Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Probleem (problemen?) Derbi Senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 649 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #59569 - Probleem (problemen?) Derbi Senda
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

brulaap 14-11-2009 16:55 Print topicpost
Posts: 213
Hallo,

Ik zit met een probleem met mijn derbi en ik krijg het maar niet opgelost.

Symptomen:
1)Koelvloeistof in het blok.
2)Rookt wit/blauw (het verschild zo nu en dan)
3)Als ik mijn brandstof kraantje openzet rijd redelijk, tot de carb leeg is. Daarna moet je de kraan weer open zetten, dan komt hij niet op toeren. Kraan weer dicht rijd hij weer redelijk enz.

Wat heb ik er zelf aan gedaan:
1)Kop gevlakt
2)Krukas keering vervangen
3)Keerringen van de waterpomp vervangen (is wel al iets langer geleden. heb er daarna 500km mee gereden ofzo)
4)Koppakking vervangen
5)Voetpakking vervangen



Als iemand mij zou kunnen helpen zou ik hem/haar zeer dankbaar zijn ben er nu al weken mee aan het kl*t%n
Groeten Remco
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD

ErikVerkade 14-11-2009 17:01 Print reply

Posts: 980
dat van die koelvloeistof zal toch aan een lekkende keering of pakking leggen en dat slechte lopen is zo en zo een vlotter die blijft hangen
 
het zelfde als hoe egels sex hebben, heel voorzichtig
malakith 14-11-2009 17:07 Print reply

Posts: 190
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brulaap
Hallo,

Ik zit met een probleem met mijn derbi en ik krijg het maar niet opgelost.

Symptomen:
1)Koelvloeistof in het blok.
2)Rookt wit/blauw (het verschild zo nu en dan)
3)Als ik mijn brandstof kraantje openzet rijd redelijk, tot de carb leeg is. Daarna moet je de kraan weer open zetten, dan komt hij niet op toeren. Kraan weer dicht rijd hij weer redelijk enz.

Wat heb ik er zelf aan gedaan:
1)Kop gevlakt
2)Krukas keering vervangen
3)Keerringen van de waterpomp vervangen (is wel al iets langer geleden. heb er daarna 500km mee gereden ofzo)
4)Koppakking vervangen
5)Voetpakking vervangen



Als iemand mij zou kunnen helpen zou ik hem/haar zeer dankbaar zijn ben er nu al weken mee aan het kl*t%n
Groeten Remco


zou toch even je waterpomp onderzoeken.

dat met je benzine kraan volg ik niet helemaal maar denk dat je vlotter word leegetrokken, dus kijken if je vlotter krom is.
 
brulaap 14-11-2009 17:18 Print reply
Posts: 213
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: spartamet1992
dat van die koelvloeistof zal toch aan een lekkende keering of pakking leggen en dat slechte lopen is zo en zo een vlotter die blijft hangen


Welke keerring zou dat dan nog kunnen zijn dan? We hebben de waterpomp keerring al gecontroleerd door hem onder druk te zetten. Hij bleef gewoon op druk.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: malakith
[...]


zou toch even je waterpomp onderzoeken.

dat met je benzine kraan volg ik niet helemaal maar denk dat je vlotter word leegetrokken, dus kijken if je vlotter krom is.


Nou dat vond ik dus ook raar want hij doet het alleen als er weinig tot geen brandstof in de carb zit, dan trekt hij hem een paar seconden door en dan is hij leeg. Doe je de kraan weer open gaat hij weer stotteren, doe je hem dicht blijft hij een tijdje stotteren en na een tijdje pakt hij hem weer. Maar na een kilometer of drie heeft dat ook geen nut meer dan valt hij helemaal uit. En er komt koelvloeistof of olie uit de uitlaat.
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD
kpotmake 14-11-2009 17:27 Print reply

Posts: 3065
roken en niet lopen met kraantje open, wel met kraantje dicht is afstellen

heb je de waterpomp keerring niet toevallig met een schroevedraaiert erin proberen te frotten, en / of de oude met een schroevedraaiert eruit proberen te wippen? dan heb je nl. kans dat je de zitting van de keering beschadigd hebt

hoe wist je trouwens ineenkeer dat er kvs in je olie zat? meestal zie je dit niet zo duidelijk tenzij er echt veel van in zit..
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brulaap
[...]


Nou dat vond ik dus ook raar want hij doet het alleen als er weinig tot geen brandstof in de carb zit, dan trekt hij hem een paar seconden door en dan is hij leeg. Doe je de kraan weer open gaat hij weer stotteren, doe je hem dicht blijft hij een tijdje stotteren en na een tijdje pakt hij hem weer. Maar na een kilometer of drie heeft dat ook geen nut meer dan valt hij helemaal uit. En er komt koelvloeistof of olie uit de uitlaat.

te rijk afgesteld

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 14-11-2009 om 17:28 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
brulaap 14-11-2009 17:33 Print reply
Posts: 213
Omdat de kleur van mijn blokolie niet bepaald gezond is En die zit er nog geen week in.
En ik geloof niet dat door afstellen komt want voordat ik problemen met koelvloeistof had, liep hij gewoon erg goed op deze afstelling. Plus dat hij er dan niet alsnog na 3 km mee zou uitscheiden.
En zoals ik al zei, mijn broer en ik hebben de waterpomp keerringen gecontroleerd en die zijn gewoon nog goed. Dus ze zijn niet beschadigd. Zou het iets met de thermostaat te maken kunnen hebben?
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD
kpotmake 14-11-2009 17:56 Print reply

Posts: 3065
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brulaap
Omdat de kleur van mijn blokolie niet bepaald gezond is En die zit er nog geen week in.
En ik geloof niet dat door afstellen komt want voordat ik problemen met koelvloeistof had, liep hij gewoon erg goed op deze afstelling. Plus dat hij er dan niet alsnog na 3 km mee zou uitscheiden.
En zoals ik al zei, mijn broer en ik hebben de waterpomp keerringen gecontroleerd en die zijn gewoon nog goed. Dus ze zijn niet beschadigd. Zou het iets met de thermostaat te maken kunnen hebben?

wat is 'niet gezond' volgens jou? als je er bv atf ingemikt hebt (is maar een voorbeeld) dan is die eerst mooi rood maar na een week hartstikke bruin, en dat is volkomen normaal. Dat ie volgens jou een apart kleurtje heeft wil nog niet meteen zeggen dat er koelvloeistof in je blok zit

en je zei ook dat er koelvloeistof of olie uit je uitlaat komt, bedoel je niet gewoon verbrande 2 takt olie? (van die zwarte zooi)

maar hoe weet je trouwens zo zeker dat het een koelvloeistof probleem is, als je al een keer de keerring gecontroleerd hebt, en die is nog goed, dan kan er in principe geen kvs je blok in lopen, tenzij je hebt niet goed gecontroleerd hebt.

en dat hij er na 3 km mee ophoud heeft natuurlijk helemaal niks te maken met dat er evt kvs in je blok zit

Dit bericht is gewijzigd door kpotmake op 14-11-2009 om 17:59 uur.
 
alu lassen / tig lassen / frees-draaiwerk nodig? PM www.weekers.nl
brulaap 14-11-2009 19:36 Print reply
Posts: 213


Dit vind ik geen gezonde kleur En als er rare rook uit mijn uitlaat komt en hij valt uit en als er dan ook nog toevalllig koelvloeistof in mijn blok zit kan ik er denk ik wel uit concluderen dat het iets met mijn koelvloeistof te maken heeft. En nee ik bedoel dan geen verbrande tweetakt olie want dat komt er niet in vloeibare fase uit, als hij goed is afgesteld (en jah dat is hij).

Dit bericht is gewijzigd door brulaap op 14-11-2009 om 19:37 uur.
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD
MBhonda 15-11-2009 0:33 Print reply
Posts: 131
blauwe rook komt meestal doordat er olie verbrandt wordt, en je koelvloeistof in je blok ?? Misschien loopt alles verkeerd bij je voetpakking?
 
brulaap 15-11-2009 0:43 Print reply
Posts: 213
Dat is dus het grote raadsel...
Ik heb alle pakkingen vervangen die ermee te maken kunnen hebben en alle keerringen...
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD
MBhonda 15-11-2009 0:46 Print reply
Posts: 131
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: brulaap
Dat is dus het grote raadsel...
Ik heb alle pakkingen vervangen die ermee te maken kunnen hebben en alle keerringen...


ook geen kleine scheurtjes in je cilinder ? en zijn de vlakken bij je voetpakking echt goed vlak ?
 
brulaap 15-11-2009 0:55 Print reply
Posts: 213
zit ciliconen kit tussen
(op aanrader van mijn brommer boer)
 
Ik lul ook maar wat :e +1 zoekskills xD

Dit topic is 2206 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved