19:37 Print reply

Posts: 1350
net 88 derin gedaan...
doet het nog niet...
Start heel af en toe en valt daarna na 2 seconden weer uit
meer tips zijn welkom
 
www.TheGreenBoxz.nl
w0ut3r 16-11-2009 19:40 Print reply

Posts: 1350
als die verzopen is moet je toch ff een rondje aanlopen zonder bougie erin ofzoiets?
 
www.TheGreenBoxz.nl
shirioko 16-11-2009 19:41 Print reply

Posts: 2273
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
als die verzopen is moet je toch ff een rondje aanlopen zonder bougie erin ofzoiets?

nee volgas aanlopen of aankicken om schoon te blazen en daarna normaal starten

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 16-11-2009 om 19:41 uur.
 
w0ut3r 16-11-2009 19:43 Print reply

Posts: 1350
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: shirioko
[...]

nee volgas aanlopen of aankicken om schoon te blazen en daarna normaal starten

Dit bericht is gewijzigd door shirioko op 16-11-2009 om 19:41 uur.


huh... wat is het verschil tussen volgas aanlopen en normaal starten/aanlopen? bedoel je met contact uit?
 
www.TheGreenBoxz.nl
jaspergk 16-11-2009 19:45 Print reply
Posts: 133
ik denk dat hij bedoelt met benzinekraan uit
 
Floris-tsx 16-11-2009 19:46 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: w0ut3r
[...]


huh... wat is het verschil tussen volgas aanlopen en normaal starten/aanlopen? bedoel je met contact uit?


ja of je rukt bougiedop eraf
 
Iedereen kan professioneel worden
mtx-motard 16-11-2009 19:49 Print reply

Posts: 14947
contact natuurlijk aan zetten.

als hij verzopen is houd in dat er teveel benzine in de cilinder aanwezig is. teveel benzine verbrand niet, dus gaat hij niet aan. ga je nu proberen te starten dan komt er steeds meer benzine bij.

je moet nu zorgen dat er weer wat benzine uit de cilinder gaat, door bijv met gas maximaal open aan te gaan rennen. of de bougie eruit halen en even laten staan. (dan verdampt de benzine)

en zeker niet op de choke zetten natuurlijk
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Floris-tsx 16-11-2009 19:52 Print reply

Posts: 3225
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
contact natuurlijk aan zetten.

als hij verzopen is houd in dat er teveel benzine in de cilinder aanwezig is. teveel benzine verbrand niet, dus gaat hij niet aan. ga je nu proberen te starten dan komt er steeds meer benzine bij.

je moet nu zorgen dat er weer wat benzine uit de cilinder gaat, door bijv met gas maximaal open aan te gaan rennen. of de bougie eruit halen en even laten staan. (dan verdampt de benzine)

en zeker niet op de choke zetten natuurlijk


ok, je hebt gelijk. Om benzine uit je cilinder te laten kan je ook je bougie eraf halen. gaat sneller.

 
Iedereen kan professioneel worden

Dit topic is 1717 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved