Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - stotteren 5000 6000 toeren

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 837 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59554 - stotteren 5000 6000 toeren
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2113 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

swieber 12-11-2009 21:16 Print topicpost
Posts: 82
Hee iedereen,

een probleempje,
ik heb me cilinder net laten honen en probeer een beetje rustig laagtoerig af en toe open trekken in te rijden.

Nou is het zo dat hij wanneer ik voorbij de 5000 tot 6000 toeren wil dat hij gaat stotteren, wanneer ik volgas houd komt hij wel na een tijdje wel over de 6000 heen en doet hij het prima. Als ik hem net start heeft hij dit niet, maar na +/-50 meter wel. Het is vooral als ik in een hoge versnelling lage toeren draai.

mijn bougie is donker (te rijk, ben al aardig wat maten naar beneden gegaan, misschien nog een paar, maar als hij te rijk zou zijn dan zou hij toch eerder mwoaahp moeten doen? en niet stotteren in een bepaald toerengebied?


mijn setup:
70 cc Mk pro race
24 mm Mikuni vlakschuif
twin air luchtfilter
Mk RK uitlaat (ja ik weet het, nog geen geld voor een pro race pijp)

alvast bedankt,

 

DerbiLimited08 12-11-2009 21:46 Print reply

Posts: 492
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: swieber
Hee iedereen,

een probleempje,
ik heb me cilinder net laten honen en probeer een beetje rustig laagtoerig af en toe open trekken in te rijden.

Nou is het zo dat hij wanneer ik voorbij de 5000 tot 6000 toeren wil dat hij gaat stotteren, wanneer ik volgas houd komt hij wel na een tijdje wel over de 6000 heen en doet hij het prima. Als ik hem net start heeft hij dit niet, maar na +/-50 meter wel. Het is vooral als ik in een hoge versnelling lage toeren draai.

mijn bougie is donker (te rijk, ben al aardig wat maten naar beneden gegaan, misschien nog een paar, maar als hij te rijk zou zijn dan zou hij toch eerder mwoaahp moeten doen? en niet stotteren in een bepaald toerengebied?


mijn setup:
70 cc Mk pro race
24 mm Mikuni vlakschuif
twin air luchtfilter
Mk RK uitlaat (ja ik weet het, nog geen geld voor een pro race pijp)

alvast bedankt,





mhoaappp is te weinig.

voor de rest kan ik je helaas niet echt helpen?

Ja misschien clipje verzetten van je gasnaald.

 
Heilige Antonius 12-11-2009 21:50 Print reply

Posts: 1202
gasnaald stukje omlaag, of kleinere sproeier
 
swieber 12-11-2009 22:02 Print reply
Posts: 82
ja morgen doe ik wel nog 2 maatjes kleiner, dan ga ik van 260 naar 240, maar veel minder moet het niet worden
 
Royal Club 12-11-2009 22:04 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: swieber
ja morgen doe ik wel nog 2 maatjes kleiner, dan ga ik van 260 naar 240, maar veel minder moet het niet worden


waarom niet/
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
swieber 12-11-2009 22:21 Print reply
Posts: 82
Omdat hij met een 220 is vastgelopen :( Vanwege te arm mengsel van lucht en benzine
 
BenjaminDG 13-11-2009 18:59 Print reply

Posts: 4605
sproeier 220 op een 24mm mikuni? is dat niet veel te groot of heb je verschillende soorten sproeiers want ik heb een 170 sproeier op een 26mm mikuni en dat is al iets te groot.

 
Vlaanderen vrij!
swieber 13-11-2009 19:17 Print reply
Posts: 82
t lijkt me sterk, maar
Wat voor cilinder heb jij dan?
Noem je setup er gelijk even bij, dan kan ik een beetje vergelijken.
 
BenjaminDG 14-11-2009 10:26 Print reply

Posts: 4605
125cc 26mm carburateur 4 kleppen membraan powerfilter en een 125cc cagiva mito uitlaat.

240 is echt heel groot hoor, ik denk dat de reden waarom hij is vast gelopen met 220 niet je benzine/lucht mengsel was.
 
Vlaanderen vrij!
Toettoet 14-11-2009 11:37 Print reply
Posts: 780
Je hebt verschillende soorten mikuni sproeiers, en elk blok is natuurlijk heel anders qua afstelling. Als ik ori mikuni sproeiers gebruikte reed ik zelf met 150 sproeier, en gebruik nu de stage 6 kitjes dan kom ik op 118 uit.

Maar
Als die stottert moet die armer, kijk ook even naar je onsteking want ik had hetzelfde dat hij in de 5-6k toeren stotter en dat was de onsteking die te laat stond.


 
TimeWalk 15-11-2009 23:44 Print reply

Posts: 171
Carburateur schoonmaken (ultrasoon) en net zo lang sproeiers verwisselen tot je de goede te pakken hebt. Als je op google zoekt vind je wel een mooie gids voor het afstellen van je carburateur.
 
Geloof doet leven
swieber 17-11-2009 21:57 Print reply
Posts: 82
ja ik heb zo'n leonelli ontsteking
dat is met zo'n stripje op het vliegwiel dat telkens langs een magneetje komt. hij is niet verstelbaar, maar hij ontsteekt dan ook op het juiste moment.
 

Dit topic is 2113 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved