Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Honda cr250 valt hele tijd uit.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 967 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59585 - Honda cr250 valt hele tijd uit.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1975 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Tim_DR 15-11-2009 19:38 Print topicpost

Posts: 196
Hallo,

vandaag was ik wat gaan crossen met de CR 250 van '87. er zat nog maar een nieuwe bougie in (NGK hittegraad 9, zo een met platina punt) en plots begint hij te stotteren en valt hij uit. als ik de bougie uithaal is die altijd pikzwart. Als ik dan een nieuwe bougie insteek rijd die weer voor een uurtje of twee, en dan plots is het weer gedaan. Bougie uitgehaald, weer pikzwart.
Hoe zou dit komen? ik rij 1:30 met putoline olie voor crossmoto's.
Kan dit aan de onsteking liggen, of krukaskeeringen of iets dergelijks?

Tim

 

Rens 15-11-2009 19:42 Print reply

Posts: 6863
Is de bougie ook kapot daarna? Ik heb zo een probleem wel eens gehad bij een te rijke afstelling, of een verkeerde hittegraad bougie.

En ik had altijd van die puta line olie in de kleur blauw

Dit bericht is gewijzigd door Rens op 15-11-2009 om 19:43 uur.
 
achter de maan is alles beter
Tim_DR 15-11-2009 19:43 Print reply

Posts: 196
idd kheb ook die blauwe olie.

nee hij is niet kapot, teminste als je hem weer helemaal proper krijgt, maar als hij niet terug proper genoeg is stopt hij er binnen 5 minuten terug mee...
 
Harold 15-11-2009 19:55 Print reply

Posts: 1052
Platina of irridium bougie's zijn redelijk gevoelig voor vet slaan (gevoeliger dan gewone bougie's).
Probeer eens uit te zoeken of voor dat model ook een gewone bougie voorgeschreven staat. Er zijn meestal meerdere bougie's voorgeschreven voor een model.
Een te rijke afstelling kan de oorzaak zijn. Ook mag je wel 1:40 mengen,is ook genoeg (maar 1:30 zou geen problemen mogen geven).
 
PRO TUNING 15-11-2009 20:12 Print reply

Posts: 4000
Te rijk afgesteld - kleinere hoofdsproeier

Filter verstopt - schoonmaken

Filter olie te dik - nieuwe kopen

Je geeft geen gas genoeg

Een bougie moet zichzelf schoonbranden
 
Tim_DR 15-11-2009 21:22 Print reply

Posts: 196
dat kan het wel zijn, kben ook geen professional, dus niet hele tijd volgas..

en de luchtfilter kan het zeker ook zijn, kheb al lang een nieuwe besteld maar hij is nog altijd niet binnen, de oude is er redelijk erg aan toe..

de vetgeslagen bougie's, zijn deze nog te redden? Iemand zei dat zandstralen ze weer als nieuw maakt?

Bedankt voor de antwoorden allesinds, ik ga nu toch de motor opengooien want er zit veel speling op alle lagers, en er komt steeds water in de olie van de versnellingsbak..
 
Santa Cruz 15-11-2009 21:34 Print reply

Posts: 716
verbruikt ie geen blokolie? want mijn kx verbruikt er ook lichtjes en bougie wordt ook langzaam aan zwarter en zwarter tot ie niet mer werkt

 
2takt of 4takt? Supermotard!
mtx_owned 15-11-2009 21:49 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
dat kan het wel zijn, kben ook geen professional, dus niet hele tijd volgas..

en de luchtfilter kan het zeker ook zijn, kheb al lang een nieuwe besteld maar hij is nog altijd niet binnen, de oude is er redelijk erg aan toe..

de vetgeslagen bougie's, zijn deze nog te redden? Iemand zei dat zandstralen ze weer als nieuw maakt?

Bedankt voor de antwoorden allesinds, ik ga nu toch de motor opengooien want er zit veel speling op alle lagers, en er komt steeds water in de olie van de versnellingsbak..


HAHA, rijd jij nog met dat ene filter wat je nog in je gallery hebt staan op de foto? Dan vind ik het niet gek dat ie slecht loopt, Als ie nog niet kapotgelopen is Dus eerst maar wachten op je nieuwe filter.
Zoals gezegd is 1:40 mengen genoeg, beste euro 98 gebruiken.

edit:
dit filter dus:




Dit bericht is gewijzigd door mtx_owned op 15-11-2009 om 21:51 uur.
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Tim_DR 15-11-2009 21:58 Print reply

Posts: 196
Ja ok het is dom van mij om nog met dat ding te rijden, maar beter dan zonder filter.
Wat moest ik anders doen, ik wou rijden, en had nog geen filter..

Bedankt voor de tip, nu ga ik echt niet meer rijden zonder nieuwe filter
 
-simon- 15-11-2009 22:30 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tim_DR
Ja ok het is dom van mij om nog met dat ding te rijden, maar beter dan zonder filter.
Wat moest ik anders doen, ik wou rijden, en had nog geen filter..

Bedankt voor de tip, nu ga ik echt niet meer rijden zonder nieuwe filter


bestel dan nou of als je die nieuwe binnen hebt nog een filter. ze kosten niet veel en dan heb je altijd een schone liggen en kun je dus altijd rijden.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Harold 15-11-2009 23:53 Print reply

Posts: 1052
Water in je blokolie komt bij die dingen meestal door een lekke waterpompkeerring (soms icm ingvreten asje van de waterpomp)en als je een beetje pech hebt is het aluminium rot bij de waterpomp (door gebruik van water inplaats van koelvloeistof).

Bougie's schoon stralen om ze her te gebruiken zou ik niet aan beginnen. Door het stralen krijg je allemaal kerfinslag op het oppervlak van de electrodes wat kan resulteren in het afscheuren van het pootje wat behoorlijk schade kan geven. Bougie wordt nogal heet en komt onder hoge drukken te staan dus zou geen risico nemen.
Misschien gewoon ontvetten en als de motor goed afgesteld is (misschien door alleen dat filter te vervangen al), gewoon schoon rijden.
 
Tim_DR 16-11-2009 14:39 Print reply

Posts: 196
Ik vind het raar dat er nog water bij de olie komt. alle keeringen werden vervangen. En ja, ik had pech, het aluminium was doorrot op een plaats (er zat al een gaatje in), maar dit heb ik opgelijmd met 2 componenten lijm en het houd nog altijd, langs daar lekt het dus niet. Je moet anders maar eens kijken bij mn gallery, daar staan er foto's van hoe het carter eruit zag.
Een nieuw carter is namelijk nogal duur (rond de 300ยค, voor dat geld koop je nog zo'n complete motor )
 

Dit topic is 1975 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved