Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - max snelheid dr 80 getuned

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 945 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59577 - max snelheid dr 80 getuned
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 3235 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

crossgek - Forum en Sales Moderator 15-11-2009 14:42 Print reply

Posts: 10560
on-topic maar weer.

 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
tzr70 15-11-2009 15:19 Print reply
Posts: 116
ja precies, deze mag gesloten worden wat mij betreft
 
Niek de Wildt 15-11-2009 16:06 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Raze
Het makkelijkste om bij je beginnen is je uitlaat, 2 takt is zeer sterk afhangkelijk van een expansieuitlaat dus met een goeie uitlaat kom je een heel end.

Als volgt:

1. Uitlaat.
2. Carberateur.
3. Onsteking.
4. Cilinderkop laten afdraaien voor hogere compressie.
5. Cilinder laten bewerken voor meer prestatie.

De snelheid, de PK's valt gewoon niet te zeggen. Het hangt enorm af van je eigen skills, hoe hij afgesteld is en wat je allemaal aanpast.

Maar met een goeie uitlaat, en een goeie carberateur en uiteraard je 80cc cilinder moet je toch wel een echte 100-110 Km/h halen.


Je vergeet een heel belangrijke stap, en de volgorde ben ik het ook niet mee eens:

De stap die je vergeet is blueprinten, ofwel alles zo krijgen als de fabrikant het bedoeld heeft, denk aan de squish goed zetten etc etc.

Verder is de lijst natuurlijk sterk versimpeld.

Qua volgorde is de uitlaat uiteraard de makkelijkste stap om snel meer vermogen te krijgen.
Maar daarna staan alle stappen niet echt los van elkaar, maar moet je het als een geheel zien, het beste functioneerd een 2takt als alle componenten samenwerken.
Uiteraard hebben de stappen appart ook wel nut, maar niet zodanig als wanneer alles op elkaar wordt afgestemd.
Overdreven voorbeeld:
Je kan er dus nog zoon snelle cilinder op zetten, maar als je er een uitlaatpijp van een Tomos op zet, dan schiet het niet op.

@ TS:
Als je nou zelf eerst eens aangeeft wat jij verstaat onder "maximaal" tunen, wat volgens mij niet zoveel voorsteld bij jou, en welke setup je verder in gedachten had, dan kunnen wij je wel een indicatie geven over het vemogen en de snelheid.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 15-11-2009 om 16:09 uur.
 
TimeWalk 15-11-2009 23:36 Print reply

Posts: 171
Wat Niek zegt is heel verstandig. De fabrikant houdt bepaalde marges aan om te zorgen dat je meer, maar vooral langer plezier hebt aan je cilinder.

Wanneer jij gaat blueprinten zul je zien dat je op het einde van de rit een cilinder hebt die optimaal presteert. Ook zal het geheel een stuk betrouwbaarder worden. Dat is iets dat je niet moet vergeten.

Zorg er ook voor dat al het spul op elkaar afgestemd is. Zo'n motor is gewoon een luchtpomp. Het is het beste als er zo min mogelijk moeite gedaan hoeft te worden om de lucht door het blok te pompen. Dan heb je namelijk het meeste vermogen. Dus niet altijd bigger is better, maar gewoon zorgen dat het als een goed team samenwerkt.
 
Geloof doet leven
tzrrs 16-11-2009 11:37 Print reply

Posts: 60
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dutschbird
Getuned kan die op 1000 zowel niet meer manieren worden. dus dat is niet te zeggen.


je kan m wel een beetje opweg helpen natuurlijk :P
want je heb ook eigen ervaring met een dr80
 
jeppor 16-11-2009 11:44 Print reply

Posts: 486
royal club vindt zichzelf heel erg belangrijk
 
Gary - Forum en Gallery Moderator 16-11-2009 12:01 Print reply

Posts: 12846
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: jeppor
royal club vindt zichzelf heel erg belangrijk


Lekker belangrijk, hou dit gewoon voor je of stuur hem een pm.
 
Echte mannen eten geen honing. Echte mannen kauwen bijen.....

Dit topic is 3235 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved