Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - sputtert benzine.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1169 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #59539 - sputtert benzine.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2570 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Nick brommer 11-11-2009 18:56 Print topicpost

Posts: 315
Het is hier geen grasmaaier forum, maar ik kan geen grasmaaier forum vinden.

Misschien kunnen jullie mij wel helpen.

Ik heb een b&s blokje, 2 clinder, 16 pk.

Maar hij loopt onregelmatig.

En hij sputtert heel erg benzine in het lucht filter.

Iemand idee wat het kan zijn?


 

Makrolon 11-11-2009 19:06 Print reply

Posts: 6733
Lekke inlaat kleppen?
Of nokkenastiming versprongen

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 11-11-2009 om 19:06 uur.
 
KTM 525 EXC Supermoto
Nick brommer 11-11-2009 19:07 Print reply

Posts: 315
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Makrolon
Lekke inlaat kleppen?
Of nokkenastiming versprongen

Dit bericht is gewijzigd door Makrolon op 11-11-2009 om 19:06 uur.



Nee ik heb het gecontroleert.
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-11-2009 19:45 Print reply

Posts: 9841
als ie terugblaast zijn het toch echt je inlaatkleppen.

edit: speling dus controleren.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-11-2009 om 19:45 uur.
 
Too cool for school!
Makrolon 11-11-2009 19:53 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nick brommer
[...]



Nee ik heb het gecontroleert.

Hoe heb je je inlaat kleppen gecontroleerd?
 
KTM 525 EXC Supermoto
Nick brommer 11-11-2009 19:54 Print reply

Posts: 315
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
als ie terugblaast zijn het toch echt je inlaatkleppen.

edit: speling dus controleren.


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-11-2009 om 19:45 uur.


Dat zag ik ook aan te denken alleen ik kan niet vinden hoe.

Als is de clinder kop er af pak dan zie ik alleen de kleppen zitten en de zuiger.

Heb ik dus niet aan.

Haal ik een kapje aan de zijkant er van af op het cater dan zie ik alleen de kleppen en de kleppen veren.

Dus iemand iedee waar ik moet zijn?
 
mtx freak 11-11-2009 21:28 Print reply

Posts: 2711
je zegt het zelf al, als je de kleppendeksel er af haalt dan zie je alleen de kleppen+veren, daar kan je de klepspeling meten en eventueel bijstellen. Doe het wel alleen als je zeker bent van je zaak dat je het goed doet
 
dude007 11-11-2009 21:58 Print reply
Posts: 327
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Nick brommer
[...]


Dat zag ik ook aan te denken alleen ik kan niet vinden hoe.

Als is de clinder kop er af pak dan zie ik alleen de kleppen zitten en de zuiger.

Heb ik dus niet aan.

Haal ik een kapje aan de zijkant er van af op het cater dan zie ik alleen de kleppen en de kleppen veren.

Dus iemand iedee waar ik moet zijn?


hoe oud is dat motortje?, als het een is is die nog lood door de benzine moet hebben en dat is niet gedaan, dan zijn de kleppen plus de klep zegels aan vervanging toe maar dat kan wel eens een heel durr grapje worden
 
Martijn II - Forum en Sales Moderator 11-11-2009 22:10 Print reply

Posts: 9841
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx freak
je zegt het zelf al, als je de kleppendeksel er af haalt dan zie je alleen de kleppen+veren, daar kan je de klepspeling meten en eventueel bijstellen. Doe het wel alleen als je zeker bent van je zaak dat je het goed doet


denk het niet.

hij zegt dat ie de kleppen en de zuiger ziet als ie de kop erafhaalt, dus dan zal het wel een zijklepper zijn.

klepspeling stel je af aan de zijkant, achter dat kapje waar je de klepveren ziet zitten. Als het goed is zitten er stelschroeven tussen de klepsteel en de nokkenas.

Probeer anders wat manuals te vinden via de briggs en stratton site ofzo. Je moet je zuiger in het bovenste dode punt zetten van de compressieslag (begin arbeidsslag) dan staan de kleppen dicht en kun je de klepspeling meten en stellen.

Jammere is dat als je klepspeling dus al een tijdje te klein is je verbrande kleppen kunt hebben, maar die kun je redelijk inspecteren als je de kop erafhaalt.

B&S zijn wel fijne motortjes. Wel even voorzichtig zijn met het kiezen van goed gereedschap want volgens mij zijn dat imperiaalse maten (of hoe die shit ook heet).

edit: kleptiming kan waarschijnlijk niet verspringen omdat de nokkenas (denk ik) direct door de krukas wordt aangedreven. Enige manier dat die dan verkeerd kan staan is als er een debiel de boel verkeerd in elkaar heeft gezet.
Maar controleren kan nooit kwaad


Dit bericht is gewijzigd door Martijn II op 11-11-2009 om 22:13 uur.
 
Too cool for school!

Dit topic is 2570 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved