Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Start probleem TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 794 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59540 - Start probleem TSX
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 2763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Plux 12-11-2009 14:46 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
Loopt je vliegwiel niet toevallig aan?


Nee, voor zover ik weet niet, als ik de carterkap eraf heb en dan het vliegwiel draai hoor ik niets bijzonders..

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: dirktimmer
spoelen gaan kapot door warmte. bijvoorbeeld bij crossen, veel toeren, weinig koeling, spoelen gaan dan snel kapot. met 13000 toeren over de weg rijden is geen probleem.




Soms cross ik er wel eens een stukje mee, maar dat is hooguit een kwartiertje, en zeker niet boven de 13000 toeren. Ik kom nauwelijks boven de 10 000 uit..

Ik heb net een andere zaak hier in de buurt gebeld, die zeiden ook dat aanlopen en trillingen een veel voorkomend probleem was. Maar trillingen heb ik ook niet echt veel last van..

En, als de spoel kapot is, zou 'ie dan niet altijd moeilijk moeten starten en niet alleen 's morgens?

Dit bericht is gewijzigd door Plux op 12-11-2009 om 15:30 uur.
 
Toettoet 12-11-2009 15:31 Print reply
Posts: 780
Als je brommer koud is heb je een sterkere vonk nodig voor de ontbranding, dus heb je een betere spoel nodig.
Is je brommer warm hoeft de onsteking minder krachtige vonken te leveren.

Ik had in iedergeval ook altijd dat mijn spoelen constant affikte, ik heb t maar opgelost door er een hpi op te zetten en een ducatie onsteking van am6 pas te maken.


 
Plux 12-11-2009 15:41 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
Als je brommer koud is heb je een sterkere vonk nodig voor de ontbranding, dus heb je een betere spoel nodig.
Is je brommer warm hoeft de onsteking minder krachtige vonken te leveren.

Ik had in iedergeval ook altijd dat mijn spoelen constant affikte, ik heb t maar opgelost door er een hpi op te zetten en een ducatie onsteking van am6 pas te maken.




Hm okido. Heeft dat je veel gekost, die hpi en een ducati ontsteking? Ik neem aan van wel (A) Weet je toevallig hoeveel?

En, is het anders niet mogelijk om er een spoel van een andere brommer in te zetten die dezelfde weerstand geeft?

Dit bericht is gewijzigd door Plux op 12-11-2009 om 15:58 uur.
 
Toettoet 12-11-2009 16:07 Print reply
Posts: 780
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Plux
[...]


Hm okido. Heeft dat je veel gekost, die hpi en een ducati ontsteking? Ik neem aan van wel (A) Weet je toevallig hoeveel?

En, is het anders niet mogelijk om er een spoel van een andere brommer in te zetten die dezelfde weerstand geeft?

Dit bericht is gewijzigd door Plux op 12-11-2009 om 15:58 uur.



HPI Was 200 pleuro nadeel is je hebt geen lampen, voordeel is, is gewoon leuk =D

Ik had een hpi nodig omdat ik 15k toeren maak met me tsx.

Uhh die ducatie had ik van iemand overgekocht voor pak koekjes dacht ik X).

Nadeel aan de ducatie is wel dat je het conische gedeelte van het vliegwiel uit moet draaien!

en grondplaat andere gaten moet boren, is wel effe passen en meten dus als je liever lui dan moe bent gewoon hpi kopen.
 
Plux 12-11-2009 16:18 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Toettoet
[...]



HPI Was 200 pleuro nadeel is je hebt geen lampen, voordeel is, is gewoon leuk =D

Ik had een hpi nodig omdat ik 15k toeren maak met me tsx.


Hm oke, en met die HPI ontsteking, moet er dan nog een ander vliegwiel op? Als er al een vliegwiel op moet (A) Of is dat gewoon "plug and play" ? Daarmee wil ik zeggen dat het een kwestie is van de hpi, bobine en cdi e.d. erop zetten en afstellen?


Dit bericht is gewijzigd door Plux op 12-11-2009 om 16:24 uur.
 
Plux 21-11-2009 13:14 Print reply
Posts: 79
Ik ben er gisteren achter gekomen dat de spoel nog goed is xD Ik had 'm er ff uitgehaald, en nog eens doorgemeten. Toen gaf ie 169 Ohm. Hij rookte de laatste dagen ook erg hard, dus ik de blokolie ff afgetapt. Blijkt er benzine in 't blok te zitten dus een lekke keerring.

Dan nu m'n vraag; Is er een speciale manier om de carters te splitsen, of is dit gewoon een beetje voorzichtig prutsen totdat ze los komen?

Kan een mod misschien ook ff m'n topictitel veranderen naar Keerring vervangen oid?

Dit bericht is gewijzigd door Plux op 21-11-2009 om 14:32 uur.
 
riccardot 21-11-2009 14:34 Print reply

Posts: 1096
Is niet echt een speciale manier voor. Beetje kloppen op de carterdelen met een rubberen hamer.
Als je maar nooit een schroevendraaier tussen de helften steekt.

Carterschroeven kunnen trouwens best vast zitten. Slagschroevendraaier is wel aan te raden.

Oja, let er op dat je de juiste keerringen hebt. In bijvoorbeeld sfk setjes blijkt soms een verkeerde rechter krukaskeerring te zitten.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 21-11-2009 om 14:37 uur.
 
Plux 21-11-2009 14:37 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Is niet echt een speciale manier voor. Beetje kloppen op de carterdelen met een rubberen hamer.
Als je maar nooit een schroevendraaier tussen de helften steekt.

Carterschroeven kunnen trouwens best vast zitten. Slagschroevendraaier is wel aan te raden.


Hm oké, schroevendraaiers e.d. hebben we genoeg. Een rubber hamer hebben we ook hier liggen. Ik zal zo eens kijken Bedankt, en als er meer vragen zijn komen die wel

Ik heb de keerring gewoon los bij de bromboer gehaald, dus ik neem aan dat dat goed is.

Dit bericht is gewijzigd door Plux op 21-11-2009 om 14:39 uur.
 
riccardot 21-11-2009 15:15 Print reply

Posts: 1096
Als je toch het blok open hebt zou ik de rest ook ff vervangen. Maar is je eigen keuze.
Let op wat ik zei he, NOOIT een schroevendraaier tussen de carterhelften.
 
Plux 21-11-2009 15:17 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Als je toch het blok open hebt zou ik de rest ook ff vervangen. Maar is je eigen keuze.
Let op wat ik zei he, NOOIT een schroevendraaier tussen de carterhelften.


Ik had 't gelezen, ik zal ook NOOIT een schroevendraaier er tussen proberen te prutsen

Hoe kan ik de koppeling demonteren? En, als ik de bout van de krukas eraf wil draaien, draait (logisch) de krukas mee, en ik kan hem niet stil houden.. Iemand tips?

Dit bericht is gewijzigd door Plux op 21-11-2009 om 15:49 uur.
 
riccardot 21-11-2009 18:05 Print reply

Posts: 1096
De krukasmoer kun je bijvoorbeeld demonteren (als de koppeling er nog op zit) door een doek tussen het koppeling tandwiel en krukastandwiel te doen, deze blokkeren dan. Dan gewoon een steeksleutel erop.

Koppelingsmoer kan bijvoorbeeld met een koppelingblokeersleutel (een oude koppelingsplaat met daaraan een arm gemaakt bijvoorbeeld).

Ook kun je ze beide losmaken met een slagmoersleutel, of luchttol.

Heb je geen luchttol, of geen zin in methode 1, dan ga je naar de bromboer die het voor je losmaakt met een luchttol.
 
Plux 21-11-2009 18:17 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
De krukasmoer kun je bijvoorbeeld demonteren (als de koppeling er nog op zit) door een doek tussen het koppeling tandwiel en krukastandwiel te doen, deze blokkeren dan. Dan gewoon een steeksleutel erop.

Koppelingsmoer kan bijvoorbeeld met een koppelingblokeersleutel (een oude koppelingsplaat met daaraan een arm gemaakt bijvoorbeeld).

Ook kun je ze beide losmaken met een slagmoersleutel, of luchttol.

Heb je geen luchttol, of geen zin in methode 1, dan ga je naar de bromboer die het voor je losmaakt met een luchttol.


M'n pa neem maandag een luchttol mee van 't werk. Dus dan kunnen we weer verder
 
Plux 23-11-2009 21:21 Print reply
Posts: 79
Ik heb de koppeling enzo er nu af. Naar mijn weten ook alle schroeven die de carters bij elkaar houden, maar ik krijg ze maar niet van elkaar. Kan het zijn dat je echt hard moet slaan om ze van elkaar te krijgen? Want anders zitten ze wel heel erg vast
 
Plux 29-11-2009 18:49 Print reply
Posts: 79
Hm ik heb ondertussen de keerring vervangen en vandaag het blok er weer onder gezet. Hij loopt wel, alleen lijkt het wel alsof er iets langs elkaar schaaf ofzo in het blok. Het is niet echt een heel hard geluid, maar ik maak me er wel zorgen om, zou dit kunnen zijn omdat de keerring moet inslijten of iets?

En, ook zakt hij nu erg snel in toeren, als ik gas geef komt ook wat langzamer in toeren. Ligt dit ook aan het inslijten van de keerring of is hier waarschijnlijk iets verkeerd gemonteerd?
 
tsxhunter 29-11-2009 21:20 Print reply

Posts: 9332
gaat het ook zwaar als je aan je vliegwiel draait? als dat zo is ff op bijde uit einden van de krukas tikken met een nylon of plastic hamer. heb ik ook gehad.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.

Dit topic is 2763 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved