Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Tunen Yamaha RD50

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1291 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #59527 - Tunen Yamaha RD50
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 11975 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Niek de Wildt 18-11-2009 20:01 Print reply
Posts: 7168
We verwachten nog steeds foto's van de cilinder.

Oliepomp kan je afsluiten door het tandwiel van de oliepomp aandrijving te verwijderen, en dan weer gewoon de oliepomp erop zetten of een plaatje ervoor doen.
De aandrijving in takt laten, maar dan de oliepomp eraf halen en er een plaatje op doen.
De oliepomp mag namelijk NIET droog lopen, dus dat hij wordt aangedreven zonder dat hij olie rondpompt.

Over het poleisten:
haal obstakels weg en zorgt dat alle bochten en diameter verschillen soepel verlopen en schuur het daarna gewoon met schuurpapier 150 - 200.


@ Kenny, indien deckheight minder is dan milimeterS dan moet je het eigenlijk meten met voelermaatjes (die je dan dus op de zuiger legt en dan voelen wanneer het precies gelijk is met de bovenkant cil.

De reden dat het met poortmap niet nauwkeurig timingen meten is, is ivm de bevels, de rand die je op de poortmap ziet is de rand van de bevels, en het is in princiepe indirect meten wat de nauwkeurigheid altijd ten slechte komt.

Dat zeg je goed kenny over deckheight.
 
kenny77 18-11-2009 20:39 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _Tjoetn_
Dus eventueel een andere uitlaat en ontsteking en aan de cilinder zelf niets meer veranderen.

Maar kan ik de uitlaat en eventueel de inlaat wat polijsten? (in de cilinder) Het zijn nog wat ruwe oppervlaktes en ik denk dat de flow zo beter zal zijn..?

En welke uitlaat / ontsteking raden jullie me dan aan?
Alvast bedankt voor alle info!!



Over de uitlaat:

Misschien een homoet (als die voor jou rd te krijgen zijn)
Zelf heb ik een uitlaat van een sobw honda nsr50, deze vond ik nog beter als een homoet.
(maargoed die zijn ook niet makkelijk te vinden)

Met de homoet lever je wel een hoop trekkracht in voor de powerband, vond ik zelf niet fijn rijden.

Ontsteking het liefst een dtr50 ontsteking zoeken , die is elektronische.
(moet je wel zelf de kabels aansluiten , want deze past niet op de originele stekker, maar dat is niet moeilijk)

De cilinderkop zal ook nog wel te verbeteren zijn.
Als je die laat berekenen en dan in die maat laat draaien.
Mocht het nodig zijn dan kan je ook meteen een o-ring groef erin laten maken dan ben je de koppakking ook meteen kwijt.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _Tjoetn_
Nog een vraagje ivm mijn oliepompje.. aangezien ik dit toch niet meer gebruik zal dit waarschijnlijk niet zo gezond zijn als hij geen olie meer krijgt?

Hoe kan ik dit op een makkelijke en efficiënte manier afsluiten?
Groeten!


Zelf heb ik van het plastic tandwiel de tanden afgezaagd en toen weer een beetje rond gemaakt.
Je kan ook als je het tandwiel niet kapot wil maken , een bus met de goede lengte zoeken en die ipv het tandwiel zetten

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
@ Kenny, indien deckheight minder is dan milimeterS dan moet je het eigenlijk meten met voelermaatjes (die je dan dus op de zuiger legt en dan voelen wanneer het precies gelijk is met de bovenkant cil.




Met de voelermaatjes doe ik het zelf ook, had ik er inderdaad niet bij gezegd.
Bedankt voor de aanvulling.
 
yamahadt1986 18-11-2009 21:43 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: _Tjoetn_
afbeelding



ik zal het even aanvullen

die uitlaatpoort kun je niet 35mm hebben als ik het goed heb.

want volgens die maten van je spoelpoorten heb je ze nog breder dan een yz50 cilinder die ik thuis heb.
en dat is ook met de uitlaatpoort zo maar volgensmij heb je verkeerd gemeten.

maar staat er toevallig ook een nummer op je cilinder??
want ik denk dat je gewoon een 2WI cilinder hebt ofzo.
dat leek mij het meest logiese

tips:

cilinderkop afvlakken met een sques van 0,5.
werkte prima bij mij
maar dat vreed wel zuigers
om de 3500 kilometer vervangen

je timingen mooi leggen met voetpakkingen
maak van je orgineel 3 kleps een 6 kleps van.

neem voor die cilinder gewoon simpel een leuke scooteruitlaat ofzo
en las die om dat werke bij mij prima.

maar ben later overgegaan op een opmaatje te maken en dat liep nog wel veel mooier.
ik haalde uit me 50cc 100 echte kilometers.
maarja dat vond die kutzuiger niet leuk dus vastnaaier.
maar heb nu er een prox in dat rijd veel beter moet je ook doen.

twin air erop doen.
en ik rijd zelf nu met HPI ontstekingen echt wat een gemak is dat zeg. loopt als de brandweer.

ik heb nog wel meer info maar moet ik nog ff meer info hebben wat je precies nou wilt doen en wat wil je uit je cilinder halen.
wil je trekkracht of er hoog of laagtoerig.
enz. enz. enz.

gr peter

 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 18-11-2009 21:46 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]
maar staat er toevallig ook een nummer op je cilinder??
want ik denk dat je gewoon een 2WI cilinder hebt ofzo.
dat leek mij het meest logiese



Hij heeft foto's staan bij zijn voertuig gegevens.
het is een rd50dx, die lopen standaard uit de fabriek al tegen de 90~95km/h aan.

Hebben als ik het goed heb ook een nikasil wand en een 4 kleps membraam.

 
yamahadt1986 18-11-2009 21:50 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


Hij heeft foto's staan bij zijn voertuig gegevens.
het is een rd50dx, die lopen standaard uit de fabriek al tegen de 90~95km/h aan.

Hebben als ik het goed heb ook een nikasil wand en een 4 kleps membraam.




ja sorry zag het net pas op de foto's enzo
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 18-11-2009 21:54 Print reply

Posts: 29286
Is toch geen probleem, hoef je geen sorry voor te zeggen.
 
_Tjoetn_ 18-11-2009 22:10 Print reply

Posts: 12
Is idd een RD50dx. Vroeger had m'n pa ook zo'n rd50dx en hij zei dat hij er toch 'n goeie 110 uithaaldde en die toen tegen de 12.000 toeren draaidde.

Hij zegt ook dat de cilinderwand in chroom is. Wat hier het nut van is weet ik niet .. sterkte ofzo??


Wat bedoel je precies met "prox"?? En als je een HPI ontsteking steekt, moet je dan langs de andere kant van de krukas nog een ander countergewicht steken of niet?


Sorry voor de vele vragen..


Groeten!
 
kenny77 18-11-2009 22:15 Print reply

Posts: 29286
hoeft geen gewicht aan de andere kant te plaatsen met een hpi.
Maar houd er wel rekening mee dat een hpi nieuw rond de 200 euro is en je hebt geen licht meer.

Veel vragen zijn niet erg, leer je alleen maar van.

prox is een merk zuiger.

Chroomwand slijt inderdaad minder dan een gietijzerenwand , maar bij een vastloper wordt je er minder vrolijk van, dan moet er bijna altijd een nieuwe wand in. (duur)
Maargoed we gaan niet er vanuit dat dat gebeurd.
 
Niek de Wildt 19-11-2009 19:04 Print reply
Posts: 7168
foto binnekant cilinder!?
 
dopsleutelman 19-11-2009 20:16 Print reply
Posts: 64
gewoon weg frezen, of als je er geduld voor hebt er af schroeven, op dat draaiding waar hij op aangelosten zit kun je vast wel een dopje ofzo voor vinden

--
dit ging over de oliepomp

Dit bericht is gewijzigd door dopsleutelman op 19-11-2009 om 20:17 uur.
 
Fryslân!
yamahadt1986 19-11-2009 21:29 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
hoeft geen gewicht aan de andere kant te plaatsen met een hpi.
Maar houd er wel rekening mee dat een hpi nieuw rond de 200 euro is en je hebt geen licht meer.

Veel vragen zijn niet erg, leer je alleen maar van.

prox is een merk zuiger.

Chroomwand slijt inderdaad minder dan een gietijzerenwand , maar bij een vastloper wordt je er minder vrolijk van, dan moet er bijna altijd een nieuwe wand in. (duur)
Maargoed we gaan niet er vanuit dat dat gebeurd.


130 euro heb je een nieuwe nikaseal wand
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 19-11-2009 21:36 Print reply

Posts: 29286
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamahadt1986
[...]


130 euro heb je een nieuwe nikaseal wand


ik dacht dat daar nog verzendkosten, plus nog wat bij kwam er rond de 200 euro zat?

heb je een link of bedrijf waar dat is, ik heb namelijk nog een cilinder waar een nieuw wandje in moet.

en is dat ook een beetje kwaliteit, aangezien het niet voor zomaar een cilinder wordt

maar in ieder geval zit het nog aardig in de kosten
 
yamahadt1986 19-11-2009 21:44 Print reply
Posts: 1713
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kenny77
[...]


ik dacht dat daar nog verzendkosten, plus nog wat bij kwam er rond de 200 euro zat?

heb je een link of bedrijf waar dat is, ik heb namelijk nog een cilinder waar een nieuw wandje in moet.

en is dat ook een beetje kwaliteit, aangezien het niet voor zomaar een cilinder wordt

maar in ieder geval zit het nog aardig in de kosten


deze man doet dat www.emot.nl

zit nu in assen dat bedrijf.
het is goede kwaliteit kenny want de meeste racers en cilinder die hij tuned hebben die wand erin en het gaat altijd goed.
vergelijkbaar met eurocilindro cilinders enz.

het kost ook wel eens 260 euro maar dat is bij powerseal daar heb ik ook een cilinderwandje van bij die derbi cilinder.


gr peter
 
stay tuned with www.p.m.tuning.nl / yamaha it's touching your heart!
kenny77 19-11-2009 21:46 Print reply

Posts: 29286
Oke bedankt !
Ga ik daar tegen de tijd dat de cilinder klaar is wel even informeren.

Is wel een redelijk grote boring van 57mm, misschien dat het dan iets duurder is?
Maarja zie ik tegen die tijd wel.
 
Dt50-Crosser 22-12-2009 19:31 Print reply

Posts: 162
Hallo jongens sorry dat ik dit topic gebruik maar heb zelf nog niet de rechten om een nieuwe te maken maar dat even ter zijde,
Ik heb een kleine 4 weken terug een Yamaha DT50 MX voor de cross gekocht nadat ik het hele motor blok nagekeken heb en een nieuwe zuiger erin heb gedaan liep hij weer maar ik was niet tevreden over de koppeling want die kwam pas op het laatste moment heel hard op en stikte de motor vaak dus d8 ik dat stel ik wel ff af dus heb ik dat kapje los gemaakt en de koppeling ff strakker gezet maar toen ik het kapje er weer op had wilde hij helemaal niey meer van zijn koppeling af dus had ik alles weer terug gezet zoals het stond maar dan wil hij er nog niey vanaf ik heb em al zo los mogelijk en zo strak mogelijk afgesteld maar het maakt allemaal niks uit hij blijft op zijn koppeling staan maar als ik het kapje eraf haal en dan kijk draait het blok wel mee als ik duw dus ik snap er niks meer van misschien weten jullie wat??
 

Dit topic is 11975 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved