Paultje Pils |
16-11-2009 15:43 |
Posts: 2110 |
je koppeling slijt als een malle. Als je wilt weg rijden, koppeling iets laten vieren, terwijl je dat doet geef je meer gas bij.
|
|
If you can't dodge it, ram it. |
|
cnorretje |
16-11-2009 16:35 |
Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Paul_GTS50
je koppeling slijt als een malle. Als je wilt weg rijden, koppeling iets laten vieren, terwijl je dat doet geef je meer gas bij.
dat zal wel meevallen hoor, hoe sneller je de koppeling op laat komen hoe minder hij slipt/slijt. alleen of je versnellingsbak ed dat leuk vinden is een ander verhaal
|
|
|
|
Floris-tsx |
16-11-2009 16:46 |
Posts: 3225 |
wat cnorretje zegt: De assen klappen gewoon keihard op elkaar terwijl ze draaien. Niet zozeer slecht voor je koppeling, maar eerder voor je vertanding. Als je acceleratieproblemen hebt, kun je beter even je pakkingen langsgaan/vervangen (ivm compressieverlies), carburateur schoonmaken/afstellen, air filter schonen,
Dit zijn namelijk meewegende factoren wat betreft acceleratieproblemen.
Ik denk persoonlijk dat jij gewoon een keer je carb en luchtfilter moet schoonmaken, gezien het feit dat je alleen met volgas weg kan rijden.
groet,
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
cnorretje |
16-11-2009 16:52 |
Posts: 851 |
of simpeler, de koppeling slipt gewoon (versleten)
|
|
|
|
Floris-tsx |
16-11-2009 16:56 |
Posts: 3225 |
goeie, denk ook dat dat het is.dat alleen door grof koppelingsgeweld een goede acceleratie behaald kan worde
je zou even je kabel minder strak af kunnen stellen, om mee te begninen. anders zou je de specificaties van je koppelingsplaten kunnen opzoeken (dikte ) en ze kunnen checken.
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
lennardv |
16-11-2009 20:14 |
Posts: 89 |
met de slijtage van je koppeling zal het wel meevallen, maar je versnellingsbak gaat dit absoluut niet leuk vinden wat je wel kan doen is bijv 8rpm draaien en dan de koppeling wel gwn rustig op laten komen. dan heb je ook veel snelheid en slijt het minder hard
|
|
|
|
coupequattro |
16-11-2009 20:16 |
Posts: 958 |
Keuze: Of koppeling laten schieten en bak vernachelen
Of koppeling langzaam op laten komen op toeren en je platen slijten als een gek
Of niet als een mongool optrekken en normaal optrekken scheelt je brandstof en kapot spul, en het is nog comfortabeler ook
|
|
|
|
leonmt5 |
16-11-2009 20:18 |
Posts: 799 |
nooit gehoord van inslaan van het koppelingshuis?
op den duur krijg je last van koppelen.
als je hem in de versnelling zet en met de koppeling ingehouden wil hij als het ware weg rijden. de platen blijven dan op één plek zitten en schuifen niet meer.
het is ook slecht voor de bak.
beter kijk je de rest na.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
leonmt5 |
16-11-2009 20:22 |
Posts: 799 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
wat cnorretje zegt: De assen klappen gewoon keihard op elkaar terwijl ze draaien. Niet zozeer slecht voor je koppeling, maar eerder voor je vertanding. Als je acceleratieproblemen hebt, kun je beter even je pakkingen langsgaan/vervangen (ivm compressieverlies), carburateur schoonmaken/afstellen, air filter schonen,
Dit zijn namelijk meewegende factoren wat betreft acceleratieproblemen.
Ik denk persoonlijk dat jij gewoon een keer je carb en luchtfilter moet schoonmaken, gezien het feit dat je alleen met volgas weg kan rijden.
groet,
volgens mij heb je meer praat dan zaad ofnie??
pakkingen vervangen is zinloos, als hij valse lucht trok liep hij wel beroerd. waarschijnlijk ging hij dan hoog in toeren lopen of juist helemaal niet stationair lopen, afhankelijk van de plaats van het lek.
waarschijnlijk zit je carburateur verstopt of je afstelling is niet goed.
heeft hij daarvoor altijd goed gelopen?
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
Floris-tsx |
16-11-2009 20:25 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
[...]
volgens mij heb je meer praat dan zaad ofnie??
pakkingen vervangen is zinloos, als hij valse lucht trok liep hij wel beroerd. waarschijnlijk ging hij dan hoog in toeren lopen of juist helemaal niet stationair lopen, afhankelijk van de plaats van het lek.
waarschijnlijk zit je carburateur verstopt of je afstelling is niet goed.
heeft hij daarvoor altijd goed gelopen?
sorry, maar een brommer die compressie verliest en toch hoog in de toeren komt..............klinkt fucking onlogisch.
voor de rest zeg jij hetzelfde als ik.
dus meer praat dan zaad is gewoon een teringzielige opmerking
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
crossgek - Forum en Sales Moderator |
16-11-2009 20:27 |
Posts: 10560 |
dt50mx heeft gewoon een traag rotblok.
wil je die snel hebben moet je nagenoeg alles vervangen/bewerken
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]
sorry, maar een brommer die compressie verliest en toch hoog in de toeren komt..............klinkt fucking onlogisch.
voor de rest zeg jij hetzelfde als ik.
dus meer praat dan zaad is gewoon een teringzielige opmerking
slechte compressie merk je inderdaad vooral onderin , en de hoge toeren kan hij vaak nog wel maken. (kracht word wel minder dus belast word het lastiger)
maar als je volgas wegrijdt dmv koppeling laten schieten gebruik je gewoon de massatraagheid van de draaiende delen in je blok (krukas en vliegwiel vooral) de energie die daarin zit gaat dan naar je achterwiel waardoor je vlotter vertekt als wanneer de cilinder het op eigen kracht moet doen..
verder zal koppeling laten schieten het met een klap doen en dus sneller voelen , waarschijnlijk ben je met slippende koppeling net zo snel.
Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 16-11-2009 om 20:31 uur.
|
|
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning |
|
leonmt5 |
16-11-2009 20:33 |
Posts: 799 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: suzukitsx1994
[...]
sorry, maar een brommer die compressie verliest en toch hoog in de toeren komt..............klinkt fucking onlogisch.
voor de rest zeg jij hetzelfde als ik.
dus meer praat dan zaad is gewoon een teringzielige opmerking
dat snap ik ook wel, maar er zit wel verschil in compressieverlies via versleten zuigerveren en valse lucht zoals jij het beschrijft. me je pakkingen vervangen.
bij een lekke koppaking of voetpakking reageert hij heel anders dan dat hij versleten zuigerveren heeft.
bij een lekke koppakking is je mengselverhouding anders. je motor krijgt dan veel te veel lucht. bij versleten zuigerveren is verhouden van benzine/lucht hetzelfde.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
Floris-tsx |
16-11-2009 20:38 |
Posts: 3225 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
[...]
dat snap ik ook wel, maar er zit wel verschil in compressieverlies via versleten zuigerveren en valse lucht zoals jij het beschrijft. me je pakkingen vervangen.
bij een lekke koppaking of voetpakking reageert hij heel anders dan dat hij versleten zuigerveren heeft.
bij een lekke koppakking is je mengselverhouding anders. je motor krijgt dan veel te veel lucht. bij versleten zuigerveren is verhouden van benzine/lucht hetzelfde.
weetik, maar wat hij beschrijft klinkt niet als kapotte zuigerveren/koppakking; ander had hij namelijk wel iets gezegd over een tikkend geluid. Mijn tip over de valse lucht staat misschien inderdaad niet zo heel erg sterk in de schoenen. Valse lucht via air filter o.i.d had misschien beter gezegd kunnen worden
|
|
Iedereen kan professioneel worden |
|
leonmt5 |
16-11-2009 20:41 |
Posts: 799 |
achter je carburateur kan hij geel valse lucht trekken
Dit bericht is gewijzigd door leonmt5 op 16-11-2009 om 20:42 uur.
|
|
bert : bezopen en rijd toch. |
|
mtx-motard |
16-11-2009 20:43 |
Posts: 14947 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: leonmt5
achter je carburateur kan hij geen valse lucht trekken
Dit bericht is gewijzigd door leonmt5 op 16-11-2009 om 20:42 uur.
idd. het niveau is hier soms bedroevend laag
|
|
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami |
|