Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Start probleem TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 563 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59540 - Start probleem TSX
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 2770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Plux 11-11-2009 19:20 Print topicpost
Posts: 79
Ik heb al een tijdje lang het probleem dat m'n TSX moeilijk wil starten. Als hij eenmaal warm is loopt hij gewoon goed, trekt goed door enzo. Naar mijn weten is hij ook goed afgesteld.

Het probleem doet zich alleen voor als ik de brommer 's morgens wil starten. Ik moet 'm gewoon aanlopen, aankicken lukt met geen mogelijkheid.. Als ik de brommer nu probeer te starten loopt hij met 4x kicken, en nu is alles ook gewoon koud.

Wat zou dit kunnen zijn?
 

hocksie 11-11-2009 19:34 Print reply
Posts: 249
Ik heb precies hetzelfde probleem, k probeer eerst n keer of 2 met de choke met volgas en daarna de choke eraf en m probere op toere te krijge. Anders moet k ook aanlopen.

 
als het leven SHIT is, hoe moet een keutel zich dan voelen???
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-11-2009 19:34 Print reply

Posts: 9841
zou je ontstekingsspoel kunnen zijn, waardoor ie zwakker vonkt. Kunt proberen de elektrodenafstand van je bougie wat te verkleinen, als het dan beter is is je ontstekingsspoel dus het probleem.

Kan ook nog in de afstelling van je carb zitten, maar als ie verder goed rijdt zou ie gewoon goed moeten starten op de choke, vandaar dat ik het eerder bij de ontsteking zou zoeken.

 
Too cool for school!
Plux 11-11-2009 19:37 Print reply
Posts: 79
@ Hocksie; Met choke doet ie 't ook niet..

@ Martijn; Hm, de ontstekingsspoel zou kunnen maar die heb ik al 2x kapot gehad. Toen deed ie helemaal niets meer.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-11-2009 19:44 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Plux
@ Hocksie; Met choke doet ie 't ook niet..

@ Martijn; Hm, de ontstekingsspoel zou kunnen maar die heb ik al 2x kapot gehad. Toen deed ie helemaal niets meer.


ja ze kunnen ook zo kapot gaan dat ie helemaal niets meer doet.

 
Too cool for school!
Plux 11-11-2009 19:54 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
[...]


ja ze kunnen ook zo kapot gaan dat ie helemaal niets meer doet.



Okido, dan zal ik morgen eens proberen het vliegwiel eraf te halen. Hoeveel zou ik hier ongeveer moeten meten? Weet iemand dat toevallig?
 
tsxhunter 11-11-2009 19:55 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Plux
[...]


Okido, dan zal ik morgen eens proberen het vliegwiel eraf te halen. Hoeveel zou ik hier ongeveer moeten meten? Weet iemand dat toevallig?


152 ohm of zo tog?
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Plux 11-11-2009 20:10 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


152 ohm of zo tog?


Hm zou goed kunnen, kweet 't niet
Iemand een tip om de moer van 't vliegwiel los te krijgen? Deze zit namelijk echt strak vast. Ik heb wel een vliegwieltrekker, dus dat vliegwiel is zo'n probleem niet.

't Probleem is dat het vliegwiel steeds mee draait, en ik nog geen goede manier heb gevonden om deze stil te houden..

Dit bericht is gewijzigd door Plux op 11-11-2009 om 20:13 uur.
 
tsxhunter 11-11-2009 20:12 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Plux
[...]


Hm zou goed kunnen, kweet 't niet
Iemand een tip om de moer van 't vliegwiel los te krijgen? Deze zit namelijk echt strak vast. Ik heb wel een vliegwieltrekker, dus dat vliegwiel is zo'n probleem niet.


zuigerstop, maar is niet goed voor je krukas en zo. ik doe altijd een steeksleutel tussen de gaten in het vliegwiel, wel oppassen dat je de spoelen niet beschadigt!!
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Plux 11-11-2009 20:18 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


zuigerstop, maar is niet goed voor je krukas en zo. ik doe altijd een steeksleutel tussen de gaten in het vliegwiel, wel oppassen dat je de spoelen niet beschadigt!!


Hm ja, van de zuigerstop heb ik nog niet durven proberen, bang dat ik iets kapot draai aan lagers oid. Met een steeksleutel / schroevendraaien in de gaten van het vliegwiel moet wel goed gaan?

En, stel dat het de ontstekingsspoel is, wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn? Een paar maand geleden is deze er niet op gezet door de bromboer, omdat er nog garantie op zat want 3 weken daarvoor was er ook al 1 kapot gegaan..

Dit bericht is gewijzigd door Plux op 11-11-2009 om 20:18 uur.
 
mestyle 11-11-2009 21:21 Print reply
Posts: 630
als jij zegt dat je vlieg wiel trekker hebt dan is dat een die je er in draait hierop kan je een steeksleutel zetten en dan hou je het vlieg wiel stil met een andere sleutel draai je hem dan los. anders ff bij een brommer zaak een goeie kopen mijne kostte 6 euro
 
Plux 11-11-2009 21:38 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mestyle
als jij zegt dat je vlieg wiel trekker hebt dan is dat een die je er in draait hierop kan je een steeksleutel zetten en dan hou je het vlieg wiel stil met een andere sleutel draai je hem dan los. anders ff bij een brommer zaak een goeie kopen mijne kostte 6 euro


Je moet lezen jong. Er staat dat ik de MOER er niet af krijg, 't vliegwiel zelf wel..

K heb de moer er net uit gekregen dmv zuigerstop. Ik heb de ontstekingsspoel doorgemeten en de meter gaf maar 70 Ohm. Dus dat word morgen maar weer naar de bromboer. Iemand enig idee hoe het kan dat deze kapot gaat?
 
tsxhunter 11-11-2009 21:45 Print reply

Posts: 9332
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Plux
[...]


Je moet lezen jong. Er staat dat ik de MOER er niet af krijg, 't vliegwiel zelf wel..

K heb de moer er net uit gekregen dmv zuigerstop. Ik heb de ontstekingsspoel doorgemeten en de meter gaf maar 70 Ohm. Dus dat word morgen maar weer naar de bromboer. Iemand enig idee hoe het kan dat deze kapot gaat?


door de hitte denk ik.
 
gjin mâlder guod as froulju, men kin der net mei oerwei en men kin der net sûnder.
Plux 12-11-2009 13:38 Print reply
Posts: 79
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tsxhunter
[...]


door de hitte denk ik.


Hm, dat lijkt me wel sterk.. Ik ben vanmorgen ff naar de bromboer geweest, die zei dat het kwam door een te hoge spanning als gevolge van te veel toeren draaien. Maar ik rijd nooit in het rode gebied? En het is een originele spoel van Suzuki.. Iemand nog enig idee?
 
Toettoet 12-11-2009 14:31 Print reply
Posts: 780
Loopt je vliegwiel niet toevallig aan?
 
dirktimmer 12-11-2009 14:34 Print reply

Posts: 1737
spoelen gaan kapot door warmte. bijvoorbeeld bij crossen, veel toeren, weinig koeling, spoelen gaan dan snel kapot. met 13000 toeren over de weg rijden is geen probleem.


 

Dit topic is 2770 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved